Adrianprv Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Cześć, mam problem z regulacją hamulca tylnego, mam zwykłe MT200. Zmieniałem koło nie tak dawno i już wtedy pojawił się problem z regulacją, ale ostatnio zmieniłem jeszcze klocki i już zupełnie nie jestem w stanie wyregulować tych hamulców. Klocek trze o tarcze. Tłoczek po prawej stronie jest schowany całkowicie, do tego za pomocą tych dwóch śrub mocujących wysunąłem hamulec maksymalnie, ale i tak klocek dotyka do tarczy. Zużycie starych też wskazuje na problem, bo prawy zdarty do spodu, a lewy tylko w 1/3. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to zamontować jakaś podkładkę dystalną pod tarcze i wtedy była by bardziej na środku pomiędzy szczękami hamulca. Mocowanie mam na 6 śród. Nie wiem jednak czy coś takiego istnieje i czy jest to bezpieczne? Ewentualnie jakiś inne rozwiązanie? Uprzejmie proszę o poradę 😔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Czy tłoczki się chowają do zacisku? Czy nowe koło nie rozepchnęło czasami haków? Widziałem kiedyś rower w którym posiadacz wcisnął koło boost w zwykłą ramę i miał podobny problem z "brakiem zakresu regulacji zacisku". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrianprv Napisano 1 Marca Autor Udostępnij Napisano 1 Marca (edytowane) Tłoczek po prawej jest maksymalnie schowany, ale jak np zdejmie koło i nic go nie blokuje, to pracuje normlanie i się wysuwa. Lewy tłoczek mocno się wysuwa, aby sięgnąć do tarczy. Raczej "zwykłe" koło, wchodzi zupełnie normalnie. Piasta Novatec, stare było na kulkowym shimano. Ośka taka sama, teoretycznie wszystko to samo. Zresztą jeździłem na nim pół roku i tylko czasami po zdejmowaniu koła był jakiś tam problem, ale zawsze udało się poprawić koło na tyle że przestawało trzeć. Tylko tak jak mówiłem, teraz dałem nowe klocki, wtedy chyba nie zmieniałem przy wymianie koła, więc pewnie były klocki ciut węższe. Trze na tyle, że po 100 km przestanie, ale tarcza nie jest na środku, nie powinno tak być wg mnie. Co myślisz o takiej podkładce pod tarcze? Edytowane 1 Marca przez Adrianprv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Trze cały czas tak samo czy tylko na części obwodu ? Może masz wygiętą tarczę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrianprv Napisano 1 Marca Autor Udostępnij Napisano 1 Marca (edytowane) Tarcza prosta na 100% ale trop dobry, bo sobie teraz przypomniałem, że musiałem wymienić tarczę, ponieważ w nowej piaście było na 6 śrub, a wcześniej był center lock. Kupiłem od razu tarcze od deore, bo trochę sztywniejsza, może tutaj jest ten brakujący 1-2 mm ? Coś takiego znalazłem. Tylko nie wiem czy to nie reklama, choć raczej każdy zna ten sklep 😅 link link2 Edytowane 1 Marca przez Adrianprv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrianprv Napisano 2 Marca Autor Udostępnij Napisano 2 Marca Odkręcił się ten kapsel w piaście. Chyba od nowości był niedokręcony, ale pewnie odkręcił się jeszcze bardziej i stąd większy problem, a nie żadne nowe klocki. Pół dnia zmarnowane 😔, przypadkiem to zauważyłem. Rama opierała się może na 1,5 mm bo tyle wystawała ta oska, dobrze że się nie ukruszyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.