Mentos Napisano 29 Lutego Udostępnij Napisano 29 Lutego (edytowane) ^^^ tajasne 😉 Edytowane 29 Lutego przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 29 Lutego Udostępnij Napisano 29 Lutego Pamiętam jak kiedyś kumpel wsadził materiał ze zjazdu granicznym w naszych górach czyli na granicy PN to już były wonty o jazdę więc wiele osób nie podaje lokalizacji. Ewentualnie na PW. Ogólnie wokół nas z dawnych komuszych krajów za wyjątkiem Rumuni nigdzie na legalu w takich klimatach się nie da pojechać. Natomiast nie bardzo wiem też co to ma do rzeczy skoro ja RT86 demolowałem u nas na pagórkach. Największa wtopa to końcówka nocnego zjazdu z Mosornego, lekkie podparcie nogą takie samo uderzenie sporego kamerdolca w tarczę i koniec jazdy. Trzeba było jako tako prostować polowo. Nie twierdzę, że te tarcze jak i inne cudowne patenty Shimano nie mogą się sprawdzić ale jest pół na pół, że będzie lipa. Ze zwykłymi tarczami nigdy tak nie miałem a noszą nie jedne ślady od przywalenia w to i owo. A co do tematu to kij wie jaki oni tam dają obecnie olej. Jak to jest podobnie jak z wieloma z uginaczami w tym uszczelki plus montaż nasermater to efekty losowe też widać. Olej w starych dobrych grupach Shimano jeszcze z okresu 615-ek czy wcześniej bywał czysty po 2-3 sezonach. To działało latami. Poza tym tematy o hamulcach to jak z tyłkiem czyli każdy ma swój i taką samą opinię. Jest tyle zmiennych, że coś można sugerować ale nie kategoryzować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Lutego Udostępnij Napisano 29 Lutego 11 godzin temu, Mentos napisał: Dzięki Tobo, nie wiedziałem, że coś takiego jest, i raczej o klamkach cieknących słyszałem, muszę sobie to kupić. A tłoczki wyjmujesz czy tylko mocno wychylasz, smarujesz i wciskasz? Smar był dostępny w USA. Zaciski rozkręcam i wyjmuję wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Marca Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca W dniu 26.02.2024 o 22:45, Semtex napisał: Czekam na bardziej niezależne testy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca 20 godzin temu, Tyfon79 napisał: Pamiętam jak kiedyś kumpel wsadził materiał ze zjazdu granicznym w naszych górach czyli na granicy PN to już były wonty o jazdę więc wiele osób nie podaje lokalizacji. Ewentualnie na PW. Ogólnie wokół nas z dawnych komuszych krajów za wyjątkiem Rumuni nigdzie na legalu w takich klimatach się nie da pojechać. Natomiast nie bardzo wiem też co to ma do rzeczy skoro ja RT86 demolowałem u nas na pagórkach. Największa wtopa to końcówka nocnego zjazdu z Mosornego, lekkie podparcie nogą takie samo uderzenie sporego kamerdolca w tarczę i koniec jazdy. Trzeba było jako tako prostować polowo. Nie twierdzę, że te tarcze jak i inne cudowne patenty Shimano nie mogą się sprawdzić ale jest pół na pół, że będzie lipa. Ze zwykłymi tarczami nigdy tak nie miałem a noszą nie jedne ślady od przywalenia w to i owo. A co do tematu to kij wie jaki oni tam dają obecnie olej. Jak to jest podobnie jak z wieloma z uginaczami w tym uszczelki plus montaż nasermater to efekty losowe też widać. Olej w starych dobrych grupach Shimano jeszcze z okresu 615-ek czy wcześniej bywał czysty po 2-3 sezonach. To działało latami. Poza tym tematy o hamulcach to jak z tyłkiem czyli każdy ma swój i taką samą opinię. Jest tyle zmiennych, że coś można sugerować ale nie kategoryzować. Zasadnicze pytanie, te wspomniane RT86 to porządne/normalne CenterLock czy archaizm/badziewie na 6 śrub? Pytam bo to są zupełnie inne tarcze i te na 6 śrub mają więcej "ramienia" ze stali a mniejszy pająk. A że kiedyś było z jakością inaczej to fakt. Zwykle się mówi że tylko się tak mówi, ale coś w tym jest. Pamiętam jak wertowałam z zapartym tchem duży katalog Shimano z 1992 (dla gófniarzerii dodam, że kiedyś nie było neta a nawet zwykłych komórek ) i tam wprost było napisane, że XTR ma ciaśniejsze tolerancje, lepsze materiały itp. Może jednak nadal tak jest ,bo ja od kąd są hamulce hydrauliczne XTRa to właściwie tylko takie mam. Z SLX miałęm przygodę, faktycznie mi ciekły, ale mocno zużyte i nie zaciski a klamki. Czyżby Made In Japan i XTR oznaczało nadal jednak lepsze materiały, jakość i wykonanie a nie tylko systemy i wygląd? Może tak nadal jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Przede wszystkim upewnij się, czy te rt86 są prod. japońskiej bo od pół roku europę zalewa chińska produkcja również tarcz z grupy xt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca Jeśli to do mnie to moje RT86 mają już 4 lata więc tak, są japońskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 3 Marca Autor Udostępnij Napisano 3 Marca @sznib czyli jest drogo, ale jako tako, mogłoby być lepiej. Mam wrażenie, że u SRAM to częsta praktyka, vide Reverb AXS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 3 Marca Mod Team Udostępnij Napisano 3 Marca W skrócie; wszystko niby super, ale siła potrzebna do wciśnięcia dźwigni przekreśla te wszystkie zalety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.