brendooo Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego Witam wszystkich, Mam stare koła stalowe od roweru szosowego-jak sądzę to romet - jaguar. Jak sprawdzałem to średnica koła (mierzona miarką) 644mm razem z sciankami obręczy. Jakie w takim razie opony mogłyby się zmieścić na tą obręcz? Tylko szytki? Nie zabardzo rozumiem te oznaczenia średnicy opon. Opony do roweru trekingowego/ szosowego na ten moment są 28" 32/622. Gdzie jak rozumiem 32 to szerokość opony. Na allegro znalazłem jednak opony oznaczone 27" 32-630. W takim razie, które koło jest większe 27" czy 28" bo się pogubiłem. https://allegro.pl/oferta/veerubber-opona-rowerowa-32-630-27x1-1-4-bialy-bok-11781587752?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:queryandcategory&bi_c=ZTJiYjAxYmQtZjdjNC00MjI5LTk1ZTktMDFiNmNjZmYyNTExAA&bi_t=ape&emission_unit_id=1ee62ecd-f8d0-445c-aea7-23284bf9a2df Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego Oznaczenia calowe rozmiaru kół są mylące, bo są niedokładne, bo istnieją koła o różnych rozmiarach obręczy, ale tak samo określane wymiarem calowym (np. koła o średnicy obręczy ETRTO 406 mm są 20", ale koła o średnicy ETRTO 451 mm też są 20"), albo wręcz odwrotnie koła na tych samych obręczach mogą mieć różne rozmiary calowe (np. współczesne koła szosowe 28" i współczesne koła mtb 29" siedzą na obręczach o tej samej średnicy ETRTO 622 mm). Twoje koła to najprawdopodobniej 27", które wg współczesnych metod można opisać średnicą ETRTO 630 mm (czyli więcej niż szosowe 622, mimo że przecież określa się je jako 28"). Twój pomiar średnicy (644 mm) różni się od tego założenia 630 mm, by zapewne mierzyłeś obręcz od końca rantu do końca, a średnica ETRTO jest średnicą osadzenia opony. Musisz poczekać, aż odezwie się ktoś, kto ma do czynienia z takimi klasykami, albo sam poszukaj w necie ludzi pokazujących odnawiane Jaguary. Pewnie potwierdzą, że to rozmiar koła 27" pod opony X-630 (w ETRTO ta pierwsza liczba to z kolei szerokość opony). Inna sprawa, że jeśli to stare szosowe koła, to jeździło się na nich na szytkach, Nie wiem czy, możesz ich użyć z dętką i zwykłą oponą (nawet jeśli rozmiar będzie się zgadzał). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego (edytowane) Koła do Jaguara na szytkach są aluminiowe. I też czasem szytka miała oznaczenie 27 żeby uprościć. Zagmatwać. Bieda koła do Jaguara żeby nie używać szytek, albo do Waganta Pasata są stalowe 630. 27x1i 1/4 Rzadko w polskiej szosówce są stalowe koła z obręczą 28 czyli 622… rzadko. Stalowe obręcze do rowerów z hamulcami obręczowymi to zło. W Jaguarze to złe zło!!!! Lepiej od razu planować wymianę… Do Ukrainy albo Wigry czy Holendra, czasami to jednak nie jest zło Edytowane 1 Lutego przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brendooo Napisano 1 Lutego Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego oki dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.