polo811 Napisano 17 Lutego Udostępnij Napisano 17 Lutego Witam serdecznie wszystkich ( z gory przepraszam za brak polskich znakow) Panowie mam problem z moja bateria, mianowicie zlozylem baterie 13S7p z nowych Samsung INR18650-29E z BMS oczywiscie poltora roku temu. Zostala naladowana wszystko bylo cacy napiecie bylo 54.6V po naladowaniu.Pare tras w sumie moze z 300km zrobione tylko. Niestety wyszlo tak ze potem stala przez ponad rok nie ruszana (oczywiscie moj blad) teraz chcialem rower postawic do zycia i okazalo sie ze bateria laduje sie tylko do 50V i sterownik albo bms rozlacza ja podczas jazdy przy 46,6V zamiast okolo 40V. Ladowalem ja juz z 3 razy zostawiajac po naladowaniu na cale noce by sie zbalansowala lecz niestety nic sie nie dzieje . Co robic prosze doradzic , rozbierac baterie i sprawdzac cele w pakiecie ? Prosil bym o wmiare proste wytlumaczenie gdyz ekspertem nie jestem ale raczej sobie poradze musze tylo wiedziec co robic . Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtGD Napisano 17 Lutego Udostępnij Napisano 17 Lutego A tę baterię sam złożyłeś czy ktoś Ci to robił? Jeśli ktoś, to zgłoś reklamację. Jeśli sam, to nie powinieneś mieć problemu żeby sprawdzić cele. Obstawiam, że jest coś nie tak z BMS, ale zacząłbym od sprawdzenia wtyczek i od zmierzenia multimetrem napięcia na baterii i porównał z tym co pokazuje wyświetlacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo811 Napisano 17 Lutego Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego Baterie sam skaldalem, z poradnikami oczywiscie, mierzylem ja , i pokazuje dokladnie tyle samo 50V pelna , 46,6 V po rozlaczeniu , podejrzewam ze ktores cele maja za male napiecie i dlatego bms rozlacza, chodzi mi o to ze jak otworze baterie i pomierze cele , to w razie nizszego napiecia na ktorejs jak je zbalansowac ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 17 Lutego Udostępnij Napisano 17 Lutego (edytowane) Najprawdopodobniej jakieś ogniwa mają bardzo niskie napięcie. Różnica jest na tyle duża że bms ci tego nie chce zbalansować podczas procesu ładowania. Musisz to rozebrać i ręcznie doładować felerne ogniwa. Możliwe że będą nawet wymagać wymiany. W przyszłości warto budować akumulator z tzw. Smart bms. W takich można monitorować napięcie na poszczególnych sekcjach z poziomu telefonu. Edytowane 18 Lutego przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo811 Napisano 18 Lutego Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego a czy da sie doladowac ogniwa o nizszym napieciu bez odrywania ich od zgrzewow? naprzyklad ladowarka od telefonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 18 Lutego Udostępnij Napisano 18 Lutego Najpierw sprawdź napięcia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo811 Napisano 18 Lutego Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego ok dzieki jutro popoludniu zaczne rozbierac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo811 Napisano 19 Lutego Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego a wiec wszystko jasne, kilka sekcji ma napiecie w granicach 3.50, 3.80, 3,9, i 4,2 , odpialem wtyczke od BMS , dorobilem se mala wtyczke z dwoma drucikami i tam doladuje wszystkie sekcje do 4.1V ładowarka od iphona starego on ma 5V i 1A czyli powinno stykac, bede w miedzy czasie sprawdzal miernikiem poziom nsladowania seli zeby nie przekroczyc 4.1- 4.2V , zobacze co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego Jak już wyrównasz wszystko to potem jeszcze raz podłącz do normalnej ładowarki. BMSy najczęściej wyrównują do około 4.15V. Tzn. ładują do 4.2V , potem zbijają do 4.15V. W jakiej temperaturze przechowywałeś akumulator? Rozjazd jest niezły. W procentach to wychodzi coś takiego ~30%, ~60%,~70% i 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo811 Napisano 19 Lutego Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego no niestety lezal w garazu i zimno chyba swoje zrobilo, od teraz bedzie lezal w cieplym domu, zamowilem se tez imax B6 bo ta ladowarka od tel to bede z tydzien chyba robil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego (edytowane) Akurat niska temperatura jest ok bo spowalania procesy chemiczne w akumulatorze. Wysoka tempearatura taka powyżej 40C degraduje szybko , nie niska. Druga sprawa to rozumiem że akumulator był naładowany na 100%, tak? Nie jest to zalecane podczas długiego przechowywania bo również ma to wpływ na degradację. Edytowane 19 Lutego przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo811 Napisano 19 Lutego Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego tak byl naladowany na max i tak zostawiony , wiem ze powinienem zostawic z okolo 60% , drugi rower stal obok tylko orginal a nie sklejka i tam zero problemow z bateria, moze ma lepszego BMSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego (edytowane) A jaki bms zastosowaleś? Taki standardowy za 100zł? Ja również nie miałem problemu z moim akumulatorem 48v 25ah pozostawionym na 6 miesięcy w piwnicy. Sekcje mi się nie rozjechały. Edytowane 19 Lutego przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo811 Napisano 19 Lutego Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego MGVOLT BMS HAILONG SHARK BIDON 13S mial byc niby dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.