robskate24 Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Witam jestem totalnie zielony w temacie dzisiejszych rowerów full suspension i mam pytanie dotyczące mojego zakupu: Zakupiłem Cube STEREO HYBRID 140 HPC TM 750 Model 2023 od znajomego który go kupił 5 grudnia 2022. Znajomy zdążył przejechać nim 83 kilometry wiosną 2023 roku. Od tamtego czasu rower stał w garażu. Jest jak nowy. Rower jest wyposażony w przedni amortyzator - Fox 36 Float Performance GRIP, 3-Position w/Micro Adjust, Tapered, 15x110mm, E-Bike Optimized, 150mm Tylni - Fox Float X Performance, 205x60mm (27.5: 185x55mm), Trunnion Mount, Adjustable LSR w/ 2-Pos. Lever i Top: 54mm Trunnion Mount, Bottom: 22.2x8mm. i teraz pytanie: kiedy muszę zrobić pierwszy serwis ? Slyszałam że przy pierwszych 100km, jednak byłem wczoraj w oficjalnym sklepie Cube i powiedzieli mi że to bajka i żebym jeździł do końca sezonu i potem zrobił serwis. Mam w planie zrobić do końca jesieni przynajmniej 500-800km w lekkim terenie plus miasto. Co mam zrobić? I czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć do czego służą te wszystkie kolorowe wihajstry przy tych obydwóch amortyzatorach? Sorry za pewnie głupie pytania, ale ostatnio jeździłem na rowerze 20 lat temu i widzę że technika w rowerach wystrzeliła do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Marca Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca Jak był robiony serwis zerowy możesz jeździć do końca sezonu i nawet kilka tys. km. zrobić. Jak nie był, trzeba serwis podstawowy zrobić jak najszybciej. Dlaczego? Amorki bardzo często wychodzą z fabryki suche, albo mają za mało oleju. Jeżdżenie w takim stanie może się źle dla sprzętu skończyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robskate24 Napisano 1 Marca Autor Udostępnij Napisano 1 Marca Czyli podjechać do sklepu w którym go kupił, czyli oficjalny sklep Cube, mam rachunek wszystko i po numerze seryjnym będą wiedzieli czy taki serwis zerowy robili. Dzięki 🙏 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Nie musiał robić seriwsu tam gdzie kupił, nie prościej go zapytac czy robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robskate24 Napisano 1 Marca Autor Udostępnij Napisano 1 Marca Niestety nie żyje. Byłem teraz w innym oficjalnym Cube Store i mi powiedzieli że mam jeździć, że tak było dawno temu może z rock shockami ale nie z foxami i bądź tu mądry. W ogóle zdziwieni co ja chce 🤷♂️. Bądź tu mądry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Opcje masz dwie: 1. Jeździć i jak coś będzie nie tak, ponieść koszty serwisu + części, a nie są to tanie rzeczy 2. Zrobić serwis dla spokoju i z Twoimi przebiegami, mieć spokój na dobre kilka lat Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę, w co się wpakowałeś i jakie są koszty utrzymania roweru z takimi komponentami. No chyba że go zajeździsz bez serwisu i kiedyś sprzedasz za grosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robskate24 Napisano 1 Marca Autor Udostępnij Napisano 1 Marca Jak trzeba to zrobię tylko już w drugim specjalistycznym niby autoryzowanym serwisie patrzą na mnie jak na głupka że chce zerowy serwis zrobić, dlatego chciałem się poradzić was. To oznacza że w tych serwisach pracują matoły. Jaki może być koszt takiego serwisu 1000-2000zl ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Idź to oddaj do nomrlanego serwisu żeby zrobili ci serwis "postawowy" i tyle, widelec to pewnie ~150zł, damper serwis samej puszki to 100-150zł. Podstawowy znaczy bez serwisu tłumików. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Marca Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca Albo, jak masz zdolności manualne, kup narzędzia, oleje, smary (do serwisów podstawowych dużo nie trzeba) i sam zrób serwis. W necie pełno poradników, na sprzęt wydasz tyle co jak wtedy jak oddasz do serwisu, a za rok już zrobisz za free, bo będziesz wszystko miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Po tym co piszcie że oni oczy robią na serwis zerowy to jakiś śmiech i uciekaj od nich jak najdalej . Nowe amortyzatory czy to fox czy rockshox zwyczajnie nie ma minimalnej ilości oleju nawet zalecanej przez producenta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 4 Marca Udostępnij Napisano 4 Marca Dla spokoju zrób serwis zerowy, czyli rozebranie amortyzatorów i ich prawidłowe nasmarowanie. Koszt prawdopodobnie wyniesie 300-400 zł, bo uszczelki są nowe i nie ma potrzeby ich wymieniać. Potem robisz pełny serwis - z wymianą wszystkich uszczelnień - co 125 godz. jazdy lub nawet rzadziej, jeśli nie spędzasz dużo czasu w terenie. Jego koszt wynosi 700-1500 zł, zależnie czy korzystasz z autoryzowanego serwisu (np. Gregorio, Spider Ssuspensions), czy nieautoryzowanego (np. Wichu Workshop). Niebieskie pokrętło to kompresja, która kontroluje podatność amortyzatora na uginanie się, np. podczas pedałowania i hamowania. Jsli widelec za bardzo nurkuje, a tył za bardzo buja przy pedałowaniu, to zwiększasz ilość kompresji. Czerwone pokrętło to odbcie, które kontroluje, jak szybko amortyzator się rozprostowuje. Amor ma się rozprostowywać jak najszybciej, ale nie aż tak szybko, żebyś się czuł jak na kijku pogo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robskate24 Napisano 5 Marca Autor Udostępnij Napisano 5 Marca @Galvatron tak zrobię dzięki, tylko muszę go przywieźć do Polski. W Austrii wszędzie patrzą na mnie jak na idiotę. Pytałem w pięciu serwisach rowerowych i zdziwieni co ja chce 🤷♂️”nowe to mam jeździć”. Mam wrażenie, że tu jest z rowerami jak z autami w serwisie, olej proszę wymieniać co 30k, a nawet się spotkałem co 50k potem ludzie zdziwieni że silniki padają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.