seba8121 Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego Cześć, rowerów szosowych dopiero się uczę, czy w zestawie ST-R7020 + zaciski BR-R7070 czyli hydrauliczna 105ka jest jakaś opcja regulacji wolnego skoku klamki jak to ma np. miejsce w m8100 ? Czy może zmieni się to wraz z "dotarciem" ? Zrobione dopiero 60km. A klamka dość późno łapie, a na postoju gdy wciskam to bez trudu dochodzi do chwytu. Zapowietrzone raczej nie są, bo pompowanie nie zmniejsza skoku. Spróbować przelać płynem ? Może być mało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego Nie ma takiej regulacji. Ja bym przelał od dołu, pewnie w klamce pełno powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 11 Lutego Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego Tak też myślałem zrobić, powiedzcie mi jeszcze co za zadanie ma ten plastik przy dolnej śrubie od zacisku. Klika przy kreceniu, jakieś wstępne centrowanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego (edytowane) Pewnie chodzi Ci zabezpieczenie śruby. Niby ma zabezpieczać przed odkręceniem, a w praktyce służy jedynie do...wyrzucenia. To? Jeśli używasz klucza dynamometrycznego i na śrubach jest klej do gwintów, to możesz to wywalić. Edytowane 11 Lutego przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego 19 godzin temu, seba8121 napisał: Cześć, rowerów szosowych dopiero się uczę, czy w zestawie ST-R7020 + zaciski BR-R7070 czyli hydrauliczna 105ka jest jakaś opcja regulacji wolnego skoku klamki jak to ma np. miejsce w m8100 ? Czy może zmieni się to wraz z "dotarciem" ? Zrobione dopiero 60km. A klamka dość późno łapie, a na postoju gdy wciskam to bez trudu dochodzi do chwytu. Zapowietrzone raczej nie są, bo pompowanie nie zmniejsza skoku. Spróbować przelać płynem ? Może być mało ? Tu dobrze widać ile skoku ma klamka na dobrze odpowietrzonym układzie, jak i reach adjustment. ...Pamietaj jesli bedziesz bawił się przy zaciskach, i siłowo przepychał płyn na zakręconej klamce, że uszczelka membranowa jest bardzo wątła i łatwo ją uszkodzić, zatem lepiej odkrecic odpowietrznik w klamce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 12 Lutego Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego Dziękuje za filmik, co do odpowietrzania jeszcze nie widziałem metody, żeby na zakręconym zbiorniczku pompować płyn bo niby gdzie by miało powietrze uciec ? Z tego co widzę na pierwszej części filmiku to da się wyregulować odległość tych klamek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego Da się wyregulować zasięg, ale nie swobodny skok klamki. To drugie oferuje tylko Ultegra i DA. Odpowietrzanie oczywiście z wykręconą z klamki śrubą i wkręconym lejkiem - potrzebny będzie adapter: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 12 Lutego Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego Dzięki za podpowiedź z adapterem, do tej pory nigdy nie odpowietrzałem szosowych hebli. Ale widzę po filmiku, że chyba faktycznie sprawa będzie powietrza w klamce. Zamawiam adapter i biorę się za testy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego (edytowane) A rower kupowałeś stacjonarnie, czy wysyłkowo? Ja kupując Gianta w pudle (stacjonarnie do samodzielnego złożenia, bo nie ufam sklepom ), miałem adapter w torebce razem z innymi akcesoriami - może Ty też dostałeś. Edytowane 12 Lutego przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego 6 godzin temu, seba8121 napisał: Dzięki za podpowiedź z adapterem, do tej pory nigdy nie odpowietrzałem szosowych hebli. Ale widzę po filmiku, że chyba faktycznie sprawa będzie powietrza w klamce. Zamawiam adapter i biorę się za testy. Nawet cofanie tłoczkow w zacisku na zakręconym układzie może rozsadzić tą gumkę Zatem żeby to bezpiecznie zrobić, sureguje wykrecic korek, wkręcic nawet ten lejek pokazany przez @TheJW coby się nie wylało i można walczyć ... w sumie jesli powietrze jest w klamce, to wystarczy tylko odkrecic korek, wkrecic lejek i zalac go olejem i troche popracować klamką przechylajac rower w rózne strony... EDIT: wtedy do tej przedłużki lejka z paru postów wyżęj, lepiej jest dokręcić standardowy lejek, ten duży 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego W dniu 12.02.2024 o 08:05, TheJW napisał: Da się wyregulować zasięg, ale nie swobodny skok klamki. To drugie oferuje tylko Ultegra i DA. Odpowietrzanie oczywiście z wykręconą z klamki śrubą i wkręconym lejkiem - potrzebny będzie adapter: W którym miejscu da i ultegra ma regulację free stroke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego (edytowane) https://si.shimano.com/pl/pdfs/dm/RADBR01/DM-RADBR01-10-POL.pdf Strona 57. Otworzyłem pierwszy manual z brzegu, bo niewygodnie mi na telefonie więcej szperać. Edytowane 14 Lutego przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.