seba8121 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego Witam, czy do takiego TCRa na szczękach wejdą 28c ? Czy jedynym ograniczeniem będzie problem z przekładaniem napompowanej opony przez szczeki ? Przy okazji jakie w rozsądnych pieniądzach oponki do szosy ? Nie ścigam się, jeżdżę można powiedzieć rekreacyjne. Ewentualnie trenuje do MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego A jaka dopuszcza producent roweru i producent szczek hamulcowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego W szczęki wejdą a czy w ramę to nie wiem, ty masz ten rower, możesz pomierzyć Budżetowo i w miarę solidnie ultrasporty III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 6 Lutego Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego Między widełkami przód i tył to ok 40mm. Nie mogę nigdzie znaleźć max zalecany przez producenta. Coś oprócz Continentala ? Miałem je w poprzednim rowerze i mam wrażenie, że bardzo podatne na przebicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego Im bardziej wzrasta odporność na przebicie tym bardziej wzrasta opór toczenia. Chcesz pancerną oponę ? Proszę bardzo: CONTINENTAL Gator Hardshell. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego Gatory chyba mają opinie śliskich na mokrym… do weryfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 7 Lutego Udostępnij Napisano 7 Lutego Gdzieś po środku stawki. Dlatego najlepiej zajrzeć do testów zamiast polegać na opiniach z netu. Dotyczy to w szczególności opon bo są ich setki a zwykły użytkownik ma przeważnie możliwość wypróbowania kilku-kilkunastu modeli przez całe życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 7 Lutego Udostępnij Napisano 7 Lutego Pytałem o to samo jakiś czas temu (TCR Advanced 3 2019) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 7 Lutego Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego Continental w ogóle ostatnio coś mi nie przypada, jak nie bije na boki, to szmata co chwile. Co możecie powiedzieć o Vittoria Rubino Pro IV Control G2.0 700x28c lub Pirelli P7 Sport 700x28c ? Vittoria ma znacznie gęstszy oplot co chyba powinno przełożyć się na mniejszą podatność na przebicia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 7 Lutego Udostępnij Napisano 7 Lutego zwróć też uwagę że każda opona w rzeczywistości po rozłożeniu może mieć inny rozmiar (szerokość) - gdzieś jest fajna stronka z porównaniem rzeczywistych szerokości dla poszczególnych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 7 Lutego Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego (edytowane) Godzinę temu, Michal2008 napisał: Pytałem o to samo jakiś czas temu (TCR Advanced 3 2019) Zakładałeś już u siebie ? co wybrałeś ? dużo luzu jeszcze zostało ? Edytowane 7 Lutego przez seba8121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 7 Lutego Udostępnij Napisano 7 Lutego Zostawiłem temat. Obecnie mam jeszcze fabryczne 25C i jak będę coś zmieniał to też na 99% zostanę przy 25C. Widziałem parę filmików jak ludzie wsadzali opony 28C i słabo to wygląda takie balony w tej ramie, moim zdaniem widać że ta rama była projektowana pod 25C... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 9 Lutego Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego Kupiłem Vittoria rubiono 2.0 w rozmiarze 700x28. Pasują ładnie, miejsca jeszcze zostało. Nie wyglądają jakąś dużo obszerniej niż 25c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 9 Lutego Udostępnij Napisano 9 Lutego To spoko, jak możesz to wrzuć fotki jak to wygląda. Cały rower plus z bliska widelec i tylny trójkąt. Ciekawe jak podczas jazdy będzie bo koła i rama też pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego W poprzednim tcr (taka rama jak Twoja tylko na 105) miałem włożone conti gp4000 700x25, które rozkładały się na 28. i trochę miejsca jeszcze było. Mając wybór 25 vs 28 tylko 28. Pytanie jeszcze jak rozkłada się dana opona. Nowy conti gp5000 700x25 już tak szeroko się nie rozkłada. W nowym tcr mam conti gp5000 700x25, które na obręczy hookless rozłożyły się na 25.5 więc już myślę o zmianie na szersze. Te 28 przy tak mięsistych ramach wygląda normalnie, a jedzie raczej lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego Szerokość ? Największy problem jest z obwodem, a nie szerokością. Dobra opona na szerokiej obręczy trekingowej i retro wąskiej szosowej obwód może mieć zbliżony. Problem polega na tym, że w ramie opisanej np max 25 mamy dwa komplety opon w tym samym rozmiarze np Continental Grand prix i Grand Prix Classic i ten drugi jest na tyle wysoki że na tych samych kołach co chwilę ciurla i szura kamyczkami czy innym igliwiem o hamulec centralnie w osi bo ma wysokość jak opona 700x28 a nie 700x25. Podobny problem robią wąziutkie choć potwornie pogrubione przebiciowo turystyki Schwalbe Marathon, rozmiar 23 i 25 z racji wkładki są wyższe o 2-3 mm niż klasyczne opony szosowe w tych rozmiarach. W rozmiarach do trekingu nikt już nie myśli o obwodzie kół 35, 37, 40, a w szosowych ramach dodatkowe 2 mm robią różnicę i szpara przy osi hamulca sprawia kłopot nawet suchym latem ( gdy jakieś lepkie coś z drzew się przykleja, czy inne drobiazgi szurają…) Wadą opon na styk w ramie jest też to że po przebiciu i załataniu dętki bywa że opona z przeciętym oplotem ma bąbla, i nie ma jak ten bąbel się obracać, jak wrócić do domu. Był taki trend w naszych ostrych aby mieć prześwit widelca zero. Mało praktyczny.😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 11 Lutego Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego Dziś pierwsze jazdy, dość mokro i dużo brudu na ulicy. Ale nic nie ociera, jazda przyjemna. Wrzucam fotki. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego (edytowane) Nie wiem jakie masz szczęki ale shimano 105 przyjmują max 700x30. Więc przy 28 powinno być tam dużo zapasu Edytowane 11 Lutego przez PawelW84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 11 Lutego Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego Szerokość mierzona na tej vittori to 27.5mm, przez szczeki przechodzą z lekkim oporem. 30c byłoby już ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego U mnie do 105 Vittoria Corsa 700x30 wchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego 10 godzin temu, PawelW84 napisał: Nie wiem jakie masz szczęki ale shimano 105 przyjmują max 700x30. Więc przy 28 powinno być tam dużo zapasu to nie jest kwestia samego zacisku jeszcze jest sama rama/widelec + sztywność tej ramy i samych kół w tcr nie widzę 30-tek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 11 Lutego Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego Więcej do szosy już bym nie pakował, na tych 28c pierwsze jazdy na plus, drogi u mnie rozpłynęły się wraz ze śniegiem, mimo wszystko komfort większy niż na 25c. Na pewno mniej czuć nierówności i można dać mniejsze ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego (edytowane) 1 godzinę temu, Michal2008 napisał: to nie jest kwestia samego zacisku jeszcze jest sama rama/widelec + sztywność tej ramy i samych kół w tcr nie widzę 30-tek. Ja nie mówię że do tej ramy wejdą 30. Mówię że zmieszcza się w zacisku Shimano 105. Edytowane 11 Lutego przez PawelW84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego spoko, tylko, że temat jest o oponach w konkretnym bajku (TCR), a nie co wejdzie do zacisków 105 , ale może się komuś przyda takie info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.