Bartoszkl Napisano 29 Lutego 2024 Napisano 29 Lutego 2024 Witam, po rozpakowaniu nowych opon jedna z nich ma takie ślady na środku. Pod palcem ich nie czuć ale wyglądają jakby były przetarte. Nie ma to żadnego wpływu na wytrzymałość opony czy reklamować? Cytuj
TheJW Napisano 29 Lutego 2024 Napisano 29 Lutego 2024 (edytowane) Przecież to całkowicie normalne. Opony w opakowaniu się poruszają, czasami pudełka mają jakieś okienka, przez które opona wystaje i można ją pomacać, ocierają się o tekturę czy karton opakowania i zostaje jaśniejszy ślad. OEMy nie mają opakowania w ogóle, więc jest tam takich otarć jeszcze więcej. Założysz, przejdziesz 100 metrów i nie będzie śladu. Edytowane 29 Lutego 2024 przez TheJW Cytuj
Bartoszkl Napisano 29 Lutego 2024 Autor Napisano 29 Lutego 2024 Jak przejrzałem oponę to na całej oponie na środku jest takie przetarcie. Cytuj
TheJW Napisano 29 Lutego 2024 Napisano 29 Lutego 2024 To mogą być też ślady pozostałe po procesie produkcji. W każdym razie nie ma się czym przejmować. Jeśli nie widać oplotu albo nie można wepchnąć palca w dziurę, to jest ok. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Marca 2024 Napisano 1 Marca 2024 (edytowane) Duża szansa, że jak umyjesz oponę to przetarcie zniknie. Warto to zrobić, bo po procesie produkcji czasami jest pokryta czymś śliskim. Tak czy inaczej, takie "przetarcie" nastąpi po pierwszych 100 metrach na asfalcie, więc bez paniki. Jest jeszcze taka opcja, że... ktoś założył te opony, zrobił rundkę dookoła domu, zdjął, spakował i odesłał. Gdyby obydwie takie były, to mała szansa. Natomiast jedna budzi podejrzenia. Ludzie robią różne rzeczy. Edytowane 1 Marca 2024 przez Krypto.Szosowiec Cytuj
TheJW Napisano 1 Marca 2024 Napisano 1 Marca 2024 Też miałem to zasugerować, ale przyjrzałem się zdjęciu i widać, że przetarcie nie idzie prosto czołem opony. Raz więcej z prawej, raz z lewej. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Marca 2024 Napisano 1 Marca 2024 To prawda. Ciężko powiedzieć. Nie kojarzę żeby moje GP5000 miały takie ślady. Patrząc na zdjęcia w sieci, też raczej są czyste. Miałeś na oponie w pudełku plastikową opaskę? Cytuj
TheJW Napisano 1 Marca 2024 Napisano 1 Marca 2024 Może to jakieś OEMy? A może faktycznie ktoś je już montował, ale nie jeździł, tylko np. przestawiał gdzieś tam w garażu koła albo rower, po czym zmienił koncepcję uznając, że kupi węższe/szersze/w innym kolorze. Cytuj
TheJW Napisano 1 Marca 2024 Napisano 1 Marca 2024 (edytowane) To w sumie niczego nie przesądza, bo można ją zsunąć bez rozcinania. Mnie jednak w dalszym ciągu najbardziej pasuje opcja przetarć transportowych lub pozostałości produkcyjnych. O ile nie ma innych wad czy uszkodzeń, zakładałbym oponę i nie przejmował się tym więcej. Edytowane 1 Marca 2024 przez TheJW Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Marca 2024 Napisano 1 Marca 2024 Godzinę temu, TheJW napisał: To w sumie niczego nie przesądza, bo można ją zsunąć bez rozcinania. Mnie jednak w dalszym ciągu najbardziej pasuje opcja przetarć transportowych lub pozostałości produkcyjnych. O ile nie ma innych wad czy uszkodzeń, zakładałbym oponę i nie przejmował się tym więcej. Zgadzam się. Można robić dochodzenie dlaczego tak się stało, natomiast nie wpływa to kompletnie na samą wartość opony. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.