Skocz do zawartości

[10000-15000] Gravel- rama aluminiowa/mieszana 10 000 rama karbon 15 000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

W tamtym roku przejechałem się rondo ruut al1 i zakochałem się w tym typie rowerów. 

Szukam czegoś w miarę lekkiego dlatego zastanawiam się nad czymś karbonowym w okolicach 15000 jednak gdy różnica w wadze i osprzęcie jest nieznacząca wolałbym coś tańszego. Rozważę jednak każdą propozycje. 

Podobają mi się kierownice z płaską górą. 

Patrzyłem na różne marki ( canyon, rondo, cannondale, trek). Ceny mają spory rozstrzał i nie wiem w co warto zainwestować a w co lepiej nie? Nie obcuje tak z tym tematem żeby wiedzieć co tu kupić. Jeżeli chodzi o dystans jaki pokonuje to około 200km tygodniowo. 

 

Jeżeli chodzi o mnie to wzrostu mam 183cm / 93 wagi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicą się nie sugeruj bo i tak często się ją zmienia. Oryginalnie jest za szeroka, za wąska, nie taka flara, chcemy inne gięcie itd. Co do wagi to rower na ramie karbonowej nie koniecznie musi być lżejszy. Osobiście wolałbym dopłacić za Di2 niż za karbon ale to kwestia indywidualnych preferencji.

Odnośnie kierownicy podrzucam linka do jednej z ciekawszych moim zdaniem:

 

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, chrismel napisał:

Co do wagi to rower na ramie karbonowej nie koniecznie musi być lżejszy. Osobiście wolałbym dopłacić za Di2 niż za karbon ale to kwestia indywidualnych preferencji.

A czy na ramie karbonowej nie będzie trochę amortyzował? Di2 to chodzi o elektryczne przerzutki jak rozumiem? Czy odnośnie nich nie ma jakiś negatywnych opinii? A co jeśli się rozładują? Zostaje nam ostanie używane przełożenie? 
 

Jeżeli chodzi o rodzaj terenu to w większości jest to asfalt powiedzmy 80/20 

Jeżeli chodzi o geometrię to totalnie nie wiem z graveli to jeździłem tylko na tym jednym który wymieniłem rondo ruut al1 i ciężko mi powiedzieć o innej geometrii.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia pochłaniania drgań zależy od samego producenta, tj. jak zaprojektował ramę. Z własnego podwórka wiem, że np. Canyon Grizl jest bardziej "komfortowy" niż Rose Backroad. Tobie bardziej pasowałby taki road+ niż gravel.

W tym budżecie wybór masz bardzo duży. Ja w przeciwieństwie do @chrismel w chwili zawahania między carbon+mechanika a alu+elektronika, wybrałbym to pierwsze. Oczywiście jeśli oba rowery byłyby w pełni porównywalne.

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Road plus to jak mniemam coś pomiędzy szosą a gravelem. Zastanawiałem się wcześniej nad szosą jednak wydaje mi się że to jednak nie dla mnie. Gravel wydaje mi sie najbardziej uniwersalny ponieważ pojadę czasami po lesie a po asfalcie nie ma problemów w toczeniu jak na jakimś mtb.

Może też to wynika z racji na to że nie miałem nigdy styczności z road plus. 
 

 

14 minut temu, Mihau_ napisał:

Karbonowa rama to może mieć znaczenie jak jedziesz szosą z oponami napompowanymi do 8 bar po mikronierównościach a nie gravelem na kapciu 45  z ciśnieniem 2,5 w terenie 

Rozumiem że nie mam co szukać w moim przypadku udogodnień z tym związanych? Czyli rama karbonowa w gravelach jest używana tylko pod zmniejszenie wagi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Neutron napisał:

Di2 to chodzi o elektryczne przerzutki jak rozumiem? Czy odnośnie nich nie ma jakiś negatywnych opinii?

Dokładnie. Jak dla mnie są same zalety (poza ceną oczywiście :))

- nie trzeba ich regulować

- przy napędzie 2x można je zaprogramować w tryb automatycznej zmiany przedniego blatu

- przy kierownicy baranek i wewnętrznym prowadzeniu przewodów masz przebieg linek z dużymi załamaniami, w przypadku Di2 nie ma tego problemu i masz czysty kokpit

Kwestię karbonu ładnie podsumował @Mihau_ Od siebie dodam że "budżetowy" rower na ramie karbonowej wcale nie musi być lżejszy bo wystarczy że producent wrzuci tańsze, cięższe koła i cały zysk na wadze znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy znajdę coś w takim razie na tym di2 czy w takim wypadku musiałbym kupić bazę i dostosować sobie sam rower? 
 

W jaki tu rower pójść? W pobliżu mam sprint rowery ale nie wszystko tam mają.

Canyon ma chyba spoko ofertę jednak nie wiem czy oni gdzieś sprzedają stacjonarnie a średnio mi się podoba zakup w ciemno. 
 

Chciałbym rozważyć opcję karbonową i aluminiową. 

Dodatkowo czasami wożę rowery i nie wiem czy karbonowa rama się nadaje do tego. Przyczepkę na hak będę zmieniał chyba na Thule bo mam jakąś stara która ma średnie mocowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżet jaki maksymalnie mogę przeznaczyć to 20k tylko zastanawiam sie czy jest to w moim przypadku uzasadnione żeby wydawać tyle kasy na rower którym jeżdżę dla przyjemności treningu itp chociaż no z drugiej strony zawodnicy mają dużo bardziej rozbudowane technicznie rowery. 
 

Może lepiej kupić jakąś dobrą bazę a za jakiś czas zmienić osprzęt na Di2 jak na przykład trochę potanieją? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcesco napisał:

Kwestia pochłaniania drgań zależy od samego producenta, tj. jak zaprojektował ramę. Z własnego podwórka wiem, że np. Canyon Grizl jest bardziej "komfortowy" niż Rose Backroad.

 

Dokładnie: porównując Grizla  do np. Carbondy, rama i widelec tego pierwszego wyraźnie lepiej tłumią.

Jeżeli może być napęd 1 X to Riverside jest w budżecie i na elektryce: https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-riverside-gcr-karbonowy-sram-rival-etap-axs-fulcrum-rr-900/_/R-p-331421?mc=8640209

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Neutron napisał:

Budżet jaki maksymalnie mogę przeznaczyć to 20k tylko zastanawiam sie czy jest to w moim przypadku uzasadnione żeby wydawać tyle kasy na rower którym jeżdżę dla przyjemności treningu

To zależy ile dla ciebie znaczy te 20k i czy nie będziesz musiał zrezygnować w związku z tym z deserków przez rok 😂

Ja na pewno bym nie szalał ale nie ze względu na zastosowanie roweru (bo jednak rower to hobby i nie muszą być uzasadnione) ale na to, że nie masz doświadczenia ze sprzętami tego typu, nie znasz możliwości i ograniczeń swojego ciała, nie wiesz czy geometria którą wybierzesz teraz będzie już tą docelową. 

 

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha nie nie będę musiał zrezygnować z deserków 😂


Kiedyś jeździłem znacznie więcej na rowerze w pewnym momencie ciężko mi było dobrać spodnie przez rower pływanie i trening siłowy. Tyle że rower jaki miałem to był MTB i taki turystyczny trekkingowy. Chciałbym wybrać coś porządnego na dłuższy czas a nie za chwilę zmieniać. Geometria tego rondo mi chyba pasowała bo po przejechaniu 50km nie czułem dyskomfortu. Jedyne co mi tam brakowało to przy momentach takiego sprintu brakowało mi jeszcze trochę biegów ale no przy jeździe jednostajnie szybkiej wystarczało. Nie wiem też co to jest za geometria.  

Rower z Decathlonu też mi się słabo kojarzy ale może to jakiś stereotyp. 

Jeśli mielibyście wybrać swój rower do 10, 15 i 20k to jaki by to był model? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama z karbonu to temat rzeka. Karbon można zaprojektować,  żeby był sztywny,  wytrzymały i tak się robi np. przełaje. 

Gravele są projektowane różnie,  jeśli szukać czegoś co będzie allroadem i pojedzie też jakieś wertepy to po pierwsze opona 40 lub trochę więcej a po drugie modele projektowane pod wygodę. I tu liczy się nie tylko rama, która ma pracować o być sprężysta ale też jej geometria i sztyca.

A żeby sztyca pracowała to rama musi mieć slop,  dzięki czemu ta sztyca wystaje wysoko i jest trochę centymetrów na których może sobie pod tyłkiem pracować. 

Trochę ważysz (mam ten sam wzrost I wagę) i docenisz taki układ. 

Rowery nastawione na wygodę to chociażby giant reveolt advanced i gt grade. Gt grade jest u nas mało znany a to genialna rama. Gt jest jednym z pierwszych graveli a to rozwiązanie tylnych widelek pracuje jak resory. Kolega ma widziałem na własne oczy, też duży chłop i lata tym po Kampinosie.

Jest jeszcze Cannondale topstone z kingpinem. Ludzie chwalą natomiast estetyka nie każdemu przypadnie do gustu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mihau_ napisał:

Karbonowa rama to może mieć znaczenie jak jedziesz szosą z oponami napompowanymi do 8 bar po mikronierównościach a nie gravelem na kapciu 45  z ciśnieniem 2,5 w terenie 

zgadzam się w 100%

Niektórzy myślą że rama karbonowa w jakiś magiczny sposób będzie tłumiła nierówności w postaci kamieni i korzeni. Rama karbonowa co najwyżej wytłumi delikatne drgania nierównego asfaltu o wysokiej częstotliwości. Lepiej zainwestować w karbonową sztycę i lekkie koła na najlepszych oponach.

Ja bym poszedł w ramę alu + upgrade kół + elektroniczny napęd ( w zależności od zasobności portfela)
Najwygodniejszą geo miał dla mnie Giant Revolt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kross esker 8.0. Giant Revolt 1 i Revolt Advanced. (jazda testowa)
Ja nie wyczułem żadnej znacznej w komforcie różnicy pomiędzy ramą ze stopu aluminium a włókien węglowych (jazda po nierównym chodniku i asfalcie).

 

Edytowane przez TurboRower_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekonaj mnie jak rama karbonowa tłumi drgania? O jakich drganiach mówimy? Częstotliwość/amplituda? Ile taka rama może mieć ugięcia w momencie najazdu na korzeń? Opona może odkształcić się o 30mm... Sztyca może o 20mm... A rama? o 1mm?
Proszę o wyjaśnienie tego zjawiska. Z góry dziękuję.

Rozumiem że rama z karbonu jest bardziej lekka i sztywna (dla zastosowań pro) ale jak ona tłumi drgania?

Edytowane przez TurboRower_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiału o tym jak działa taka rama masz tonę w sieci. Za darmo.  Przekonaj mnie jak możesz wypowiadać się na ten temat nie zgłębiając zagadnienia budowy ram, włókien, ich ułożenia oraz kilometrów zrobionych na różnych rowerach. 

W swoim temacie zadajesz bazowe pytania w temacie zakupu roweru, tu zaś doradzasz jak eskpert. Proszę się zdecydować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie podaję się za eksperta, wręcz przeciwnie. Chciałbym zrozumieć efekt, którego nie rozumiem. Nie chcę tu wstrzyknąć konfliktów, a raczej się nauczyć czegoś przed zakupem roweru (bo zdecydowałem się na ramę alu). Zauważ że niczego nie stwierdzałem a jedynie zadawałem pytania..

 

Nie wszystkim artykułom w Internecie ufam, i jak ktoś pisze w recenzji roweru że rama karbonowa podnosi komfort jazdy, nie rozumiem tego zjawiska.
Szukałem też artykułów naukowych na ten temat ale mowa w nich jest jedynie o sztywności (odporności na skręcanie i ugięcie) a nie ma mowy o komforcie czy pochłanianiu drgań.

Edytowane przez TurboRower_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TurboRower_18 napisał:

 

Niektórzy myślą że rama karbonowa w jakiś magiczny sposób będzie tłumiła nierówności w postaci kamieni i korzeni. Rama karbonowa co najwyżej wytłumi delikatne drgania nierównego asfaltu o wysokiej częstotliwości. Lepiej zainwestować w karbonową sztycę i lekkie koła na najlepszych oponach.

Yyy tu  nie zadajesz pytań. 

Jak chcesz się zainteresować to warto poczytać jak się projektuje ramy z różnych materiałów. I jak karbon oddaje energię,  jak można zachować sztywność boczna którą efektywnie przenosi nasz wysiłek przy pedałowaniu a jak może pracować w pionie.  

Giant zrobił patent dfuse, specialized w roubaix też na bazie karbonu zaproponował fajne rozwiązania sztyca rama. 

Wspomniany wyżej GT Grade - gołym okiem widać jak pracują widelki z tyłu wystarczy je ugiąć. 

No i z jakiegoś powodu do ram z aluminium dodawane za karbonowe widelce. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...