spiwor Napisano 21 Lutego Udostępnij Napisano 21 Lutego (edytowane) Potrzebuję wymienić obręcz do hardtaila, dętka, singletracki,, delikatne skoki, wydaje mi się, że będzie mieć dość ciężko, czy to dobra obręcz ? https://www.centrumrowerowe.pl/obrecz-wtb-st-i-30-pd32542/?v_Id=185442 Edytowane 21 Lutego przez spiwor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 22 Lutego Udostępnij Napisano 22 Lutego może i dobra ale jednak niekapslowane do mnie nie przemawiają. dartmoor tomcat ma dobre opinie, sam w tamtym roku nabyłem choć akurat koła na nich mam na płaskopolske więc lekko mają, minus to waga katalogowa mocno zaniżona, plus niska cena. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 22 Lutego Udostępnij Napisano 22 Lutego (edytowane) Zależy jakie te singletracki, generalnie skoki same w sobie obręczą nie szkodzą (no i co to za skoki, bo dla jednego skoki to dropik 0,5m a dla innego gap z przelotem 5m). Najbardziej "szkodliwym" elementem dla obręczy jest możliwość dobicia i złapania wgniotki. A na trasach z ostrymi wystającymi kamieniami, skałkami, korzeniami łatwo o dobicie, tym bardziej w hardtailu gdzie nie ma zawieszenia które trochę energii pochłonie. Więc jeżeli na twoich "singlach" nie występują wymienione rzeczy, tylko to gładka ubita ziemia lub szuterek jak te tak zwane "glacensisy" czy jakoś tak, to byle co założysz i będzie dobre, jeśli jednak na twoich trasach są wymienione ficzersy - nie ma co się oszukiwać, uszkodzisz prędzej czy później każdą obręcz - rozwiązanie jest jedno, dobra guma + mleko + wkładka. Edytowane 22 Lutego przez Rumcajs. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 22 Lutego Udostępnij Napisano 22 Lutego Cytat A na trasach z ostrymi wystającymi kamieniami, skałkami, korzeniami nie łatwo o dobicie, tym bardziej w hardtailu gdzie nie ma zawieszenia które trochę energii pochłonie. Kolega chciał powiedzieć że w tym wypadku właśnie łatwo o dobicie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 22 Lutego Udostępnij Napisano 22 Lutego Racja, poprawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiwor Napisano 22 Lutego Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego No właśnie raczej głównie glancesis ale taki z korzeniami, mostkiem z kamieni itp, skoki to nawet nie musiały by być ale przy prędkości 'same' się robią. Na razie nie chciałbym wchodzić w koszta inwestowania w nowe gumy itp, poszukuję czegoś "idiotoodpornego", bo w taki właśnie sposób zniszczyłem felgę, tylko, że nie znam się na tym kompletnie. Np co to znaczy "niekapslowane", na dole aukcji Dartmoora napisane, że aero są mniej podatne na zcentrowanie, choć nie jest napisane czy tomcat jest właśnie aero. Co byście polecili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 22 Lutego Udostępnij Napisano 22 Lutego Kapsle to te pierścionki wokół otworu na szprychę, jak dla mnie bez różnicy, do tych bez kapsli stosuje się podkładki pod nyple. Tak jak mówię, obręczy nie rozwalisz w głupich sytuacjach gdy będziesz miał wkładkę. To jest własnie "idiotoodporne", reszta to kompromisy, albo jeździsz na wysokim ciśnieniu i masz twardą gumę która nie dobije ale za to kiepską trakcje albo jedziesz na niskim i masz trakcje, tylko że w najlepszym wydaniu rozcinasz dętkę o obręcz przy dobiciu a w najgorszym łapiesz wgniotkę na obręczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiwor Napisano 23 Lutego Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego Poczytałem o wkładkach i faktycznie brzmi rewelacyjnie i tak zrobię w przyszłości, jednak teraz po prostu zmienię obręcz, na grubszą robotę są już kolejki w serwisach, a tu raczej sam zmienię, a oddam tylko do centrowania. Z tego co zauważyłem otwory na nyple są lewo/prawo, a w innych w jednej linii, robi to jakąś różnicę? Któreś rozwiązanie lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego (edytowane) Czy ja wiem czy robi, niby otwór wtedy jest prostopadle do szprychy jednak nie gadał bym o wyższości tego nad normalnymi otworami. Jak sam zmienisz obręcz to tym bardziej sam założysz oponę na mleku i wkładce z wkładek to możesz obczaić flatout bang, waży niespełna 100g, trochę wciąga w siebie mleka, na pewno nie jest tak wytrzymała jak cushcore ale kosztuje mniej, waży 4x mniej, wg mnie opłacalna rzecz. Można też kupić wzmacnianą wersje „core”. Ale wydaje mi się że zwykła ci wystarczy. Edytowane 23 Lutego przez Rumcajs. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiwor Napisano 23 Lutego Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego Dzięki za rozjaśnienie sprawy i pomysły 👍 Biorę się za szukanie i kompletowanie 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiwor Napisano 12 Marca Autor Udostępnij Napisano 12 Marca Jakby był ktoś ciekawy jak poszło, to uważam, że zaplatanie, centrowanie itd to wyższa szkoła jazdy. Po 5 godzinach się poddałem i zawiozłem do serwisu - co ciekawe nikt nie chciał się tego podjąć, ewentualnie brak czasu, dopiero w 7 serwisie się udało. Nie takie nyple kupiłem jak trzeba. Chłopaki wymienili nyple i zrobili robotę koncertowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.