Dokumosa Napisano 8 Lutego Udostępnij Napisano 8 Lutego Takie toto: https://pl.aliexpress.com/item/1005005578588475.html ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewocz Napisano 8 Lutego Udostępnij Napisano 8 Lutego W dniu 1.02.2024 o 13:05, Rumcajs. napisał: @lewocz Nie kupuję ich bo są podróbkami srama, tylko dlatego, że nie to najlepsza tarcza za 30zł. I to nie sram ceni tarczę za drogo, tylko wszyscy to robią. Serio, 100-150zł za blachę. Do mojego auta komplet tarcz ATE na przód kosztuje 290zł. Dotarło? No teraz to już pojechałeś po całości. Kupujesz podróbki bo są najlepsze. Tyle innych jest, nawet tańszych, ale ty jednak wolisz te, które mają coś wspólnego z technologią Srama. Bo są najlepsze Nie wiem to tam o tym aucie pisze, nie widzę związku z tym tematem. Przeczytałem ale nie wiem do czego zmierzasz. Że jak większa rzecz to musi być droższa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 8 Lutego Udostępnij Napisano 8 Lutego @lewocz Wygląda na to, że pedalarstwa nie da się przeargumentować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewocz Napisano 8 Lutego Udostępnij Napisano 8 Lutego Puściły nerwy ? Kompromitujesz się publicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo63 Napisano 9 Lutego Udostępnij Napisano 9 Lutego (edytowane) 19 godzin temu, Rumcajs. napisał: @tomo63 Nie miałem tych HS1, Centerline sprawdzone. ok, ja używam obu i skłaniam się bardziej do HS1, bo wydają się mniej wibrować przy hamowaniu, ale może to być też kwestia innego amortyzatora (RST Rogue i SR Aion ona 140 i 160 skoku). HS1 zostały zastąpione przez Srama Centerlinem bo te drugie mają się mniej grzać. 18 godzin temu, Dokumosa napisał: Takie toto: https://pl.aliexpress.com/item/1005005578588475.html ? Ok, to są G3CS. Ja się ich pozbyłem bo za bardzo wpadały w wibracje przy hamowaniu, zmiana na HS1 rozwiązała problem (amor to reba 2006 100mm). Uważam, że są gorsze od HS1 i Centerline. Edytowane 9 Lutego przez tomo63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Lutego Udostępnij Napisano 9 Lutego U mnie sprawdzają się tak samo jak centrline. Hamulce deore m6000, klocki żywiczne, amortyzator Yari i Revelation. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 9 Lutego Udostępnij Napisano 9 Lutego 19 godzin temu, lewocz napisał: Nie wiem to tam o tym aucie pisze, nie widzę związku z tym tematem. Przeczytałem ale nie wiem do czego zmierzasz. Że jak większa rzecz to musi być droższa? To jest tak jak z oponami gdzie powiedzmy ja i pewnie nie tylko ja praktycznie 1 do 1 czyli wywalając nie małą kasę na rowerową mógłbym kupić do swojego auta. Klocki hamulcowe to samo a gdzie ilość materiału w tych rowerowych a samochodowych. Tarcza to samo. Tylko jak porównać kwestię czasu użytkowania, jego jakości to już bywa nieco inaczej. Mi tarcze SLX'a starczały na 4 sezony jazdy a każdy po ~2 tys km po górach. Klocki na sezon pod dwa komplety. Szczypać się za parę złoty i zastanawiać czy podróba czy nie to dla mnie bez sens. A jak ktoś zużywa więcej bo znam takich co mają tylną oponę na 3 tyg góra miesiąc to sory ale taki to jest sport. 150 zeta to kosztuje obecnie chyba nawet nie cały dzień jazdy w BP a płaci się w sumie kolokwialnie za prąd. Jakoś tutaj czy w podobnych kwestiach centusiowania nie widać aż tak bardzo. A gdzie paliwo na dojazd i tak dalej. Kurna rowery mają po czasem 20 tys ale na klocki czy tarcze nie ma. Rozwalają mnie tacy ludzie całkowicie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Lutego Udostępnij Napisano 10 Lutego (edytowane) Przecież nie chodzi o żadne centusiowanie. Nie ma żadnej alternatywy dla tych tarcz z "oryginalnych" do 100zł. Kiedyś były japońskie sm-rt66 i rt76 ale obecnie te tarcze są jakościowo i funkcjonalnie gorsze niż "podróbki" z ali. Sorry ale ashima czy clarcks to są dla mnie marki pokroju ztto czy innego rockbrossa. Edytowane 10 Lutego przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego (edytowane) No jak nie jak tak. Przeczytaj ponownie wpisy o porównaniu do samochodówki. Nawet jak byś miał od Japońców powrót do jakości za stówę a była masa lewizny za 30 zeta to jak sądzisz co centuś wybierze? Tak się tworzy rynek podróbek. Ogólnie dajmy spokój bo jak wyznacznikiem zakupu tarczy ma być przysłowiowa stówa to się nie posuniemy w rozmowie nawet i minimetr. Edytowane 11 Lutego przez Tyfon79 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cannondalePILOT Napisano 18 Lutego Udostępnij Napisano 18 Lutego Swoja droga ciekawe jakby sie wrzucilo obie tarcze na dokladna wage czy by mogly wyjsc róznica w rodzaju uzytej blachy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego Gęstość stali waha się od 7,85 do 8 g/cm3 więc panie majster nic ci nie wyjdzie. W obu wypadkach gatunek stali zalicza się do jakiejś tam stali austenitycznej, gęstość więc będzie w praktyce identyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego Czyli to jest tak, oryginały i „podróbki” schodzą z tej samej taśmy w tej samej fabryce. Ale oryginały są gorsze,bo muszą być dokładnie takie jak chce zleceniodawca. Podróbki są lepsze, bo zmyslny Chińczyk ulepszył je olewając licencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego Nie muszą schodzić z tej samej taśmy, po prostu chińczyk nie woła podatku od "rowerowości". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego SRAM zawsze korzystał z chinskich podwykonawców. Żeby to robić - musiał im przekazać przynajmniej pliki z kształtami tarcz. Produkcja tarczy to wycięcie jej na laserze + potraktowanie szlifierką do płaszczyzn. Produkuje się je z w miarę popularnej stali 2H12 lub 3H12. Mając minimalny wkład ( ok 50-100k ) można tarcze trzebać tysiącami sztuk. Dlatego zresztą dokładnie to chińczycy robią. Nie zdziwiłbym się, gdyby te 'podróbki' były robione z programów które dostarczył sam SRAM. Jakościowo też się pewno nie różnią - dokładne różnice byłoby widać moze po potraktowaniu spektrometrem - dowiedzielibyśmy się jaki to materiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego Shimano też "gorsze" nie jest i nawet tarcze XT (rt86) już od kilku m-cy produkują w chinach. Pomimo tego, że to "kanapka" to mają tą samą przypadłość co niższe modele - jedna strona ma zaokrąglone krawędzie i bardzo gładką (lustrzaną) powierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego 4 godziny temu, uzurpator napisał: SRAM zawsze korzystał z chinskich podwykonawców. Żeby to robić - musiał im przekazać przynajmniej pliki z kształtami tarcz. Produkcja tarczy to wycięcie jej na laserze + potraktowanie szlifierką do płaszczyzn. Produkuje się je z w miarę popularnej stali 2H12 lub 3H12. Mając minimalny wkład ( ok 50-100k ) można tarcze trzebać tysiącami sztuk. Dlatego zresztą dokładnie to chińczycy robią. Nie zdziwiłbym się, gdyby te 'podróbki' były robione z programów które dostarczył sam SRAM. Jakościowo też się pewno nie różnią - dokładne różnice byłoby widać moze po potraktowaniu spektrometrem - dowiedzielibyśmy się jaki to materiał. Patrząc po sprężystości, ścieralności itp organoleptycznie wygląda że dokładnie tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego Co prawda samochodowe, ale nie ma co oczekiwać, że te rowerowe są produkowane dzięki kosmicznym technologiom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego No cóż za odkrycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego Patrząc na powyższy film, ciśnie się na usta określenie KRAFTOWE albo wręcz RZEMIEŚLNICZE 😅 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego No i gwarancja braku powtarzalności Szczegolnie podoba mi się "proces" wyżarzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego Kupuję co jakiś czas tarcze do auta ale nigdy nie były one zabezpieczone wewnątrz farbą, muszę zareklamować produkt. Tam jest tyle roboty przy wytwarzaniu jednej tarczy że komplet u nas wyniósł by dobrych kilkanaście set złotych 🫠 ale tam roboczogodzina jest na poziomie kilku złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego 13 godzin temu, Rumcajs. napisał: Gęstość stali waha się od 7,85 do 8 g/cm3 więc panie majster nic ci nie wyjdzie. W obu wypadkach gatunek stali zalicza się do jakiejś tam stali austenitycznej, gęstość więc będzie w praktyce identyczna. Tarcze robi się z martenzytycznych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.