Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moje doświadczenie z detkami tpu ridenow to ok 500-600km. Mialem zamontowane wersję 28 cali waga ok 41 i 45 g do opon 45 mm. W pierwszej chwili wrażenia pozytywne zwłaszcza, że zszedłem z waga 350 gramów. Komfort wydawał się także nieco większy ale może tylko się wydawał. Do tej pory bez problemów z tylną, trzyma ciśnienie i służy dzielnie dalej ale przednia przebiła mi się po ok 200 km. Po pierwszym klejeniu łatka nie trzymała, po drugim powoli ale także przepuszczala jakby klej nie był wystarczająco mocny, później spróbowałem użyć klasycznego kleju do detek butylowych i szybko okazało się, że to nie działa😂😅. Kolejna latka do wyrzucenia, po kolejnych próbach zużytych 8 latkach, ostatecznie poszło to na dobę w imadło i wygląda na to, że trzyma ale póki co boję się założyć😅. Na pewno to nastąpi ale na jakiejś krótszej trasie. Nie wiem czy to felerne łatki czy pechowa dętka do tego nie miałem wcześniej doświadczenia z klejeniem, nigdy tego nie robiłem więc może jestem w tym noga😅. Na swoją obronę mogę powiedzieć, że jak skleiłem butylową też pierwszy raz to działała i z powodzeniem pokonała nieco ponad 100 km na różnorodnym terenie.

Napisano

@Przecietny kup cement do klejenia TPU firmy TipTop. Łatki  wycinam ze starych dętek TPU.  Klei od strzała i nigdy żadnych problemów.  Aha ..... przed klejeniem miejsce trzeba jak i łatkę przelecieć izopropylem. Są takie malusie  do odkażania  w aptece do kupienia.

Napisano (edytowane)

@Przecietny 🫣 Panie kochany ..... absolutnie nie ten klej. Tym z twojego linku kleisz łatki w dętkach butyl / latex.

Do TPU masz ten klej   https://sklep.tiptopol.pl/wulkanizacja/klej-camplast-cement-6-g-do-naprawy-materacy-basenow-i-sprzetu-turystycznego.html?srsltid=AfmBOoqeHFNpjBdAwcLw7pJollcBw7EafQByEdItvA0WMFgMDixl6Bx4

Przy klejeniu musisz uważać jak łatkę przykładasz bo nie możliwości korekty . Dętkę TPU najlepiej na kolanie "naciągnąć" żeby się fałdy nie robiły w klejonym miejscu i sru cała procedurka ..... odkażanie miejsca zabiegu , nanoszenie kleju , odczekanie chwilki, przyłożenie łaty, docisk/rozprasowanie i "leżakowanie" paru minutek aby pacjent doszedł do siebie po operacji.

Edytowane przez pecio
Napisano

W zestawie do naprawy dętek (opisanym jako "Patch Kit, for permanent sealing of all RideNow products"), który kupiłem wraz z dętkami RideNow (w sklepie Biostern) jest tubka kleju marki Hopson (Hopson Chemical Industry). Napisane jest na nim "Rubber Cement", są też podpisane ikony trzech wyrobów: namiot (tent), ponton (rubber boat) i opona rowerowa (bicycle tire). Czyli co? Dają niewłaściwy klej?  

Napisano (edytowane)

@marvelo Każda firma "chemiczna"  ma swoją specyfikację  stosowania produktu.  A tak nawiasem to ten klej od RideNow  jest kiepściutki.

Dla przykładu do Tuboilito  w zestawie jest ten cement  TipTopa  z linku co parę postów wyżej dałem .

Edytowane przez pecio
Napisano (edytowane)
W dniu 22.12.2024 o 12:31, pecio napisał:

 Panie kochany ..... absolutnie nie ten klej. Tym z twojego linku kleisz łatki w dętkach butyl / latex.

Dobrze , że nie wiedziałem o potrzebie posiadania specjalnego kleju :) Niedawno kolejny raz reperowałem dętkę tpu ride now. Klej z zestawu naprawczego  tpu mi zaschnął, a samoprzylepne łatki się skończyły.  Użyłem tego co miałem w garażu - patex klej do butów. Po sklejeniu dałem to w imadło, oprócz mało estetycznego upaprania okolic łatki klejem, nie widzę różnicy.
 

Edytowane przez Enadxx
  • 5 tygodni później...
Napisano

Po dobrych doświadczeniach ze Schwalbe Aerothan w nowym rowerze (który i tak dostał tubelessa :D ) postanowiłem dołączyć do teamu TPU i w rzadziej już użytkowanym rowerze przechodzę z tubelessa x-sauce z granulkami - na zielone TPU Cyclami. Waga w rozmiarze 27,5" to 67g, zatem lepiej niż w przypadku tubelessa. No, ciekawy jestem jak to się sprawdzi. Póki co szorowanie opon z uszczelniacza... ehhh :( 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tak się podpytam, bo sporo tutaj osób ma Cyclami.
Trafiły wam się wypłowiałe? Były w jakiś sposób gorsze?

Kupiłem dwupak i jedna była normalna, a druga bardziej żółta niż zielona, a miejscami i ten żółty taki już wyblakły.

Ciężko na zdjęciu oddać, gumki są w kolorze jak pierwsza sztuka:

P1073431.thumb.JPG.ab692b66153d698e207d073c2249810a.JPG

Napisano

Ta żółtawa była taka od początku? Bo ta na zdjęciu jest już po pompowaniu a TPU jak się rozciągnie to traci troche kolor. Mialem 2 Cyclami ale obydwie były intensywnie zielone.

Napisano

W tych RideNow-ach to normalne,że szybko tracą ciśnienie przy zmianie temperatury otoczenia? Jechałem w okolicach 2-3 stopnie, rower włozyłem do miejsca gdzie temperatura w okolicy 5, spada wolno ale spada. Druga sytuacja jazda w okolicach 2-3 stopnie z rowerem wszedłem do pomieszczenia gdzie jest 25 stopni i w 15 min powietrza brak.

Napisano
21 godzin temu, TheJW napisał:

i nawet mi nie przyszło do głowy, żeby porównywać ich kolor

Specjalnie tego nie robiłem, ale jak wyciągasz jedną, a potem drugą o wyraźnie innym kolorze, tak jakby wypłowiałą na słońcu, to jednak rzuca się w oczy.

19 godzin temu, Talrand napisał:

Ta żółtawa była taka od początku? Bo ta na zdjęciu jest już po pompowaniu a TPU jak się rozciągnie to traci troche kolor.

Tak. Tutaj jedynie lekko napompowana, żeby nabrała nieco kształtu przed założeniem.
A szeroka, bo jest szeroka ;)

18 godzin temu, michalr75 napisał:

Póki da się napompować i nie traci ciśnienia to bym olał

Na razie wygląda, że trzyma.

Napisano

No to ja parę dni temu założyłem zielone cyclami, uprzednio szorując opony z uszczelniacza. Jedna przejażdżka i efekty niezłe, koła toczą się naprawdę dobrze. Potem rower postał kilka dni, wczoraj jeszcze miał ciśnienie bo macałem z ciekawości koła  a dziś niespodzianka, tylne koło leży plackiem. Od 2018 roku nie złapałem kapcia i mnie tubeless nigdy nie zawiódł. Cyclami w pierwszym tygodniu i po jednej jeździe. Wieczorem rozbiorę koło, bom ciekaw co tam się wydarzyło.

Napisano

Jeżdżę na Cyclami od pół roku i też miałem przygody z kapciami. Zwykle okazywało się że w oponie tkwiły na sztorc jakieś ciała obce robiące dziurę również w dętce. Na szczęście te dętki tak łatwo się łata że naprawa to chwila moment.

Napisano

Update. Iiii... nie wiem co się stało. Rozebrałem koło, wyjąłem TPU Cyclami, nie znalazłem ubytku w wodzie ani nawet wodą z mydlinami. Może kurde wentyl za słabo dokręcałem i jak w zimie mrozik się robił, to się rozszczelniało...? Koło złożone, temat będę wnikliwie obserwował.

Napisano (edytowane)
W dniu 27.01.2025 o 11:47, TheJW napisał:

Pewnie inna partia i komuś się mniej barwnika sypnęło

Tudzież "szewski poniedziałek" ;) 

Ale ja w innej sprawie - czy ktoś wie/testował takie cudo do doraźnej naprawy? Mam kilka z Dekla i raz użyłem na dętkę butylową, drugi raz ratowałem jakiegoś jegomościa na trasie, w Deklu już nie mogę znaleźć ale Zefal ma takie cuś:

 

Zefal Uszczelniacz Repair Spray Do Opon I Dętek 150Ml - zdjęcie 1

Edytowane przez spidelli
Napisano
W dniu 3.02.2025 o 21:24, marvelo napisał:

RideNow ma już wersję z metalowym zaworem (i łatwo wymiennym wkładem - poprzednio był ponoć wklejany):

 

To chyba sobie zamówię bo te z metalowym gwintem w razie wymiany na trasie napompuje pompka awaryjną. Te z plastikowym wentylem chyba w tej kwestii sa problematyczne i zostaje tylko nabój co2?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...