Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na RR podczas profesjonalnych testów dokładnie to samo się potwierdza co gościu na filmie wyczarował.  Nawet  brane pod uwagę są różne modele dętek TPU gdzie wychodzą spore różnice w oporach.

Napisano (edytowane)

Te opory z pewnością na wagę mistrza świata ;)

Pytanie czy ten test byłby powtarzalny i jeśli tak to najwięcej watów oszczędza sie na oponie a nie na dętkach.

Edytowane przez michalr75
Napisano

Kupiłem ostatnio 6 sztuk RideNow, dwie już zamontowane i nie było problemów z wentylami (zakładałem 45mm). Jak się nic nie robi na siłę, nie wykrzywia, to nie widzę powodu, dla którego miałyby się one złamać.

Napisano (edytowane)

U córki jeżdżą TPU od RideNow a u żony Schwalbe, oba komplety z plastikowymi wentylami. Oczywiście, że można to złamać czy wyrwać, ale to już trzeba mieć dwie lewe ręce.

Edytowane przez marcesco
Napisano (edytowane)

Jeszcze niedawno sam polecałem tpu ride now. Miałem je w mtb, grawelu i damskim trekingu. Cały sezon zimowy rowery przewisiały na ścianie, obecnie 3 na 6 dętek przepuszcza powietrze. Samoczynnie z dnia na dzień pojaiwły się flaki. Nie pisze o wolnym spadku ciśnienia, a o napompowaniu i następny dzień jest flak. Powietrze ucieka przez zaworek.

p.s. jako, że lubię chińską myśl techniczna to tym razem dam szansę fioletowym, albo zielonym tpu :)

Edytowane przez Enadxx
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Jak z Waszego doświadczenia wygląda kwestia odporności na przebicia? Schodzenia powietrza gdy rower stoi nieużywany się nie boje, ale że jeszcze nie jeździłem na dętkach tpu, to nie mam pojęcia na ile są odporne na przebicia.

Napisano

Po złapaniu kolca w TPU powietrze wolniej schodzi niż w klasycznych czarnych butylowych. Raz jechałem z dziabniętą i co 10 km dobijałem powietrze. Nie chciało mi się jej łatać. Innym razem też kolec na trasie i nawet nie wiedziałem o tym. Dopiero rano był flak. Wszystko zależy od stopnia uszkodzenia. Generalnie nie ma dętek lekkich i odpornych na przebicie. Kiedyś chyba Schwalbe miało model dętki z mlekiem w środku. Ale była ciężka potwornie.

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 1.03.2024 o 15:21, Enadxx napisał:

Jeszcze niedawno sam polecałem tpu ride now. Miałem je w mtb, grawelu i damskim trekingu. Cały sezon zimowy rowery przewisiały na ścianie, obecnie 3 na 6 dętek przepuszcza powietrze. Samoczynnie z dnia na dzień pojaiwły się flaki. Nie pisze o wolnym spadku ciśnienia, a o napompowaniu i następny dzień jest flak. Powietrze ucieka przez zaworek.

p.s. jako, że lubię chińską myśl techniczna to tym razem dam szansę fioletowym, albo zielonym tpu :)

No ale wystarczy chyba  kupic wersje z wymiennym zaworem, i po temacie... 

Napisano

Wreszcie skusiłem się na zakup takich dętek do swojej szosy. Zobaczymy co to wogole warte jak przyjdzie. Widać że tutaj jest metalowy wentyl. Tym plastikowym nie do końca ufam. W razie pompowania pompka na trasie mam obawy że to pęknie. 

Screenshot_2024-04-22-12-17-04-172_com.alibaba.aliexpresshd.thumb.jpg.d3393fe75652f6f1d3ad85eb5b702dfc.jpg

Napisano

Prędzej niż sam wentyl to poleci zaworek.

Jak miałem pompki bez wężyka to mi się zdarzyło kilka razy...no ale żeby sam wentyl...nawet jak plastikowy?

 

Napisano (edytowane)

Ja nigdy nie zakręcam osłonek na wentyle. Różnica w wadze prawie 5 gram i wyrzuciłem też te takie zakręcane śrubki na wentylach. Zawsze też kupuję dętki z jak najkrótszym wentylem aby tylko dało się założyć pompkę, bo dłuższe są cięższe.

Z obudowy świateł przednich i tylnych usunąłem wszystkie śruby, a zamiast tego obudowę skleiłem taśmą, bo metalowe śruby więcej ważą niż taśma. Ale już zamówiłem takie małe światełka na baterię pastylkową, nie mają śrub, a mała bateria mniej waży niż takie 2 AAA które pewnie ze 30 g masy dodają a to nie do zaakceptowania.

Myślę też o wykręceniu niektórych szprych, mają swoją masę też. Jak uważacie?

Edytowane przez leon7877
  • Haha 1
Napisano

Nie rozumiem twojej szydery którą właśnie napisałeś pijąc dlaczego nie wiadomo czego. Każdy robi jak uważa a co nie zmienia faktu że nawet rower który by ważył 5 kg nic nie da jeśli się regularnie nie jeździ. Poza tym czy takie dętki mają sens to musisz spróbować a nie pisać takich bredni. 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
9 minut temu, leon7877 napisał:

Ja nigdy nie zakręcam osłonek na wentyle. Różnica w wadze prawie 5 gram i wyrzuciłem też te takie zakręcane śrubki na wentylach. Zawsze też kupuję dętki z jak najkrótszym wentylem aby tylko dało się założyć pompkę, bo dłuższe są cięższe.

Z obudowy świateł przednich i tylnych usunąłem wszystkie śruby, a zamiast tego obudowę skleiłem taśmą, bo metalowe śruby więcej ważą niż taśma. Ale już zamówiłem takie małe światełka na baterię pastylkową, nie mają śrub, a mała bateria mniej waży niż takie 2 AAA które pewnie ze 30 g masy dodają a to nie do zaakceptowania.

Myślę też o wykręceniu niektórych szprych, mają swoją masę też. Jak uważacie?

Jaja sobie chyba z nas robisz, tak odczytuję Twoją wypowiedź.

Edytowane przez michalr75
Napisano
5 minut temu, Thomass13 napisał:

Nie rozumiem twojej szydery którą właśnie napisałeś pijąc dlaczego nie wiadomo czego.

Ja tylko pokazuję jak można zejść o kolejne 100g.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...