Skocz do zawartości

[Stery starego typu] na co zwrócic uwage przy wymianie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam rower do jazdy na co dzień   "kupiony okazyjnie"  koło 26"  i są przy nim  stery starego  typ, które ciągle się odkręcają chciałbym wymienić na nowe i kompletne.  Chciałbym zapytać kolegów i koleżanki  o poradę na co zwrócić uwagę przy wyborze, bo widzę, że są dwa typy :  28.6mm 1 1/8"  i 1cal 25.4mm.

 

Pozdrawiam.

Stery stary typ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe stery nie rozwiążą problemu odkręcania się. Jeśli dokręcasz górną nakrętkę i kręci się dolna to brakuje ci takiej podkładki separującej z ząbkiem wewnątrz. I mam nadzieję, że dokręcasz to kluczem a nie z rąsi. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów odkręcania się sterów może być kilka. Może za słabo kontrujesz, może gwint na kontrze jest zjechany, a może nawet na samym widelcu. 

Te podkładki z ząbkiem nie zawsze działają (ząbek się ścina albo żłobi rowek na rurze widelca) i podczas dokręcania kontry i tak lepiej przytrzymywać górny konus drugim kluczem.

Jak będziesz kupował nowe stery (jeśli są konieczne) to przy tym standardzie o mniejszej średnicy są jeszcze dwie średnice osadzenia dolnego stożka na widelcu: 27 mm i 26,4 mm. W MTB to będzie raczej 27 mm, ale warto zmierzyć. 

No i był jeszcze rzadki standard o średnicy rury widelca 1 1/4 cala, ale to tylko tak dla formalności podaję, bo nie sądzę że tu będzie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe stery muszą być pod posiadany widelec - czyli muszą się zgadzać:

-średnica rury sterowej - zapewne u Max40 ma widelec 1", choć były też gwintowane widelce 1 i 1/8", ale myślałem, że dawno słuch po nich zaginął, choć - jak widać, co dla mnie jest zupełnym zaskoczeniem - stery gwintowane pod rurę 1 1/8" są bezproblemowo dostępne.

-średnica osadzenia dolnej bieżni: jak pisał marvelo - dwa standardy ISO/włoski/Campagnollo 26,4 mm oraz JIS/japoński 27 mm

-no i na koniec wielkość stack height - czyli wysokość sterów po osadzeniu w główce (producenci podają różnie - osobno dla dla dolnego i górnego łożyska lub łącznie dla całości). Nowe stery nie mogą mieć większego stack height niż stare, bo nie da się dokręcić kontry (zabraknie rury sterowej), albo ilość zwojów gwintu wystających znad takich za wysokich sterów będzie za mała, żeby uznać to za poprawne skręcenie sterów. Z kolei jak nowe stery maja za mały stack height, to da się je założyć, ale będzie wymagana podkładka odpowiedniej wysokości.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...