Skocz do zawartości

[Napęd] Czy potrzeba będzie regulacja?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy i zwracam się do Was że sprawa, która mi nie daje spokoju.

Aktualnie ma rower, który z przodu ma blaty 50/34 a z tyłu kasetę 11rz 11-34 i jest na oponach 37mm. 

Zakupiłem drugi komplet kół, na których zamontowane zostały oponki szosowe 28mm i zastanawiam się na kaseta.

Chciałbym na tym zestawie szosowym zamontować kasetę 11-28 i rodzi się w mojej głowie pyta ile czy za każdą przekładka kół będę musiał regulować przerzutki i czy będę musiał mieć dwa łańcuchy ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przerzutka ogarnie.

Regulacja będzie konieczna na pewno - choćby samej odległości kółka przerzutki od kasety, co później może pociągnąć ze sobą konieczność minimalnego przeregulowania naciągu linki.

A łańcuch może nie starczyć jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie przyjmuje się, że przy zmianie kasety lub korby o 2 zęby nie trzeba wymieniać łańcucha, przy większych różnicach już tak bo np. w Twoim przypadku będzie zmiana aż o 6 zębów i będzie po prostu za długi. Ja wymieniałem co prawda korbę a nie kasetę i zmniejszyłem z 48 na 46 zębów i nie musiałem zmieniać długości łańcucha - tzn. łańcuch zmieniłem na nowy ale po przymiarce i odpowiednim dopasowaniu okazało się, że ma taką samą długość, tyle samo ogniw co poprzedni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być nawet sytuacja że nie zmieniając stopniowania kasety regulacja będzie potrzebna jeśli piasty nie są takie same, ja mam tak w swoim gravelu, piasty w kołach Rondo i w Dandy Horse mają inny offset i przy zamianie kół trzeba regulować przerzutkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz już kasetę 11-28 żeby spróbować albo możesz od kogoś zorganizować? Ja przy identycznym układzie (nie jestem tylko pewien wózka przerzutki, ale na 95% ten sam) mieszam kasetami 11-25 oraz 11-34. Działa jak dla mnie w porządku bez żadnych regulacji po zmianach, oczywiście na mniejszej kasecie nie jest książkowo ustawione ale nie tego dotyczy pytanie. Mam też różne piasty (Formula/DT Swiss) w tych kołach i nie mam problemów jak kolega powyżej.

Jazda po szosie z kasetą 11-34 nie jest optymalnym rozwiązaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jazda z kaseta 11-34 dupy nie urywa ale zeszły sezon przejechałem na takiej kasecie 4tys.km i źle nie było aż tak ale wcześniej jeździłem na innym rowerze z kaseta 11- 28 i było lepiej. 

Trochę dziwne, że zmieniasz z 11-25 bo średni wózek ogarnia od 28 do 34 za to krótki ogarnia 25 do 28 No ale może w papierach tylko tak jest a rzeczywistość żyje swoim życiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoninGda napisał:

Trochę dziwne, że zmieniasz z 11-25 bo średni wózek ogarnia od 28 do 34 za to krótki ogarnia 25 do 28 No ale może w papierach tylko tak jest a rzeczywistość żyje swoim życiem.

Jak zlecałem złożenie to byłem przekonany że zalegająca kaseta jest 11-28, po kilku podjazdach poczułem że zębów jest coś mało - jednak kaseta 11-25. W Shimano często rzeczywistość odbiega od oficjalnej specyfikacji.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...