Skocz do zawartości

[Zakup] Esker vs Trek


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Jestem (nie) szczęśliwym posiadaczem Tribana RC100 z Decathlonu i chciałbym przesiąść się na coś troszkę lepszego. 

Mam na oku dwa modele: 

#1 ESKER 4.0 KRX (kolekcja 2024) 

#2 TREK Domane AL 2 generacji 3

Jeżdżę 80% na asfalcie, 20% po szutrze. Chciałbym aby rower miał możliwość zamontowania w ewentualnej przyszłości większych opon. Rower na służyć do weekendowych dłuższych wycieczek i dojazdów do pracy. 

Proszę o porady, który z ww. rowerów będzie lepszym wyborem, a może jeszcze inny model będzie lepszy. Jestem totalnym amatorem jeżeli chodzi o osprzęt rowerowy. 

 

Dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu jesteś nieszczęśliwy z powodu Tribana? Miałem tego pierwszego T100 i fakt, nie jest to szczyt marzeń ale jako drugi rower na haratanie zimą czy - jak w Twoim przypadku - dojazdy do pracy - wydaje się ok.

Na wypady czyli jazdę dla przyjemności kup coś fajnego, nawet jak trzeba będzie jeść chleb z margaryną, a T100 sobie zostaw do garowania. 

Mój miał napęd 1x7 z cynglomanetką, był na wolnobiegu i generalnie służył mi wtedy, kiedy nie jeździłem na Tribanie 540 (wyszło generalnie tak, że na T540 jeździłem już coraz rzadziej i jego sprzedałem jako pierwszego. Kupiłem jako pierwszy i jakko pierwszy został sprzedany a ja się przekonałem, że szosa to nie dla mnie ale "gravel" a potem gravel - już tak).

Potem go zmodyfikowałem pod turystykę, dostał klamki Clarisa, 2x8 ale wciąż na wolnobiegu (co było błędem, bo rozsypało mi się łożysko i wygięła oś w Brnie, w drodze powrotnej z sakwami z Austrii). Wymieniłem koło na jakieś Decathlonowe, i wsadziłem kasetę 8s. Byłem nim potem na sakwach z domu nad morze (900 km), sporo po szutrach i dziurawych asfaltach i dopiero wtedy podjąłem decyzję o kupnie nowego roweru na sakwy - chciałem mieć szerszą oponę i hamulce tarczowe, bo szczeki mi się w lesie błotem zalepiały.

Nie namawiam Cię do inwestowania w Tribana, bo ja to zrobiłem trochę dla idei, żeby się cokolwiek nauczyć grzebać przy rowerze, na forum Szaja był/jest taki temat, na 200+ stron - ludzie kupowali te pierwsze T100 i modyfikowali, no i mi też pisali, co mam kupić i robić ;) 

Mój  został w rodzinie i w zeszłym roku gość przejechał na nim ponad 400 km na naszej wyprawie wzdłuż Dunaju (ale po pięknych asfaltowych drogach rowerowych ;) )

Ale zastanów się - jeśli masz taką opcję - nad zostawieniem go do ciorania.

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Triban zostaje, narzeczona będzie na nim jeździć. :)

Dzięki za odpowiedź. Też widziałem ten wątek na forum o Tribanie, ale ja niestety nie mam możliwości, ani czasu żeby grzebać i przerabiać rower. Dzisiaj jade zobaczyć tego Eskera w salonie Krosa. 

Dużo ludzi pisze i mówi, że ten Esker jest na chińskich komponentach i żeby go nie kupować. Ludzie, którzy kupili go, za to przejechali na nim sporo kilometrów i go chwalą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię nie zachęcam do grzebania przy T100 bo to sensu nie ma, chyba że dla funu z grzebania. Ale jako drugi rower czy dla narzeczonej - będzie ok.

Weź jednak pod uwagę, że jak Ty zmienisz rower na jakąś Lux - torpedę, to kobieta też zachce lepszy ;) 

...albo ja nie znam się na życiu, kobietach i nie nazywam się Hercules Poirot ;) 

Chciałem Ci polecić Gestalta ale jest naprawdę biednie:

ROWER MARIN GESTALT ROZMIAR M 700C BLUE GRAVEL - A-2030W-D1-54 - 14450486047 - Allegro.pl

Sam mam Gestalt 2 - taki niby gravel niby szosa endurance; mój jest kilkuletni, te nowsze są trochę przeprojektowane pod szersze opony. Tutaj oferta używki:

Rower Gravel Marin Gestalt 2 rozmiar 54 Carbon | Siedlce | Kup teraz na Allegro Lokalnie - może znajdziesz coś pod siebie zapodobne pieniądze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cybs napisał:

Ludzie, którzy kupili go, za to przejechali na nim sporo kilometrów i go chwalą. 

A pisali z czego się przesiadali? Bo podejrzewam, że z komunijnego górala 😂 Jak jeżdżąc polonezem kupisz sobie dacie to też będziesz miał o niej dobrą opinię 

Nikt kto ma cokolwiek wspólnego z poważniejszym rowerowaniem by tego nie kupił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Cybs napisał:

Dużo ludzi pisze i mówi, że ten Esker jest na chińskich komponentach i żeby go nie kupować. Ludzie, którzy kupili go, za to przejechali na nim sporo kilometrów i go chwalą. 

Chińczycy też się uczą robić grupy napędowe, coś co było powszechna opinią niekoniecznie ma taka obecnie. Całkiem możliwe że KRX działa sprawnie, opinie przy microshifcie tez się pojawiały że chiński i należy unikać, teraz takie opinie wygasły. Faktem jest że decydując się na taka grupę trzeba mieć troszkę rowerowe IQ i jakieś zdolności manualne, lub kogoś kto takie cechy posiada i pomoże.  

Jak weźmiemy że przy 3,500 alternatywą będą gravele na sorze, czy clarisie, to byłbym skłonny zaryzykować w tego KRX.

Rowery stalowe jeżdżą tak samo jak inne, uzytkownicy stalowców jeżdżą bez kompleksów wobec innych i zapewne nie krzyczą" hej koledzy zaczekajcie na mnie bo jadę wlasnie 12 kg klocem", nie wyznawcy tez mogą na nich jeździć.

Przynajmniej w eskerze nie masz problemów i zagwozdek jak zamontować jakieś akcesoria, bagażnik, czy błotniki, albo jak poprowadzić przewody. 

Esker 4.0 w tej cenie, do pracy i weekendowych wycieczek? Czemu nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...