tobo Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego (edytowane) W 2023 RS dość mocno zmienił bebechy w najwyższych widelcach : - sprężyna debon air wersja plus - buttercups'y poprawiające izolację użytkownika od ostrych , nierówności o dużej częstotliwości - tłumik o zupełnie innej konstrukcji Czy ktoś używał dwóch topowych RS w tej wersji równolegle z poprzednikiem na charger 2.1 i sprężynie debon air? Na ile i czy w ogóle i w jaki sposób odczuwalne są różnice na korzyść nowej wersji? Najwyższe wersje pike/lyrik czy zeb można kupić za 60% ceny regularnej , starsze są tańsze tylko o 10%. Edytowane 23 Lutego przez tobo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 24 Lutego Udostępnij Napisano 24 Lutego Córka ma nowego Lyrika z charger 3 (tylko bez buttercups), kolega ma Pike z 2.1, byliśmy razem parę razy, zamienialiśmy się na rowery. I nie jestem w stanie nic powiedzieć. Inny skok, inna regulacja, inny kawałek szlaku. Jedynie mając dwa identyczne rowery i dużo czasu oraz masę doświadczenia można by coś spróbować porównać. Są jakieś porównania na YT ale czy wiarygodne? Czuć działanie tych zaworków do spuszczania powietrza z goleni, których wcześniej nie było. Ale napiszę co innego - po roku jazdy Lyrik leży spakowany w karton i czeka na wysyłkę do reklamacji. Luz oraz utrata skoku (nie odbija do końca) mimo dwóch serwisów w autoryzowanym punkcie. Nie wiem czy to wyjątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano 24 Lutego Udostępnij Napisano 24 Lutego Żeby móc powiedzieć coś więcej o działaniu buttercups trzebaby mieć dwa identyczne widelce: tak jak tutaj https://nsmb.com/articles/uncle-dave-blind-tests-buttercups/ Ja żadnej magii nie czułem w czasie kiedy miałem Lyrika z tym wynalazkiem, oczywiście nie mam porownania do Lyrika bez buttercups, ale skłaniam się raczej do opinii, że więcej w tym marketingu niż czegokolwiek innego. Nie mam też porównania Chargera 2.1 i 3, ale C3 to wg mnie nie jest dobry tłumik na rąbankę. Swojego Lyrika sprzedałem bez żalu po 3 miesiącach ( no dobra, z żalem że w ogóle go kupiłem:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Lutego Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego Ja rąbanki mieć nie będę, zwyczajnie yari z podstawowym debon air i MC jest tępakiem. Zakładając że będę wybierał między np ultimate z c3 i da+ a wersją z c2.1 i da to pytam na ile dodatkowe 500pln coś wniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 24 Lutego Udostępnij Napisano 24 Lutego Cokolwiek kupisz poza Yarim na MC to będzie dużo lepsze. Przecież nawet zwykły pierwszy Pike z Chargerem to już była spora różnica w pracy jako całość. Z drugiej strony ja nadal nie kumam w jakim celu typowo grawitacyjne amory kupować jak ma się oczekiwania pluszowości w zdaje się początkowej fazie pracy amora? Albo jak już to czemu musi być RS? Jakiś to problem jest bo ja faktycznie różnicę w pracy na tych samych ramach czuję w lekkim terenie a nie na rąbance gdzie czy stare czy nowe to i tak wytrzepie solidnie. @Wojcio ja jeszcze nie trafiłem od 8 lat na nic co by się nie zrypało albo amor albo damper. Obecnie rządzi marketing i bzdury z perspektywy zwykłego amatora nawet ambitnego zamiast zrobić powtarzalny i dobry produkt. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 24 Lutego Udostępnij Napisano 24 Lutego (edytowane) Charger 3 jest ustawiony fabrycznie raczej rejsingowo. Czyli albo jedziesz szybko , albo ważysz 90 + A jak chcesz widła uniwersalnego , to kup sobie CC Helma , bardzo dobrze wykonany , niedoceniany sztuciec z którym możesz zrobić wszystko . No albo c2.1 Edytowane 24 Lutego przez marcin_ostrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Lutego Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego Przy okazji - mieliście namacalną styczność z manitou mezzer pro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 25 Lutego Udostępnij Napisano 25 Lutego Chargery 3 są przetłumione, mają olej 7wt i jeżeli ktoś waży mniej niz 80kg wręcz obowiązkiem jest zalanie tego 3wt. Inaczej będziesz jeździł na całkiem otwartym tłumieniu i będzie jeszcze zbyt mocne. Mozna dołożyć ciśnienia ale wtedy znowu się robi mało czuły początek. Pochwalić za to należy nowe obwody kompresji - są lepiej wyczówalne niż 2.1, tu 1 kliknięcie robi taką różnicę jak 3 kliknięcia w 2.1. Buttercupsy to ściema. Spręzyny DebonAir+ w Lyrikach i Zebach są baaaardzo progresywne, dla kogoś do 80kg będzie problem wykorzystać w pełni skok amortyzatora, nawet na 30% sagu. Pike za to są bardzo liniowe. Sczerze, po wielu eksperymentach, moim ulubionym amortyzatorem jest Lyrik poprzedniej generacji, Pike poprzedni dosyć mocno daje po łapach. Lyrika przy moich 70kg jestem w stanie ustawić tak, by przy 20% sagu miał odpowiednie wsparcie w połowie skoku, był elastyczny i nie powodował zmęczenia rąk po całym dniu jazdy, przydkładowo w Bielsku. W drugim rowerze mam Zeba z Debonem+ i Chargerem 2.1 - problemu z tłumieniem brak, za to żeby wykorzystywać w pełni jego skok i zniwelować trochę progresję wlałem oleju do negatywnej aby zmniejszyć jej objętość, trochę pomogło. Zobaczymy jak to będzie działać, w planach mam jeszcze wymianę na 1 generację sprężyny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.