Grodonez Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Nie jestem w stanie odkręcić przedniego hamulca u-brake w szosie. Otworek w śrubie imbusowej, do której wkłada się klucz od tyłu widelca kompletnie się wyrobił. To jest stara szosa i z tyłu wykręciło się elegancko, ale przód najwyraźniej kompletnie się zapiekł. Jedyne co mi przyszło do głowy to przeciąć śrubę z przodu między widelcem a ramionami hamulca. Jeśli macie pomysł czym to zrobić, albo jakiś inny, to będę wdzięczny, bo już mi ręce opadają. Pozdrawiam Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Theartem Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego (edytowane) Ostatnio miałem problem z odkręceniem śruby imbusowej do zamontowania bagażnika w gravelu... Kosztowało mnie to trochę męki i niestety pojawiły mi się drobne odpryski na lakierze od licznych amatorskich prób 🙃 Skuteczny okazał się sposób najprostszy - płaski śrubokręt + młotek. Polecam Edytowane 16 Lutego przez Theartem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Spróbuj wbić Torxa i wtedy wykręcić. Musi być trochę większy niż aktualne gniazdo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego (edytowane) Walczyłem ostatnio ze śrubką od haka przerzutki. Kupiłem 2 komplety wykrętaków za Alle - takie co to przy kręceniu w lewo wgryzają się w zjechany imbus i wreszcie zaczynają go wykręcać. W teorii albo ja kupiłem za tanie Ostatecznie przyspieszyłem zakup wkrętarki aku, do którego zabierałem się już od dłuższego czasu, jedne z droższych wierteł jakie były na sklepie (te najtańsze w ogóle nie powinny wjechać do Europy, to zwykłe śmieci połamałem dwa i nic nie wywierciłem). Dobre wiertło, dobre światło, cierpliwość i rozwierciłem śrubę. Chodzi o to, że najpierw cienkie wiertełko, trzeba przeborować łeb śruby do końca do miejsca w którym zaczyna się trzpień. potem stopniowo wiertła o większej średnicy aż wreszcie materiału na śrubie będzie tak mało, że łeb się urwie. Edytowane 16 Lutego przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego I dużo Wd 40 ma noc przed odkręcaniem, ma śrubę żeby penetrowało, nie doustnie 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego W serwisach rowerowych mają klucze udarowe. Działa to tak że przy uderzeniu młotkiem śruba ulega lekkiemu przekręceniu. Kwestia tylko czy dobiorą odpowiednią końcówkę ale powinno się udać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Śrubę możesz naciąć czymś w rodzaju Dremela i odkrecic płaskim śrubokrętem. Wbijanie torxa to też dobre rozwiązanie, ale tu fajnie mieć do kompletu mały klucz udarowy na baterie. @spidelli no niestety dobre wiertła kosztują. Na przyszlosc popatrz na kobaltowe Hss np Festa. Co do wykretakow... Ja chyba też nie umiem ich używać;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego A po prostu kręcenie hamulcem na około było już testowane ? Zrób zdjęcia tej starej szosy( hamulca) i pokaż od dołu rurę widelca . Widać oś hamulca czy jest jakiś szpunt wbity? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Godzinę temu, PawelW84 napisał: dobre wiertła kosztują Innych nie warto kupować, a już na pewno nie do metalu, niestety lokalny sklep ble ble marche ma tylko tandetę, ale w ble ble merlę jest już w czym przebierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.