slav85 Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego Mam aktualnie napęd GRX 1x10 Przerzutka tylna: Shimano GRX RD-RX400 Shadow Plus Mechanizm korbowy: Shimano GRX FC-RX600, 40T Kaseta: Shimano Deore CS-M4100-10 (11-42T) Wkład suportu: Shimano BB-ES300, BSA, shell 68mm chce go zmienić na 2x10 korbę kupię taką: Korba SHIMANO GRX FC-RX600 Hollowtech II 2x10 175mm jaki suport do niej? czy przerzutka obsłuży tą kasetę jak korba bedzie na 2 blaty? czy musze wymienić kasetę? korbę będę zamawiał ze strony: https://www.rosebikes.pl/shimano-grx-fc-rx600-hollowtech-ii-crankset-2x10-2678921 bo jest najkorzystniej cenowo. Rower mam taki: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-x-road-comp-gr-pd33239/?v_Id=209888&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAwvKtBhDrARIsAJj-kTjZyWUussRsyZ8MNULQNsd0HQoS2Ut1C3PTJH2zCa3yNsZPfCrtuHcaAudVEALw_wcB z jakim mocowaniem przerzutkę przednią wziąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Lutego Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego Nie musisz wymieniać korby ani suportu, wystarczy dokupić małą zębatkę i oczywiście przerzutkę. https://www.rosebikes.pl/shimano-grx-fd-rx400-10-speed-front-derailleur-braze-on-2678922?article_size=4212590&product_shape=1 BTW; GRX FC-RX600 nie jest w HT2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego Co do kasety to oficjalnie jest do 36t. Wyżej może zadziała, a może nie ale raczej średnio i wtedy internety podają, że trzeba coś takiego, ale nie spotkałem się z tym na żywo: https://www.wolftoothcomponents.com/products/goatlink Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego 1 godzinę temu, sznib napisał: BTW; GRX FC-RX600 nie jest w HT2. HT2 to zintegrowana os z ramieniem korby i wyprowadzone łożyska na zewnątrz. Czyli to co grx ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Lutego Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego Nie. HT2 to puste ramiona korby. Oś zintegrowana z ramieniem korby nazywana jest przez Shimano "2 piece crankset". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego Jakie są powody tej wymiany? Zyskasz bardzo niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slav85 Napisano 2 Lutego Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego (edytowane) na prostych potrzebuje większej zębatki na przód, na górki potrzeba mniejszej, miałem w przeszłości napęd tiagry w szosie i 2x10 to jest to co potrzebuje.... w każdym razie 46 zębatek z przodu i 11 z tyłu to już inaczej pojedzie na prostej... przynajmniej tak mi się wydaje, pod górkę 30 z przodu też myślę, że bedzie łatwiej, z tym, że w tą stronę może tu być konieczność wymiany kasety... Jak bede przy rowerze to musze obejrzeć tą korbę bo byłem przekonany, że ta ma osobny suport wiec najprościej, zakup korby 2 blaty, suportu, kasety, przerzutki, łańcuch tego potrzebuje poradzcie jak to wszystko dobrać, bo z założeniem nie będę miał problemu a stare graty 1x10 pójdą do starego roweru Edytowane 2 Lutego przez slav85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego @slav85 Mam wrażenie, że trochę się pogubiłeś... Koledzy udzielili Ci odpowiedzi, a w tym wpisie powyżej dalej piszesz, jakby tych odpowiedzi nie było. Piszesz (za specyfikacją centrum rowerowego), że Twój Superior ma korbę FC-RX600, po czym sugerujesz zakup dokładnie takiej samej korby FC-RX600 tylko z innym układem blatów. To nie ma sensu. Po prostu dokup potrzebne blaty i ewentualnie śruby do montażu dwóch zębatek (te od mocowania jednego blatu nie będą pasować). Nowy suport jest zupełnie niepotrzebny, bo wszystkie korby od GRXa są na oś 24 mm i mogą korzystać z tego samego suportu. Inna sprawa, że suport, jaki podajesz - Shimano BB-ES300, na pewno nie jest zamontowany w Twoim rowerze, bo to suport z osią octalink i nie ma nic wspólnego z Twoją korbą. Tak, wiem,że centrum rowerowe ma tak w opisie, ale to jest ewidentny babol. Zresztą, jak przyjrzysz się zdjęciom tego superiora na stronie (tym z widokiem 360 stopni), to dostrzeżesz suport z miskami łożysk na zewnątrz. Powinieneś rozważyć zakup mniejszej kasety, bo rzeczywiście oficjalnie ta przerzutka RD-RX400 w układzie 2x10 obsługuje kasety do 36 zębów. Czy będzie działała w układzie 2x10 z Twoją obecną kasetą , zobaczysz... może, ale równie dobrze może to być praca upośledzona, z mniejszymi lub większymi upierdliwościami. Na pewno musisz kupić przednią przerzutkę i to najlepiej właśnie mocowaną na hak (direct mount, braze on, czy jak tam je nazywają)., bo chyba rura w Twoim superiorze jest spłaszczana i nie ma okrągłego przekroju. Zresztą masz tam otwory do mocowania haka. Tylko czy w zestawie z rowerem był ten hak dołączony? Jak nie, to będziesz go musiał chyba kupić. Nie wiem, chyba takich rzeczy nie ma w komplecie z przerzutką (???), ale może mnie ktoś poprawi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego A w GRX 1x10 dają lewą klamkomanetkę jak w 2x10, która "przerzuca" przerzutki czy tylko taką co hamuje? Bo jak taką co tylko hamuje to jeszcze musisz dokupić lewą klamkomanetkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego (edytowane) 8 godzin temu, slav85 napisał: miałem w przeszłości napęd tiagry w szosie i 2x10 to jest to co potrzebuje Mam w dwóch rowerach, w konfiguracji 50/34 i 11-34 oraz 46/36 i 11-34 i jest ok. W tym drugim, przeznaczonym też pod sakwy, zmieniam Tiagrę na GRX ale ze względu na hydrauliczne hamulce, bo mam mechaniki - na razie klamkomanetki + zaciski, w następnym etapie tylna przerzutka i być może kaseta na 11-36 ale może zrobię to dopiero z korbą - na razie mam FSA i może wpadnie też GRX 46-30. Nie wiem jeszcze. Brat właśnie dzisiaj wrzucił do Topstone'a 11-42 z adapterem Woolf Tootha (linkowanym wyżej). Z przodu została korba FSA 46-30. Edytowane 2 Lutego przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego Słabo widać różnice między nową a starą: W tej przeróbce motywem przewodnim był brak miękkich przełożeń w górach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego @spidelli a jak z kulturą pracy tego? Nic nie obciera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego @kipcior Musiał regulować oczywiście tył ale przód też, tarło na największej tarczy. Trudno cokolwiek więcej powiedzieć, bo zrobił to wczoraj po pracy a jeździł już po ciemku, może dziś - jutro dowiemy się więcej Na pewno minusem jest położenie przerzutki na tym Goatlinku - na asfalt jeszcze ujdzie ale w terenie to już można zbierać tym kamienie... Ja mam w sakwiarkiej Cortinie 46/36 i 11-34 i będę to zmiękczał przez przejście na 11-36. A jak dojdzie wymiana korby to pewnie wpadnie GRX 46-30. To na sakwy w górach pewnie i tak może być mało ale to 42 to już chyba ekstremum jak dla mnie - praktyczność tego rozwiązania jest dyskusyjna. Ale może nie mam racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego No ja mam 30x36 i jak mam dobrą formę, to da się tym po górach jeździć. Tylko zawsze dochodzę do momentu w którym jest ciężko i chce wrzucić pierwszy bieg, a ja już na nim jadę od dłuższego czasu... Choć może bez lustrzanki na plecach byłoby nieco lżej Tymczasem takie 30x42 to byłoby no prawie to samo co 22x32, a z takim przełożeniem w MTB da się podjechać wszędzie, gdzie się da. Czasem trochę ciężko ale da się. 22x36 już tylko pozwala na to samo ale mniejszym kosztem energii. A przecież MTB było kilka kilogramów cięższe. Mam trochę żalu do Shimano, że GRX jest trochę niedorobiony pod tym względem. Choć wiem, że płaskopolacy mogą tego nie zrozumieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego Wuj Matt z podróży donosi, że jest duuużo lepiej, niż było. Trasa wymagająca. Jak będę miał dane, to wrzucę profil. Jak jeżdżę na pusto, to w mojej okolicy 1:1 daje radę (moje najbardziej miękkie przełożenie w gravelach) ale nauczyłem się, że żadnego szturmu, wspinam się najwolniej jak się da. Z sakwami to inna historia, przed Ahlbeck trafił się taki podjazd, że wypychaliśmy, stado dziadków na elektrykach pojechało. No ale pod sakwę to mam w ogóle lipne przełożenie, bo z przodu 36 a z tyłu 34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego Profil najtrudniejszego fragmentu trasy (przejazd mój z zeszłego roku ale Wuj Matt jedzie tą samą trasą): Nawierzchnia: asfalt, droga publiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego W dniu 3.02.2024 o 12:20, kipcior napisał: Mam trochę żalu do Shimano, że GRX jest trochę niedorobiony pod tym względem. Choć wiem, że płaskopolacy mogą tego nie zrozumieć Ja jestem płaskopolakiem i nie rozumiem. Nie rozumiem fascynacji jazdy gravelem z prędkością pieszego. Jak mieszkam w górach i rajcują mnie podjazdy wybieram MTB, rower dużo lepszy do tych zadań. Tak jak nie rozumiem fascynacji tymi najmocniejszymi przełożeniami, które się przydadzą może 2 razy w roku na 15min. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego (edytowane) Wuj Matt podesłał obrazki na żywo: W zeszłym roku chłopaki wjeżdżały na Grossglockner, w tym roku ja też się szykuję. Po prostu niektórzy nie potrzebują MTB do jazdy po górach Tu masz gościa, Mike'a Cotty, który trzasnął na raz 1000 km w Alpach: Film: British cyclist completes 1000km non-stop ride through Dolomites and Alps | Cycling Weekly Ze zrozumiałych względów on nie grzebał przy napędzie ale dla zwykłych śmiertelników... Tę trasę co na zrzucie i na obrazkach ja zrobiłem w zeszłym roku na Gestalcie 50/34 i 11-34 i też nie do końca rozumiem tej fascynacji. Ale jednak w sakwiarskim rowerze zmiękczę napęd. Edytowane 4 Lutego przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego Godzinę temu, clavdivs napisał: Nie rozumiem fascynacji jazdy gravelem z prędkością pieszego. Dlatego mój następny rower to będzie full elektryk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.