Skocz do zawartości

[manetka] Xt 8100 vs xtr 9100 12s


Rekomendowane odpowiedzi

Raczej niewyczuwalna w warunkach terenowych. No i XTR uchodzą za jednorazowe (cokolwiek miałoby to oznaczać). W skrócie - nie warto. ;) XT połowę tańsza, cięższa ledwie kilka gramów i ma te same technologie. XTR ma niby 4 łożyska, chociaż nie wiem gdzie miałyby się tam zmieścić 4 łożyska 😛 i pokrytą gumą dźwignię zwalniającą. W XT jest rowkowany plastik. No chyba, że zależy Ci na widocznym tylko z perspektywy siodła napisie XTR, to bierz. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie tak samo działają. W XTR fabrycznie mamy niby lepszą linkę ale tak naprawdę jest do bani . Zaraz po założeniu powłoka się strzępi  i zapycha wlot i wylot. Tak ,że ja linkę wymieniam od razu na tą niebieskawą z XT.   Pod dużym obciążeniem XTR chodzi jakby ciut lżej, ale różnica jest minimalna.  No i trzeba uważać na "archiwalne / z zapasów" oferty XTR bo była wadliwa seria. Pękały sprężyny. W nowych już ten problem nie występuje.

Obie działają jak strzał z Golcka podczas egzekucji - szybko , skutecznie i z śmiertelną skutecznością 😉

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem XTR pod Eagla jak XT 12s jeszcze nie istniała, więc i tak nie miałem wyboru a nie chciałem prymitywnych manetek RZYGAMa. Co ciekawe wszyscy twierdzili, że to nie zadziała, a działa idealnie 😉. Nic jej do dziś nie jest, ale na analogowym fulllu dużo nie jeżdże, więc może mały przebieg i jeszcze nie padła.

Które to sprężyny pękały, bo tam chyba są ze dwie?

No i co do różnic do XT, to nie wiem czy XTR nie ma większego zakresu regulacji na I-Specu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytałem iż tam praktycznie nie ma żadnej różnicy poza +50 do prestiżu za napis XTR :) a i opinie o tym iż cała grupa XTR jest mniej pancerna od XT przez uciętą wagę pewnie w jakimś stopniu. Zamówiłem XT i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy oodawaniu drugiej połówce proponuję korzystać z zasady: im więcej zainwestujesz tym bardziej będziesz rozczarowany ;). Moja dostała kompletny napęd m8100 i od razu zaczęło się narzekanie na pracę manetki. W wielkich bólach (bo do dzisiaj mnie drażni zburzenie założonej wstępnie homogeniczności komponentów) założyłem kupioną u kitajca za 39zł manetkę m6100 i zachwytów nie ma.końca.

  • +1 pomógł 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mentos napisał:

No to faktycznie bez sensu jak się ma już wybór. Zawsze XT były zresztą najrozsądniejszymi manetkami, jeszcze od czasu klamkomanetek pod cantilivery.

Kiedyś słyszałem opinię, którą nadal uważam za słuszną. XTR to sprzęt dla zawodników, gdzie liczy się każdy gram i ułamek sekundy. XT to grupa dla ambitnych kolarzy, jednak wciąż jeżdżących amatorsko.

Mówiąc krótko: masz pieniądze, kup sobie XTR żeby inni widzieli, bo realnie nie zyskasz nic.

Inna sprawa że kupuje się Deore albo XT. SLX to chyba najbardziej "bezjajowa" grupa. Nie oferuje wiele więcej niż Deore, jest droższa, a do XT nadal przepaść.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę niedoceniana jest slx a niesłusznie bo w stosunku do deore:

- hamulce są mocniejsze o około 20% (z racji innego przełożenia hydraulicznego)

- kaseta jest lżejsza o jakieś 60g (niby nic ale różnica cenowa jest niewielka)

- ramiona kirby wykonane w technologii hollowtech (woększa sztywność przy niższej masie)

Pozostałe różnice nie mają większego znaczenia.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Porównywanie grup jako całości nie ma sensu, chyba że się kupuje rower na kompletnej grupie. Co do pojedynczych części to trzeba porównywać konkretne części, bo przy jednych może być różnica znacząca, przy innych będzie żadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zarówno manetkę XT jak XTR. Nie, XTR nie jest jednorazowa, ale nie jest warta cena, która jest wyższa o 100% od XT. Jedyna faktyczna różnica jest taka, że XT ma albo od nowości albo łapie natychmiast luz na dolnej dźwigni. XTR po 3 latach jest sztywny w tym w miejscu jak wiadomo co o poranku. Oprócz tego w dolnej dźwigni mamy gumowany i *wymienny* pad. 

I to tyle :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...