Skocz do zawartości

[Opona] schwalbe g ONE r to badziew?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam na gravelu oponę schealbe g one r. Przejechałem kilkaset km, głównie po asfalcie, a opona wygląda gorzej niż clement x'plor ush, które były na rowerze od nowości dużo przeszły. 

Czy schwalbe to przereklamowane badziewie czy ja dostałem jakąś podróbę? Mam wrażenie, że bieżnik na środku już się trochę zjechał i w dodatko jest jakiś pogryziony, zmasakrowany wręcz. 

Czy są to użytkownicy tych opon? Jakie jest wasze zdanie?

20240229_114017.jpg

20240229_114340.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

napisałem, że przejechane kilkaset km. nie wiem ile dokładnie. myślę, że z 70% asfalt. poprzednie opony przy tym samym  użytkowaniu przejechały kilkakrotnie więcej i nadal wyglądają lepiej niż te śmieszne schawlbe, które są przy okazji dwa razy droższe. 

Edytowane przez motobecane_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Sansei6 napisał:

A jakie były te poprzednie opony? Na jakich ciśnieniach?

jak w pierwszym poście - clement xplor ush

 

@TheJW dzięki za radę, ale te clementy są niedostępne, a poza tym chciałem opony trochę lepiej zachowujące się na błocie. a twoje posty nic nie wnoszą.

 

Edytowane przez motobecane_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, zacznijmy od pewnych podstaw ;)

Przede wszystkim jedne i drugie opony mają zupełnie inne bieżniki . Clement będzie się w tej sytuacji dużo wolniej zużywał na powierzchni styku  z asfaltem. 

Schwalbe jak  wiele innych opon terenowych z tego typu bieżnikiem  i mieszanką, zużywa się dość szybko i niszczy w podobny sposób z przodu. To nie są opony na asfalt ;) . Po kilkuset km po asfalcie to ten schwalbiak wygląda bardzo dobrze. Taki Maxxis Ocelot po 500 km na asfalcie  to czysty slick, więc czy jest to badziew? Z całą stanowczością, ale nie :)

 

Na błoto? Vittoria Mezcal, ale od razu zaznaczam, bieżnik po iluśset km po asfalcie będzie wyglądał podobnie ;)

Tak wygląda Clement, więc wnioski wysnuć można samemu ;)

 

clement.jpg

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, motobecane_ napisał:

20240229_114017.jpg

A czy ona nie jest odwrotnie założona? W sensie czemu to akurat z tej strony tak wygryzło?

@kaido2 Mezcal na błoto? Wiem, że w gravelu to uchodzi za duży bieżnik ale mam Mezcala w fullu i to jest opona do twardego terenu i nie nadaje się na błoto akurat. Natomiast kupiłem ją w 2017r. wersja G+ i nadal ją używam. A jeszcze wtedy gravela nie miałem więc po asfalcie to mają kilka tys km. To się się świetnie sprawdza i bieżnik tak nie wygląda. Chyba, że do gravela robią z gorszej mieszanki, bo że z nowszej to wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kipcior, założyłem 29x2.1 do monstera i mi w błocie działa :) Fakt, że ni wbijam się w miejsca, gdzie jest go po same piasty. Ot obecne błociska na polnych drogach rozjechane przez maszyny, gdzie inne z  dużymi klockami sobie nie radziły.

Tym szybkim zużyciem na asfalcie sugerowałem się na zasadzie większości, a mianowicie opony w teren na samym asfalcie dość szybko tracą bieżnik( przynajmniej te z którymi miałem do czynienia), a tu taka miła niespodzianka. :) Dzięki za info, można cisnąć po asfalcie bez obaw ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaido2 napisał:

No dobra, zacznijmy od pewnych podstaw ;)

Przede wszystkim jedne i drugie opony mają zupełnie inne bieżniki . Clement będzie się w tej sytuacji dużo wolniej zużywał na powierzchni styku  z asfaltem. 

Schwalbe jak  wiele innych opon terenowych z tego typu bieżnikiem  i mieszanką, zużywa się dość szybko i niszczy w podobny sposób z przodu. To nie są opony na asfalt ;) . Po kilkuset km po asfalcie to ten schwalbiak wygląda bardzo dobrze. Taki Maxxis Ocelot po 500 km na asfalcie  to czysty slick, więc czy jest to badziew? Z całą stanowczością, ale nie :)

 

Na błoto? Vittoria Mezcal, ale od razu zaznaczam, bieżnik po iluśset km po asfalcie będzie wyglądał podobnie ;)

Tak wygląda Clement, więc wnioski wysnuć można samemu ;)

 

clement.jpg

Ok, rozumiem, że może się szybciej zużywać na asflqcie, ale bez przesady. Tymbardziej, że schwalbe piszę, że opona jest z przeznaczeniem na asfalt również. 

Poza tym te wgryzy też nie powstały na asfalcie. Czyli opona ani w teren ani na asfalt. 500 km po trawniku w koło domu i kup następną. 

No nic wyglada na to, że za dużo wymagam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci podają pogrubionym na wstępie takie idiotyzmy, bo ludzie są coraz głupsi i żądają zwrotu kasy, bądź próbują się przepychać  w tematach oczywistych. Każda opona nadaje się na asfalt pomimo, ze przeznaczenie jej jest zupełnie inne. Po kilkuset km bieżnik zniknie, zrobi się gładka , która jeszcze x tys km na tym asfalcie przejedzie. Ale, na asfalt z góry bym użyłbym szosowej opony powiedzmy 700x23 slick ;)

ogólnie to jakimiś wgryzami powstałymi gdzieś tam na bieżniku bym się nie przejmował, bo nie takie się robiły zwłaszcza w terenie po kamulcach, tylko jeżeli opona działa zgodnie z wymaganiami to bym ja zajechał do końca i cześć. :)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...