krzywy187 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego Witam, generalnie temat oczywisty ale nieuwaga dosyć kosztowna. Chodzi dokładnie o rozkręcanie ramy typy full chcać np skontrolować łożyska albo wyczyścić dokładnie ramę. Szukałem podobnych tematów ale nikt tego nie porusza. 1. Jaki klucz dynamo polecacie do ramy (do 25 Nm) ? 2. Rady na co szczególnie zwrócić uwagę przy demontażu śrub ramy (np użycie właściwego kleju do gwintów) ? 3. Czy łożyska toczne w ramie można otwierać i smarować (tak jak w suporcie) ? Czy wyłącznie należy je wymieniać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego 1. Byle jaki o wystatczającym zakresie. Chcesz pro to możesz brać wicha, wera itp. Te do 300zł to jeden ch... ort. Co chwilę pojawiają się tu wątki o kluczach dyna. 2. Klej "niebieski" do gwintów i często uszczelniacz "zielony" do łożysk (to też odmiana kleju anaeorobowego tylko o innych właściwoaściach mechanicznych niż do gwintów). Dobre nasadki hex, nie niszczące gniazd w śrubach (np. wera plus). 3. Jeśli jest dobre podejście i jest możliwość wypłukania dotychczasowej zawartości to nic nie stoi na przeszkodzie. Łożysko po wyjęciu jest już śmieciem więc nie wyjmujemy ich bez powodu. Gniazda łożysk w elementach ramy się też wyrabiają od każdego wyciągania i wprasowywania. Używać tylko łożysk z uszczelnieniem kontaktowym (LLU), i szczególnie tam gdzie takie były bezkoszykowych (zwykle łożyska linku z ramą i jeśli są samego dampera), renomowanych marek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzywy187 Napisano 6 Lutego Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego Właśnie zależało mi na kolorze kleju, podobno w rowerze stosuje się kilka różnych o innej mocy (średni lub mocny). Jaki klej polecasz do ramy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Lutego Udostępnij Napisano 7 Lutego Niebieski jest możliwy do późniejszego odkręcenia bez grzania palnikiem. Czerwony stosuje się przy serwisie niektórych amortyzatorów/damperów. Różowy nie ma zastosowania ;). 5ml loctite starczy na wiele serwisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzywy187 Napisano 7 Lutego Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego To jeszcze ostatnie pytanie, czy otwieranie łożysk w ramie, czyszczenie a następnie aplikacja nowego smaru jest zgodne ze sztuką ? Tak jak np robi się to czasem z suportem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Lutego Udostępnij Napisano 7 Lutego Póki będziesz w stanie to robić nie niszcząc uszczelnień to jak najbardziej. W każdym razie dobrze uszczelnione łożyska robią robotę i nie trzeba do nich zaglądać bo syf czy woda tam się nie dostaje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzywy187 Napisano 9 Lutego Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego To żeby wiedza była pełna, jak ze smarowaniem takich śrub. Tzn używanie jednocześnie smaru w miejscu pracy ośki oraz dodatkowe nałożenie kleju do gwintu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Lutego Udostępnij Napisano 9 Lutego Po śrubie nic nie pracuje. Tuleja czy bieżnia stoją względem śruby. Gwint jest uszczelniony klejem. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby dać pod tuleję czy bieżnię smar. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.