Mentos Napisano 29 Lutego 2024 Napisano 29 Lutego 2024 (edytowane) ^^^ tajasne 😉 Edytowane 29 Lutego 2024 przez Mentos Cytuj
Tyfon79 Napisano 29 Lutego 2024 Napisano 29 Lutego 2024 Pamiętam jak kiedyś kumpel wsadził materiał ze zjazdu granicznym w naszych górach czyli na granicy PN to już były wonty o jazdę więc wiele osób nie podaje lokalizacji. Ewentualnie na PW. Ogólnie wokół nas z dawnych komuszych krajów za wyjątkiem Rumuni nigdzie na legalu w takich klimatach się nie da pojechać. Natomiast nie bardzo wiem też co to ma do rzeczy skoro ja RT86 demolowałem u nas na pagórkach. Największa wtopa to końcówka nocnego zjazdu z Mosornego, lekkie podparcie nogą takie samo uderzenie sporego kamerdolca w tarczę i koniec jazdy. Trzeba było jako tako prostować polowo. Nie twierdzę, że te tarcze jak i inne cudowne patenty Shimano nie mogą się sprawdzić ale jest pół na pół, że będzie lipa. Ze zwykłymi tarczami nigdy tak nie miałem a noszą nie jedne ślady od przywalenia w to i owo. A co do tematu to kij wie jaki oni tam dają obecnie olej. Jak to jest podobnie jak z wieloma z uginaczami w tym uszczelki plus montaż nasermater to efekty losowe też widać. Olej w starych dobrych grupach Shimano jeszcze z okresu 615-ek czy wcześniej bywał czysty po 2-3 sezonach. To działało latami. Poza tym tematy o hamulcach to jak z tyłkiem czyli każdy ma swój i taką samą opinię. Jest tyle zmiennych, że coś można sugerować ale nie kategoryzować. Cytuj
tobo Napisano 29 Lutego 2024 Napisano 29 Lutego 2024 11 godzin temu, Mentos napisał: Dzięki Tobo, nie wiedziałem, że coś takiego jest, i raczej o klamkach cieknących słyszałem, muszę sobie to kupić. A tłoczki wyjmujesz czy tylko mocno wychylasz, smarujesz i wciskasz? Smar był dostępny w USA. Zaciski rozkręcam i wyjmuję wszystko. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 1 Marca 2024 Mod Team Napisano 1 Marca 2024 W dniu 26.02.2024 o 22:45, Semtex napisał: Czekam na bardziej niezależne testy 1 Cytuj
Mentos Napisano 1 Marca 2024 Napisano 1 Marca 2024 20 godzin temu, Tyfon79 napisał: Pamiętam jak kiedyś kumpel wsadził materiał ze zjazdu granicznym w naszych górach czyli na granicy PN to już były wonty o jazdę więc wiele osób nie podaje lokalizacji. Ewentualnie na PW. Ogólnie wokół nas z dawnych komuszych krajów za wyjątkiem Rumuni nigdzie na legalu w takich klimatach się nie da pojechać. Natomiast nie bardzo wiem też co to ma do rzeczy skoro ja RT86 demolowałem u nas na pagórkach. Największa wtopa to końcówka nocnego zjazdu z Mosornego, lekkie podparcie nogą takie samo uderzenie sporego kamerdolca w tarczę i koniec jazdy. Trzeba było jako tako prostować polowo. Nie twierdzę, że te tarcze jak i inne cudowne patenty Shimano nie mogą się sprawdzić ale jest pół na pół, że będzie lipa. Ze zwykłymi tarczami nigdy tak nie miałem a noszą nie jedne ślady od przywalenia w to i owo. A co do tematu to kij wie jaki oni tam dają obecnie olej. Jak to jest podobnie jak z wieloma z uginaczami w tym uszczelki plus montaż nasermater to efekty losowe też widać. Olej w starych dobrych grupach Shimano jeszcze z okresu 615-ek czy wcześniej bywał czysty po 2-3 sezonach. To działało latami. Poza tym tematy o hamulcach to jak z tyłkiem czyli każdy ma swój i taką samą opinię. Jest tyle zmiennych, że coś można sugerować ale nie kategoryzować. Zasadnicze pytanie, te wspomniane RT86 to porządne/normalne CenterLock czy archaizm/badziewie na 6 śrub? Pytam bo to są zupełnie inne tarcze i te na 6 śrub mają więcej "ramienia" ze stali a mniejszy pająk. A że kiedyś było z jakością inaczej to fakt. Zwykle się mówi że tylko się tak mówi, ale coś w tym jest. Pamiętam jak wertowałam z zapartym tchem duży katalog Shimano z 1992 (dla gófniarzerii dodam, że kiedyś nie było neta a nawet zwykłych komórek ) i tam wprost było napisane, że XTR ma ciaśniejsze tolerancje, lepsze materiały itp. Może jednak nadal tak jest ,bo ja od kąd są hamulce hydrauliczne XTRa to właściwie tylko takie mam. Z SLX miałęm przygodę, faktycznie mi ciekły, ale mocno zużyte i nie zaciski a klamki. Czyżby Made In Japan i XTR oznaczało nadal jednak lepsze materiały, jakość i wykonanie a nie tylko systemy i wygląd? Może tak nadal jest. Cytuj
Dokumosa Napisano 1 Marca 2024 Napisano 1 Marca 2024 Przede wszystkim upewnij się, czy te rt86 są prod. japońskiej bo od pół roku europę zalewa chińska produkcja również tarcz z grupy xt. Cytuj
Rumcajs. Napisano 1 Marca 2024 Napisano 1 Marca 2024 Jeśli to do mnie to moje RT86 mają już 4 lata więc tak, są japońskie Cytuj
Semtex Napisano 3 Marca 2024 Autor Napisano 3 Marca 2024 @sznib czyli jest drogo, ale jako tako, mogłoby być lepiej. Mam wrażenie, że u SRAM to częsta praktyka, vide Reverb AXS Cytuj
Mod Team sznib Napisano 3 Marca 2024 Mod Team Napisano 3 Marca 2024 W skrócie; wszystko niby super, ale siła potrzebna do wciśnięcia dźwigni przekreśla te wszystkie zalety. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.