Keynan Napisano 21 Lutego 2024 Napisano 21 Lutego 2024 Witam wszystkich, Użytkuje podstawowy rower jakim jest (Triban RC100), wykorzystuję go na dojazdy do pracy po 19km w jedną stronę (w miarę szybka jazda). Jeżdżę głównie po drogach asfaltowych "wiejskich", oczywiście dziury i wyboje się zdarzają. Do tej pory jeździłem na fabrycznych oponach B'TWIN SPORT 700 X 32. Tylna opona ma już trochę wytarty bieżnik na środku w kilku miejscach od hamowania i nie wiem czy mogę ją jeszcze użytkować? Przełożyć tył na przód? Wypowiedźcie się (na zdjęciach widać wytarcia, przednia opona cała z dobrym bieżnikiem). Jeżeli opona nadaje się już do wymiany to co polecacie nie za miliony, ale taka, która mi posłuży jeżdżąc głownie po asfalcie? Na co zwracać uwagę przy wyborze? Zastanawiam się nad takimi oponami SCHWALBE Lugano II. Czy były dobre? Koła jakie mam to B'TWIN SPORT 700. Może zmienić szerokość lub coś w wymiarach samej opony (o ile moje koła dają taką możliwość). Chciałbym kupić (jeśli to konieczne) coś w miarę dobrego w przyzwoitej cenie. Jeszcze pytanie czy da się do tego modelu zamontować jakieś błotniki? Podkreślam, ze jestem laikiem Dziękuję z góry za pomoc Cytuj
Keynan Napisano 21 Lutego 2024 Autor Napisano 21 Lutego 2024 (edytowane) Zagłębiłem się trochę w temacie i chyba zależałoby mi na oponie z wkładką chroniącą przed przebiciem ze względu na dojazdy do pracy. W oko wpadła mi opona SCHWALBE Marathon. Czy to byłby dobry wybór między cena/jakość/warunki w jakich będzie użytkowana? Czy lepiej postawić jednak na bieżnik typu semi-slick ze względu na opory toczenia, a dystans - myślę o CONTINENTAL Ultra Sport III? Edytowane 21 Lutego 2024 przez Keynan Cytuj
Greg1 Napisano 21 Lutego 2024 Napisano 21 Lutego 2024 Mam Tribana 100 i mam w nim błotniki SKS Raceblade Pro XL, pasują: Jednak ich wadą jest, że ten przedni nie ma nie ma tej części przed widelcem a tylni też jest tylko do widełek i nie ma tej części od strony rury podsiodłowej. Lepsze by chyba były SKS Raceblade Long. Co do opon, ja mam w tym Tribanie Hutchinson Overide 700x35c a na zimę zakładam Schwalbe Smart Sam 700x35c. W innym rowerze, w fitnessie, mam Schwalbe Lugano II ale na dojazdy do miasta bym jej nie założył - za cienka, za twarda, za mało komfortowa. Jeżdżę na niej sporo po lepszych i gorszych asfaltach, ścieżkach rowerowych, płytach, czasami nawet po jakimś szutrze i przebiłem ją tylko raz, ze swojej winy bo nie sprawdziłem ciśnienia przed wyjazdem, czułem, że mam za mało jak jechałem i przywaliłem przy dużej prędkości w wystającą płytę. Typowy snake. Ale w Tribanie wolę trochę szersze opony i niższe ciśnienie, jest wygodniej. Te Hutchinsony kupiłem za jakieś grosze na promocji w Decu, chyba ze 13 eur, wersja pod dętkę ale i tak jeżdżę na dętkach więc spoko. Schwalbe Marathon Plus 700x32c miałem przed tymi Hutchinsonami ale były to straszne kotwice, ważą ponad 900 gram a Hutchinsony tylko 350 gram i poczułem rzeczywistą ulgę jak je zmieniłem Cytuj
Mihau_ Napisano 21 Lutego 2024 Napisano 21 Lutego 2024 1 godzinę temu, Keynan napisał: Zastanawiam się nad takimi oponami SCHWALBE Lugano II. Czy były dobre? Straszne śmieci Ja bym o tym pomyślał https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/?v_Id=113387 Cytuj
Keynan Napisano 23 Lutego 2024 Autor Napisano 23 Lutego 2024 (edytowane) Mihau_ Czy ta opona nie będzie się szybko zużywała? Ten bieżnik jest bardzo malutki. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/?v_Id=113387 Taka opona nie zda egzaminu? https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ultra-sport-iii-pd22229/ Edytowane 23 Lutego 2024 przez Keynan Cytuj
Mihau_ Napisano 27 Lutego 2024 Napisano 27 Lutego 2024 Jak się nauczysz jeździć i nie będziesz blokował koła to wytrzyma długo Ultrasport to opona stricte szosowa, contactspeed będzie bardziej wytrzymały Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.