Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, po rozpakowaniu nowych opon jedna z nich ma takie ślady na środku. Pod palcem ich nie czuć ale wyglądają jakby były przetarte. Nie ma to żadnego wpływu na wytrzymałość opony czy reklamować?

IMG_20240229_210233.jpg

Napisano (edytowane)

Przecież to całkowicie normalne. Opony w opakowaniu się poruszają, czasami pudełka mają jakieś okienka, przez które opona wystaje i można ją pomacać, ocierają się o tekturę czy karton opakowania i zostaje jaśniejszy ślad. OEMy nie mają opakowania w ogóle, więc jest tam takich otarć jeszcze więcej. Założysz, przejdziesz 100 metrów i nie będzie śladu.

Edytowane przez TheJW
Napisano

To mogą być też ślady pozostałe po procesie produkcji. W każdym razie nie ma się czym przejmować. Jeśli nie widać oplotu albo nie można wepchnąć palca w dziurę, to jest ok. ;)

Napisano (edytowane)

Duża szansa, że jak umyjesz oponę to przetarcie zniknie. Warto to zrobić, bo po procesie produkcji czasami jest pokryta czymś śliskim.

Tak czy inaczej, takie "przetarcie" nastąpi po pierwszych 100 metrach na asfalcie, więc bez paniki.

Jest jeszcze taka opcja, że... ktoś założył te opony, zrobił rundkę dookoła domu, zdjął, spakował i odesłał. Gdyby obydwie takie były, to mała szansa. Natomiast jedna budzi podejrzenia. Ludzie robią różne rzeczy.

Edytowane przez Krypto.Szosowiec
Napisano

Może to jakieś OEMy? A może faktycznie ktoś je już montował, ale nie jeździł, tylko np. przestawiał gdzieś tam w garażu koła albo rower, po czym zmienił koncepcję uznając, że kupi węższe/szersze/w innym kolorze. 

Napisano (edytowane)

To w sumie niczego nie przesądza, bo można ją zsunąć bez rozcinania.
Mnie jednak w dalszym ciągu najbardziej pasuje opcja przetarć transportowych lub pozostałości produkcyjnych. O ile nie ma innych wad czy uszkodzeń, zakładałbym oponę i nie przejmował się tym więcej.

Edytowane przez TheJW
Napisano
Godzinę temu, TheJW napisał:

To w sumie niczego nie przesądza, bo można ją zsunąć bez rozcinania.
Mnie jednak w dalszym ciągu najbardziej pasuje opcja przetarć transportowych lub pozostałości produkcyjnych. O ile nie ma innych wad czy uszkodzeń, zakładałbym oponę i nie przejmował się tym więcej.

Zgadzam się. Można robić dochodzenie dlaczego tak się stało, natomiast nie wpływa to kompletnie na samą wartość opony.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...