R4Vr Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia (edytowane) Cześć, czy ktoś z was używa tej metody do dobrania długości łańcucha do napędu ? w rowerze miałem napęd 1x10 korba miała 30t i zamieniałem ją na 36T, łańcuch dobrany według tej metody i podczas jazdy łańcuch spada z korby, raz spadł przy zmianie biegu, raz przy szybszym zjeździe z góry z zarzucaniem dupy tzw z myszkowaniem opony i 3 przypadki przy większych wibracjach jak, skok z trzech schodków, zjazd ze schodów, pięciokrotnie łańcuch spadł podczas jednej wyprawy, wcześniej takich sytuacji miałem może w pół roku, myślę nad skróceniem łańcucha, czy może być to inna przyczyna ? Edytowane 29 Stycznia przez R4Vr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia (edytowane) Dobieraj wg. zaleceń producenta napędu, a nie na podstawie filmów z yt. Robiąc tak nigdy nie miałem problemów z napędem, czy to Shimano, czy SRAM, czy szosa, czy MTB... Edytowane 29 Stycznia przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4Vr Napisano 29 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia Według którego producenta, jak ja mam wszystko z innej parady, kaseta sunrace, korba deore, łańcuch kmc 😕 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia Zawsze wg producenta przerzutki tylnej bo to jest komponent odpowiadający m.in. za napięcie łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia To chyba musisz na oko ciąć w tej sytuacji. 😆 Tnij jak sugeruje Shimano w manualu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia U mnie kiedyś główną przyczyną spadającego łańcucha był blat z przodu. Z tego co pamiętam to jakiś praxis był, łańcuch spadał notorycznie, po zmianie samego blatu na sramowski, bez ruszania łańcucha czy czegokolwiek spadanie ustało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4Vr Napisano 29 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia Właśnie dowiedziałem się jednej rzeczy, że jeździłem z otwartym sprzęgłem czy jak to się nazywa, przerzutka to RD-M5120 i posiada SHADOW RD+ ale przy zmianie biegów strasznie chrobocze jeśli jest zamknięte, nie wiem czy tak ma śmigać, jest wrażenie jak by miała się zaraz coś urwać albo połamać, trochę technologii i człowiek zagubiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia No standardowa metoda dobierania łańcucha - sam taką stosuję od lat. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia 36 minut temu, R4Vr napisał: Właśnie dowiedziałem się jednej rzeczy, że jeździłem z otwartym sprzęgłem czy jak to się nazywa, przerzutka to RD-M5120 i posiada SHADOW RD+ ale przy zmianie biegów strasznie chrobocze jeśli jest zamknięte, nie wiem czy tak ma śmigać, jest wrażenie jak by miała się zaraz coś urwać albo połamać, trochę technologii i człowiek zagubiony W takim przypadku pewnie masz syf w sprzęgle. Włączone sprzęgło generuje duży opór, natomiast nie wydaje dźwięków. No chyba że piszesz o dźwięku łańcucha. Będzie głośniej, natomiast to o czym piszesz, może sugerować kiepską regulację. Bez sprzęgła jako tako działa, a ze sprzęgłem już sobie nie radzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia Jeśli jeździłeś z wyłączonym sprzęgłem, to musisz dokonać ponownej regulacji przerzutki na włączonym. Tylko w ten sposób będziesz miał pewność, że wszystko działa poprawnie. Do sprzęgła też nie zaszkodzi zajrzeć, to nie rocket science. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4Vr Napisano 29 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia W sprzęgle nie ma syfu, to nowy rower, byłem nim tylko dwa razy w trasie, pierwsza testowa po mieście w suchym, aby zobaczyć jak pracuje pod inną korbą, jak pisałem wymiana była na hollowtech i 36t zamiast 30t, wczoraj to była druga jazda już w terenie, więc rower wczoraj złapał pierwszy swój brud, ale nie doczytałem o co chodzi z tym sprzęgłem, tylko przełączyłem na stojaku w domu i pozmieniałem biegi i zdecydowanie głośniej chodziło, wtedy stwierdziłem że to tak raczej nie może chodzić i się z tym nie jeździ a dzisiaj przeczytałem w instrukcji że jeździ sie ze sprzęgłem sama przerzutka chodzi ok ze sprzęgłem ale faktycznie sporo głośniej, jutro zrobię trasę z wł. sprzęgłem i zobaczę czy nadal łańcuch bedzie spadał z korby, jako ciekawostka dodam że podczas tych 5 razy łańcuch zawsze spadał na zewnętrzną stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia (edytowane) Głośniej z włączonym sprzęgłem chodzi tylko na stojaku, bez obciążenia. W terenie nie powinieneś zauważyć różnicy, poza tą w działaniu przerzutki ofc. Tak czy inaczej zrobiłbym ponowną regulację przerzutki jeśli nie ma pewności, w jakim ustawieniu była regulowana poprzednio. Edytowane 29 Stycznia przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4Vr Napisano 30 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia Zrobiłem dzisiaj traskę w terenie, wytelepałem go po dziurach, trochę poskakałem i pozjeżdżałem po schodach i łańcuch nie spada, moje odczucia na sprzęgle to że manetka ciężej chodzi i przy zmianie biegów głośniej pracuje łańcuch, dzisiaj słaby dzień był bo tak ciężko mi trasa szła że aż testowałem jazdę ze sprzęgłem i bez, czy czasem nie robi to za dużego oporu ale można powiedzieć że 3 dnie pod rząd nogi pracują, niedziela trasa, pon. nogi na siłowni i dzisiaj trasa, więc wydaje się ze wszystko chodzi jak powinno. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4Vr Napisano 18 Lutego Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego Nie daje mi to spokoju, i ciekawość nie pozwala mi tego tak pozostawić odgłosy z tej przerzutki, wczoraj trochę spędziłem w poszukiwaniu i w sumie nic nie znalazłem, jedynie filmik na którym gość pokazuje że pora na serwis sprzęgła, wydaje bardzo podobne dźwięki do mojej nowej przerzutki która ma za sobą 4 wyjazdy, jest to moja pierwsza przerzutka z systemem shadow +, więc nie mam pojęcia jak to powinno pracować, ale chyba nie tak, a może nie tylko amortyzatory powinny przechodzić serwis zerowy, niedługo po zakupie roweru trzeba będzie cały rower rozebrać i nasmarować bo wszędzie będzie sucho Moja Przerzutka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Lutego Udostępnij Napisano 18 Lutego (edytowane) Cytat Tak dziala hamulec taśmkwy w tych przerzutkach. Smarowanie pomaga na chwilę. Edytowane 18 Lutego przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4Vr Napisano 5 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia Niestety ale problem nadal się pojawia, łąńcuch nadal spada, ostatnio znowu spadł jadąc po gładkim asfalcie na najszybszym biegu, nie wiem co jest grane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 5 Kwietnia Udostępnij Napisano 5 Kwietnia Sprzęgło daje się regulować - śrubką po zdjęciu obudowy - może jest za ciasne. Sprzęgło wymaga smarowania - ponoć jest specjalny smar. Sprzęgło jest twoim przyjacielem - trzeba - serwis jest dość łatwy. Nawet widziałem gdzieś instrukcję Shimano, jaka ma być siła oporu, ale nie pamiętam gdzie. Mój kolega co-pilot twierdzi, że: Aby dostosować siłę sprzęgła przerzutki Shimano RD-M5120, należy użyć klucza imbusowego 2 mm. Siła sprzęgła powinna być w zakresie od 3.5 do 5.4 N-m. Aby zwiększyć siłę sprzęgła, delikatnie obróć śrubę regulacyjną sprzęgła zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a aby ją zmniejszyć - obróć przeciwnie12. Pamiętaj, aby dokonywać regulacji ostrożnie i stopniowo, aby nie uszkodzić mechanizmu. Zbyt mocne sprzęgło może utrudniać zmianę biegów, podczas gdy zbyt luźne może nie zapewniać wystarczającej stabilizacji łańcucha. Idealne ustawienie zależy od indywidualnych preferencji i warunków jazdy, więc warto eksperymentować, aby znaleźć optymalne ustawienie dla siebie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4Vr Napisano 6 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Dokręciłem do tych max 5.4nm może ciut więcej 5.6 i niestety kaplica, dzisiaj zaś spadł na odcinku z dziurami, będę chyba musiał zrobić co kolega pisał wyżej, zmienić blat w korbie, bo cos mi się wydaje że to wina korby, nawet jeszcze raz sprawdzałem łańcuch czy za dużo nie zostawiłem przy skracaniu, korba ma nabite 4600 km, wrzucę zdjęcie dla podglądu, może ktoś coś doda od siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Ale to była dwurzędowa korba ?? No to nic dziwnego że w konfiguracji 1x spada. Potrzebujesz blatu NW do napędów 1x. Albo coś co łańcuch będzie trzymało. A najlepiej to obydwie te rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4Vr Napisano 6 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia (edytowane) No tak, pisałem o tym od początku że to korba 2x i czy to będzie śmigać, nie było sprzeciwów chociaż to i tak dla mnie dziwne, skoro nie spadała w konfiguracji 2x to dlaczego teraz spada, na poprzednim napędzie jeździłem 90% czasu tylko na dużym blacie i spadło raz w rok, teraz jedyne co się zmieniło to kaseta większa aż o jedną koronkę rozumiem że NW ma dłuższe zęby, ale jak pisałem skoro wcześniej nie spadał łańcuch to dlaczego teraz spada ? równie dobrze mógł bym w poprzednim napędzie ściągnąć maszynkę z przodu i miał bym 1x i co nagle łańcuch by zaczął spadać ? ja tak to rozumiem, ale wiem że w życiu dzieją się różne czary, i może ktoś wyjaśni jak to działa, chyba że to ta przednia przerzutka tak dobrze łańcuch trzymała Edytowane 6 Kwietnia przez R4Vr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) A miałeś wtedy przednią przerzutkę zamontowaną? Edytowane 7 Kwietnia przez Krypto.Szosowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4Vr Napisano 17 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Kupiłem na razie zestaw chiński https://pl.aliexpress.com/item/4000682826101.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.74461c24be0lo9&gatewayAdapt=glo2pol plus chińską tarczę 36t, pytanko czy długość łańcucha przy napinaczu zostaje bez zmian ? chodzi o dolne kółeczko tego napinacza który podciąga łańcuch a tym samym naciąga tylną przerzutkę, na razie zamontowałem aby przetestować i zobaczyć co się z czym je, ale nie wiem czy go zostawię, bo już mi się nie podoba praca tego małego kółeczka, dziwnie pyrka Zdjęcie poglądowe, to nie mój rower. Edytowane 17 Kwietnia przez R4Vr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Jak kupiłeś zębatkę NW to Ci to ustrojstwo niepotrzebne. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Taki napinacz to do ostrego downhillu. Nowa tarcza wygląda na przystosowaną do napędu bez przedniej przerzutki i na drodze powinno być dobrze. Przy waleniu w dół po kamieniach jak pralki przyda się ten napinacz. No chyba, że korba nie zapewnia właściwej linii łańcucha i masz nadmierny przekos. Ale spróbuj bez napinacza, a już na pewno bez tego kółka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Długość łańcucha trzeba ustalić z uwzględnieniem ów "napinacza". Tzn. +5/6 ogniw w przypadku kaset 10/11-51 i +2/3 w przypadku mniejszych (oczywiście przy założeniu, że przerzutka jest dopasowana do kasety). Łańcuch ma być założony na blat korby, największa koronkę kasety z pominięciem wózka przerzutki. Napinacz ma dociskać łańcuch do blatu. Edytowane 17 Kwietnia przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.