Piottro1 Napisano 27 Lutego Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego Dzisiaj wymieniłem blaty i przednią przerzutkę (105 na grx810) i natknąłem się na kolejny problem 😕 Poniżej fotki z wymiany i opis co zrobiłem po wymianie przerzutki. Tutaj różnica pomiędzy blatem po 8000 i 200 km: Dla porównania obie przerzutki: Prawa korba zahacza o przerzutkę (ustawiona na mały blat i na duży): Z tego co widać potrzebowałem około 3 mm, żeby odsunąć korbę od przerzutki. Dodałem dwie podkładki (3 mm) po stronie napędowej. Suma podkładek po stronie napędowej to 11 mm a po lewej stronie 1,3 mm: Niestety ale przez dodatkowe podkładki już nie mogę założyć do końca lewej korby na wielowypuście (podobnie jak w linku podesłanym wcześniej przez @HSM). Jednak dzięki temu uzyskałem większe prześwity (prawa korba i mały blat). Lewa korba pozostała w odstępie od trójkąta około 6 mm, prawa jest również w takiej samej odległości (6 mm) a mały blat jest teraz około 5 mm od ramy: Przerzutki nie zdążyłem już dzisiaj wyregulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego Lewe ramię musi być oparte na wielowpuście, tutaj nie ma co ryzykować. Jeżeli przednia przerzutka od 105tki działa to zostaw ją, jeśli nie to rozważ 1x11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piottro1 Napisano 13 Marca Autor Udostępnij Napisano 13 Marca @marcesco pomiary wskazały, że na wielowypuście brakuje mi 2 mm. Prawie zakończyłem wymianę napędu 105 na GRX810. Czy to sukces? Nie mogę powiedzieć. Potwierdziły się przypuszczenia kolegów, którzy korespondowali ze mną w tym temacie - nie można wykonać poprawnie konwersji 105/GRX w ramie Cannondale Topstone Carbon 105 😕 Jednak dzięki pomocy wspomnianych wyżej kolegów (@HSM i @marcesco) doprowadziłem mój projekt do końca Tak jak wcześniej pisałem, na zakończenie musiałem przesunąć oś w stronę napędową o około 3 mm. Plusy: - takie same prześwity (korba lewa/trójkąt/korba prawa) po 6 mm, - mała zębatka odsunięta 5 mm od ramy, - brak zahaczania korby prawej o przednią przerzutkę, - możliwość zastosowania większej kasety, - szybka i bezproblemowa regulacja przerzutek (również po zmianie kasety z 11-34 na 11-42 i wymianie łańcucha na nowy). Minusy: - mały odstęp lewej korby od ramy w miejscu osadzenia na osi (około 2 mm), - brakujące 2 mm pełnego osadzenia lewej korby na wielowypuście, - mała odległość przerzutki przedniej od prawej korby. Biorąc pod uwagę za i przeciw, przetestowałem rower na kilku przejażdżkach, głównie w trudniejszym terenie (w sumie 3 jazdy, około 100 km). Jestem bardziej niż zadowolony Praca napędu jest cicha oraz to czego oczekiwałem - wszystko pracuje bardzo płynnie (dla mnie wyczuwalna kultura pracy, lepsza niż w 105). Nie jestem wyczynowcem, jeżdżę średnie dystanse (od 50 do max 250 km) raczej w wolniejszym tempie. Zdecydowałem, że pozostanę z napędem GRX. Jeszcze raz dziękuję za pomoc na tym forum. Poniżej kilka zdjęć z końcowych prac: Nowe podkładki do wymiany. Dodałem podkładki 3 mm po stronie napędowej (żeby uzyskać odstęp korby od przerzutki oraz małej zębatki od ramy) Tutaj sporo podkładek. Po przeciwnej stronie podkładki 1,3 mm oraz podkładka od redukcji (daje w sumie ponad 2 mm odstępu korby od ramy w miejscu osadzenia na wielowypuście). Prześwity korb i trójkąta - po obu stronach 6 mm. Odstęp małej zębatki od ramy (około 5 mm). Odstęp korby od przerzutki (około 3 mm) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Pozostaje życzyć szerokości 👍👍👍 i nie zerwania ramienia korby z wielowpustu Fajnie, że doprowadziłeś to do końca i podzieliłeś się na forum 👍 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.