Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Wczoraj odbyłem pierwszą przejażdżkę w terenie nowym rowerem Specialized Roubaix. W trakcie nagłego zatrzymania korby łańcuch uderza o ramę. Dzieję się to przy różnych przełożeniach oraz przy kadencji ok 90rpm. Po przejażdżce podjechałem do serwisu i poprosiłem o sprawdzenie tej przypadłości. Pan poprosił mnie o zakręcenie korbą do tyłu parę razy(wtedy łańcuch nie uderzał) i powiedział, że wszystko jest w porządku, żeby dalej jeździć i obserwować. Na trenażerze również tego doświadczałem, ale tylko przy bardzo wysokiej kadencji. Nie ukrywam, że serce krwawi jak słyszę łańcuch uderzający o karbon. Obecnie zastanawiam się nad założeniem jakiegoś ochraniacza na ramę, ale dla szos nie widzę ciekawych rozwiązań. Co wy byście poradzili?

Z góry dziękuję za pomoc!

Napisano

Przerzutka ze sprzęgłem na pewno poprawi sytuację, ale może nie usunąć problemu całkowicie.

Taki objaw jest spowodowany "ciasno" kręcącym się bębenkiem piasty.

Spróbuj zdjąć bęben, o ile to jakaś lepsza piasta, i sprawdzić czy nie ma tam syfu.

Przeczyścić i poskładać na minimalnej ilości rzadkiego smaru / oleju.

Wpływ na pewno ma też przełożenie, bo obstawiam, że problem jest bardziej zauważalny na najmniejszej zębatce z tyłu niż na największej.

Ale przede wszystki winny jest Twój styl jazdy...

Spróbuj pojeździć samochodem klepiąc gaz w podłogę, piłując do odcinki, a później pompuj pedałem gazu do podłogi, odpuszczaj pięć razy na sekundę i zobacz czy nic nie będzie szarpać.

Napisano

@sznib A jest przerzutka DI2 ze sprzęgłem?

@Maciek.B 90rpm, to nie jest piłowanie do odcinki ;) A po drugie to przy mniejszej kadencji problem również występuję. U kumpla na mechanicznej 105 nic takiego się nie pojawia. Wczoraj sprawdzaliśmy.

  • Mod Team
Napisano

W przypadku elektronicznej przerzutki nie powinno być problemów z kompatybilnością. Tam przecież ustawiasz wszystko aplikacją w telefonie. Także myślę ze ta XT powinna współpracować z resztą.

  • Mod Team
Napisano

Wg. Shimano jest pod 1x12. Ale jak największą zębatkę w kasecie masz mniejszą niż 51 to może i ogarnie 2x12. Podobnie jak było z 11ką, gdzie podawali ze max. obsługiwana zębatka to 46T przy 1x11 i 42T przy 2x11.

Napisano

Przerzutki z takim offsetem kółka prowadzącego mają problem z kasetami 11-42, bo w przypadku 42 kółko jest już daleko od kasety i przerzucanie jest marne, z kasetą szosową to już musi być totalna kupa. Teoretycznie jeśli to 2x to przerzucenie na mały blat będzie skutkowało przybliżeniem kółka prowadzącego do kasety, ale i tak może się okazać lipa.

Napisano (edytowane)
5 godzin temu, kregiel napisał:

Co wy byście poradzili?

 

Grubą folię PPF i wyciąć odpowiednio samemu lub kupić gotowy "ochraniacz" z grubej folii.

Edytowane przez Chociemir
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, kregiel napisał:

@Maciek.B 90rpm, to nie jest piłowanie do odcinki ;) A po drugie to przy mniejszej kadencji problem również występuję. U kumpla na mechanicznej 105 nic takiego się nie pojawia. Wczoraj sprawdzaliśmy

Nie chodziło mi o to, że za szybko kręcisz, tylko o zbyt gwałtowne odpuszczanie.

Jak masz rower od kumpla z którego spasuje tylne koło to zamieńcie na chwilę same koła i zobaczcie czy to nie piasta.

Edytowane przez Maciek.B
Napisano

BTW:

Podałem najbardziej prawdopodobną przyczynę problemu, który można rozwiązać bezkosztowo, a Wy zaczynacie od inwestycji w przerzutki i taśmy klejące.

To wygląda mniej więcej tak jakby pojechać do mechanika samochodowego z zepsutą lampą, a on zaczyna naprawę od wymiany żarówki, poprzez wymianę całej lampy, aż po grzebanie w wiązce, a na końcu okazuje się, że wystarczyło wymienić bezpiecznik.

Powodzenia

Napisano (edytowane)

Naklejanie czegokolwiek, czy zakładanie takich osłonek rozwiązuje problem tak samo jak zwiększenie głośności radia gdy coś stuka w samochodzie ;)

Takie osłonki można zakładać jak rower jeździ w terenie i obija się o ramę pod wpływem drgań, a nie pchany przez piastę.

Edytowane przez Maciek.B
  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Mi też szkoda carbonu i nie miałem ochoty na ordynarne neoprenowe czy inne gumowe osłony i założyłem folię PPF grubą, 200 mikronów, samoregenerującą. Tłumi uderzenia, po 700km kompletnie nic się z nią nie dzieje, wygląda znakomicie a czyszczenie sprowadza się do jednokrotnego przetarcia ręcznikiem papierowym z kroplą alkoholu.

Ten mniejszy kawałek na środku to fabrycznie był przyklejony, ale źle, tzn nie chronił całych widełek i łańcuch uderzał też poza tym kawałkiem. Nakleiłem więc na prawie całą długość folię z allegro i jestem bardzo zadowolony. Chroni, wygląda, dobra to rzecz.

 

356844f3bf102229e443d845e16f427e.jpeg

 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Dobry pomysł i nieźle wygląda! Chyba też się skuszę :) Mogłeś odkleić tą fabryczną i zostawić tylko jedną warstwę. Podeślesz namiar na tą folię?

Edytowane przez kregiel

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...