cwic Napisano 26 Lutego Udostępnij Napisano 26 Lutego Witam, Mam mały problem, pod koniec zeszłego roku wymieniałem oś tylną w starym krosie hexagon 3 (z 2007 roku). Skręciłem wszystko pojeździłem chwile i rower wylądował w garażu bo zima przyszła, odkopuję staruszka i pamiętam ze już przed zimą cos się działo, ale teraz objawy są mocne. Jak przestaję kręcić pedałami to łańcuch mi się blokuje. Rozebrałem koło i wydaje mi się że to kaseta. Czy za mocno ją dokręciłem i teraz za ciężko chodzi? (patrzcie filmik) Luzować kasetę czy to coś innego? Kaseta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Lutego Udostępnij Napisano 26 Lutego A to nie jest wolnobieg? Cytat jak przestaję kręcić pedałami to łańcuch mi się blokuje. Co to znaczy? Gdzie się blokuje? W jaki sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cwic Napisano 26 Lutego Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego Tak wolnobieg. Jak przestaje kręcić pedałami i podnoszę nogi pedały nadal się obracają, jak przytrzymam pedały nogami czy po prostu przestaje kręcić łańcuch się "luzuje" w gornej części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego Rozebrać, przeczyścić, nasmarować ponownie, jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 10 godzin temu, cwic napisał: Rozebrałem koło i wydaje mi się że to kaseta. Czy za mocno ją dokręciłem i teraz za ciężko chodzi? Tak, problem jest w wolnobiegu. Jeżeli nie rozkręcałeś go, nie dobierałeś się do jego łożysk, to nie, zwykłe nakręcenie wolnobiegu na piastę nie powoduje takich objawów. Tutaj w grę wchodzi brud, korozja, wypłukany smar. Jw. trzeba rozebrać, wyczyścić, nasmarować. Jeszcze ewentualnie coś ociera od strony szprych. Jeżeli jednak rozbierałeś, to opcji jest kilka: - za gęsty smar i po prostu mechanizm się "skleja" - zgubiłeś, nie dałeś wszystkich podkładek pod nakrętkę (ta z dwoma zagłębieniami) i to spowodowało zbyt mocne skręcenie, ściśnięcie łożysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego Hipoteza: jeżeli podczas serwisu zdejmowałeś wolnobieg, to pewno po zakręceniu przyszczypałeś ochraniacz szprych. Który zresztą mógłbyś wyrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cwic Napisano 27 Lutego Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego (edytowane) Wydaje mi się że nie przesmarowałem wszystkiego dobrze, rozbiorę to dzisiaj, porządnie wyczyszczę i nasmaruję. Edytowane 27 Lutego przez cwic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego No ale rozbierałeś też wolnobieg czy nie? Bo jeśli nie, to sam stan piasty nie ma na ten objaw żadnego wpływu i ponowna rozbiórka i smarowanie nic tu nie pomoże. Czyli albo, jak już uzurpator wspomniał, wolnobieg ociera o ochraniacz szprych, albo wolnobieg zardzewiał w środku, bo dostała się woda i wypłukała smar. Jeśli to drugie, to można spróbować przepłukać wonobieg bez rozbierania (ale po zdjęciu z piasty) jakimś WD40 lub podobnym, kręcąc palcami, a potem wkroplić jakiś dość gęsty olej, bo same penetranty bardzo słabo smarują. Oczywiście kulki wolnobiegu najlepiej lubią smar stały, ale łożysko to nie jest jakieś mocno obciążone i na oleju też będzie chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cwic Napisano 27 Lutego Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego Rozbierałem ale wszystko robiłem na szybko bo mnie czas gonił, dlatego pewno coś tam skopałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego To pytanie czy nie zgubiłeś podkładek (nie wspominając o kulkach łożysk). Zwykle chyba są 3-4, ale mogę słabo pamiętać, bo ostatni raz rozbierałem kilkanaście lat temu. Konstrukcja tez mogła się trochę zmienić. Pamiętam za to, że jak kiedyś chciałem skasować luz i wyjąłem 2, to było za ciasno i na szybko dokładałem jedną (na szczęście zachowałem w razie co). Jak brakuje i nie masz ich pod ręką, to można próbować podejść do jakiegoś serwisu rowerowego i wydębić coś ze złomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cwic Napisano 2 Marca Autor Udostępnij Napisano 2 Marca ok dzieki, dzisiaj rozkrecam wszystko zobaczymy co tam siedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cwic Napisano 10 Marca Autor Udostępnij Napisano 10 Marca przeczyszczone wszystko chodzi teraz pieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.