Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć, szukam korby i te 8120/9120 są jednak trochę tańsze (szczególnie xtr). Czy ma to jakiś wpływ na jazdę? Zdaje się do xx20 stosuje się inny łańcuch, ma to duży wpływ ? 

Edytowane przez martingg
Napisano (edytowane)

Korby wg. specyfikacji Shimano pod 148  nadają się zarówno 8100/9100 jak i 8120/9120. Pod 142  tylko 8100/9100. 

Zarówno 8100/9100 jak i 8120/9120 maja taką samą linię łańcucha 52 . Różnią się współczynnikiem Q.

W razie potrzeby linię można skorygować zakładając z odpowiednim offsetem zębatki.

Edytowane przez pecio
Napisano (edytowane)

@seba8121Jeśli nie było innej możliwości (rurki tylnego widelca np. w ramach plusowych) to taką montują  (ew. jeśli nie mieli pod ręką właściwej co zdarza się np. canyonowi). W każdym razie im mniejsza linia tym płynniej napęd działa (nawet klasyczna boost mogłbaby być nieco krótsza).

@pecioi z tego względu wielu producentów, którzy mają jeszcze ramy non-boost szuka alternatywnych, często droższych niż fc-m5100/6100 korb do tych rowerów bo na linii boost napęd z tyłem 135/142 pracuje jak maszynka do mięsa.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

W napędach Srama gdzie łańcuch jest "sztywny" bocznie  faktycznie na skrajnej zębatce  jest potworne mielenie. W Shimano łańcuch jest bardzo "gibki" i o wiele lepiej radzi  sobie z takim przekosem .  Po za tym przerzutka  tylna grupowa Shimano  też jest konstrukcyjnie tak zaprojektowana (krzywy wózek) aby w dużym stopniu niwelować tą przypadłość.

Napisano

Trochę się doktoryzowałem w temacie z linii od kiedy weszły napędy 1xX. Kilkadziesiąt eksperymentów z linią zrobiłem. Dla mnie wydłużanie linii bez takiej konieczności (wynikającej z innych ograniczeń roweru) jest pozbawione sensu.

Wracając do samego początku wątku - napis XT/XTR kosztem spieprzonej linii łańcucha to wiocha. Nie chcesz wydawać majątku na korbę weź SLX (z praktycznego pkt widzenia mniej się nawet szmaci od butów w porównaniu do XT) albo jakiegoś pozagrupowca.

Napisano

Mam tylną 12x148 dt Swiss 350 + kaseta xt 10-51

Mam 192cm wzrostu także raczej 175mm i taka korba jest do kupienia tylko 9120 a nie 9100. Rama chisel Comp 22’ i nie wiem czy brać czy nie :) 

 

Napisano

Ja u siebie przy 8120 do zmniejszenia kąta lini łańcucha przy najmniejszym przełożeniu dałem akcesoryjną zębatke z offsetem 3mm i a także dotoczyłem podkładki, aby zebatka była blizej ramy. Więc zamiast standardowo po 3mm na stronę jak podaje shimano, mam z tego co pamiętam 1.5mm i 4.5mm.

Napisano (edytowane)
W dniu 3.02.2024 o 19:18, martingg napisał:

Mam tylną 12x148 dt Swiss 350 + kaseta xt 10-51

Mam 192cm wzrostu także raczej 175mm i taka korba jest do kupienia tylko 9120 a nie 9100. Rama chisel Comp 22’ i nie wiem czy brać czy nie :) 

 

Rozumiem, że chodzi o jakąś mega promocyjną ofertę bo 500zł to za dużo za fc-m8100 175mm?

Tu u niemca masz nawet ciut taniej a i długość ramion 180mm dostępna (w PL egzotyka): Shimano XT Kurbel FC-M8100-1 Hollowtech II - bike-components

Edytowane przez Dokumosa
Napisano (edytowane)

Nie za dużo Za 450-500 można kupić z zębatką 32/3

oszczędność jest na xtr, xt wezmę 8100

Edytowane przez martingg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...