Riva Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia Witam wszystkich. Proszę o poradę ew. wszelkie uwagi dotyczące zestawu do konwersji roweru na elektryczny. Znalazłem w sieci sieci ofertę firmy ZIBIBIKE oraz chyba to samo pod linkiem : https://www.olx.pl/d/oferta/zestaw-do-konwersji-roweru-elektrycznego-500watt-kolo-28-cali-okazj-CID767-IDYtMsL.html Potrzebuję zestawu , który będzie miał zintegrowany czujnik Halla z motorem nie z suportem. Posiadam rower Giant i system korbowy Hollowtech gdzie brak jest miejsca na czujnik. Wymiana na kwadrat zupełnie bez sensu . Niestety w sieci nie znalazłem zbyt wielu informacji o proponowanych systemach. Może ktoś coś doradzi. Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia (edytowane) To nie jest konwersja na rower elektryczny, tylko na skuter elektryczny. Złe forum. Edytowane 29 Stycznia przez TheJW 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riva Napisano 29 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia Przepraszam ale coś z edycją tekstu jest pogrzebane. Nie mogę odczytać całych zdań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtGD Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia Przecież można kupić czujnik PAS na korbę hollowtech. Zestaw z twojego linku będzie miał śmiesznie mały zasięg, obstawiam max. 25-30 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riva Napisano 29 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia Problem polega na tym że przy systemie Hollowtech nie idzie tego założyć jedyną opcją jest wymiana na suport w kwadrat czyli wymiana czegoś dobrego na coś gorszego . Rozmawiałem z przedstawicielem sprzedającym te systemy i ponoć jest to system innowacyjny bez czujnika PAS w korbie , kombinacji z klamkami , dodatkowym sterownikiem montowanym osobno. System ponoć jest intuicyjny i nie powoduje niekontrolowanych zrywów podczas jazdy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia Jeżeli już się uparłeś przy konwersji to zrób to zestawem który jest legalny (250W, 25 km/h). Poza tym @ArtGD już Ci napisał o zasięgu. Ma to jakikolwiek sens ? Nie przejedziesz 25-30 km bez wspomagania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia Odwiedź sklep nexun.pl, forum pojazdyelektryczne.org i grupy tematyczne pojazdów elektrycznych. To forum rowerowe, nikt Ci nie pomoże w takiej konwersji. A czujnik pas na ht2 jest normalnie do kupienia, wystarczy poszukać. Ale jak wyżej, szukaj gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtGD Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2 godziny temu, Riva napisał: Problem polega na tym że przy systemie Hollowtech nie idzie tego założyć jedyną opcją jest wymiana na suport w kwadrat czyli wymiana czegoś dobrego na coś gorszego. Założyłem kilka czujników na korbę hollowtech. W niektórych przypadkach przy montażu było trzeba się trochę przyłożyć, ale się dało bez większych problemów. Tylko musisz kupić czujnik konkretnie pod korbę hollowtech. 2 godziny temu, Riva napisał: Rozmawiałem z przedstawicielem sprzedającym te systemy i ponoć jest to system innowacyjny bez czujnika PAS w korbie , kombinacji z klamkami , dodatkowym sterownikiem montowanym osobno. System ponoć jest intuicyjny i nie powoduje niekontrolowanych zrywów podczas jazdy . A jak się spali kontroler albo inny innowacyjny element, to gdzie go kupisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riva Napisano 29 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia ArtGD dziękuję za informację. Pytanie jaki to czujnik dedykowany pod Hollowtech. Na necie widziałem tylko w kwadrat bądź tzw. uniwersalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtGD Napisano 30 Stycznia Udostępnij Napisano 30 Stycznia Np.: https://allegro.pl/oferta/czujnik-pas-do-silnikow-bafang-hollowtech-12867831698?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-ektr_pla_pmax&ev_campaign_id=17958852423&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAtt2tBhBDEiwALZuhAKDPGf73PEtfELUWxZL0b4g4x7seBBN342qjN9xphi4mEFbXmKW8SBoCgbUQAvD_BwE https://pl.aliexpress.com/item/4000760915857.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailBottomMoreOtherSeller.28.3737g0mbg0mbq8&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40000.326746.0&scm_id=1007.40000.326746.0&scm-url=1007.40000.326746.0&pvid=65de1bb8-58a5-4bca-8f0d-a0326714befd&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.326746.0,pvid:65de1bb8-58a5-4bca-8f0d-a0326714befd,tpp_buckets:668%232846%238109%23227&pdp_npi=4%40dis!PLN!94.06!94.01!!!22.76!22.75!%402103835e17065934129413061e0f33!12000017242003749!rec!PL!802795163!&utparam-url=scene%3ApcDetailBottomMoreOtherSeller|query_from%3A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiwor Napisano 1 Lutego Udostępnij Napisano 1 Lutego Zakładałem uniwersalny do Hollowtech. Delikatnym problemem było zamontowanie koła magnesowego w korbie FC-M4100, wnęka w najmniejszej zębatce nie jest całkowicie płaska, trzeba pokombinować z montażem (trytki) i trzeba delikatnie odgiąć czujnik ale działa bardzo dobrze. Pytanie brzmi do czego potrzebujesz skonwenterować rower, jeśli ciągnięcie dzieciaka na holu lub w góry to przede wszystkim dobrze mieć czujnik temperatury który odłącza silnik przy przegrzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego Kombinujesz jak kuń pod górkę z tym silniczkiem w kole. Kup sobie poprostu silnik middrive z czujnikiem nacisku i po robocie! https://pl.aliexpress.com/item/1005006163598296.html?pdp_npi=4%40dis!PLN!1 937%2C45 zł!1 937%2C45 zł!!!3420.03!3420.03!%40211b80d117069005157088690e1de9!12000036064711537!sh!PL!2742811894!&spm=a2g0o.store_pc_allItems_or_groupList.new_all_items_2007540479643.1005006163598296&gatewayAdapt=glo2pol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riva Napisano 3 Lutego Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego Kombinowałem ale zestawy tego typu silników za ciężkie żeby rower tachać na dachu samochodu. Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego (edytowane) 4kg waży Toseven Dm02. To tyle ile te wszystkie bosche i tym podobne za ponad 4000zł. Problem? Montujesz silnik , montujesz akumulator bidonowy i po robocie! Masz porządny silnik typu midrive (dużo lepszy niż tsdz2) z czujnikiem nacisku jak w tzw. firmowych. Edytowane 3 Lutego przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riva Napisano 3 Lutego Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego Tacham 4 rowery na dachu auta z relingami każdy sobie waży 13-14 kg plus bagażnik w tej chwili i tak przekroczyłem max nośność bagażnika samochodowego , kombinuję coś ze wspomagaczem na przednio koło , które zawsze mogę odpiąć i wrzucić do bagażnika. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego (edytowane) Akumulator bidonowy przecież możesz odpiąć! Problem? Dodatkowych 4kg nie uniesiesz? No litości! Silnik w kole to prymitywne rozwiązanie. Nigdy nie będziesz mieć naturalnego wspomagania. Tu musisz mieć midrive'a z czujnikiem nacisku. Edytowane 3 Lutego przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2marekm Napisano 26 Lutego Udostępnij Napisano 26 Lutego Posiadam od dwóch ten zestaw z Zibibike. Przejechałem około 6000 km. Pomijając wszystko inne stwierdzam, że łatwość montażu jest banalnie prosta, sądzę, że kobieta też by sobie poradziła. Jako, że z tyłu mam Shimano Nexus 7 (uwielbiam ten typ przekładni) silnik jest w przednim kole. Nic się nie zepsuło, a nawet gdyby, to zakup komponentu u sprzedawcy bez problemu. Przy okazji dodam, że na drogach gdzie występuje piach, przedni napęd sprawdza się lepiej, ponieważ jest napęd na dwa koła. Przednie napędzane silnikiem, a tylne siłą nóg. Miałem okazję zaobserwować, że z tylnym napędem rower robił piruety i użytkownik był zmuszony prowadzić, a ja jakoś przejeżdżałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riva Napisano 26 Lutego Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego Dziękuję za informację. Jak na razie założyłem zestaw na przednie koło do roweru. Przesmarowałem mechanizm zębatkowy przedniego koła smarem Mylokote - silnik po przebiegu około 300 km bez oznak zużycia ale oryginalny smar tylko na obudowie - koła zębate suche. Mam pytanie jak sprawuje się bateria bidonowa w kształcie termosu na ile wystarcza ???. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2marekm Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego A co to za zestaw jaki posiadasz? Ja mam baterię tylko 7Ah. Dłuższych tras nie robię, w porywach do 55 km. Na razie wszystko o.k. i te 7Ah wystarcza. Wiadomo, że po jakimś czasie bateria straci na pojemności. Mam wtedy dwa wyjścia, pierwsze to wymiana ogniw w baterii, którą to jestem w stanie sam przeprowadzić (naczytawszy się na Youtube). Drugie to kupić nową, ale wtedy już bym kupował o większej pojemności. Aha, jest jeszcze trzeci wariant, rozważam kupno nowego roweru ze wszelkimi bajerami. Oczywiście z tyłu przekładnia planetarna, ale już 8 biegowa, pasek carbonowy, silnik centralny i to wszystko. Jak widzisz mam małe wymagania 😁. Wiadomo, że apetyt rośnie, a życie upływa, co nie znaczy, że skonwertowany aktualny zestaw jest zły. Mogę powiedzieć, że do mojej senioralnej jazdy wystarczający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 7Ah? Pojemności akumulatora nie podaje się w ampero-godzinach tylko w wato-godzinach. 7Ah 36V , a 7Ah 48V czy 7Ah 52V to dla ciebie pewno to samo co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2marekm Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego Jeśli jest znane napięcie, można i Ah. No dobra, skromne 252Wh😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego (edytowane) 250Wh? LOL! Ale mikrus! Ja mam 1200Wh (48v 25Ah). Niezły "voltage sag" musisz mieć na czymś takim . Edytowane 27 Lutego przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2marekm Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego Przypuszczam, ze jesteś "młody pistolet" w pozytywnym znaczeniu. Ja niestety już senior, a więc jazdy odpowiednie do wieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riva Napisano 27 Lutego Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego Dzięki za uwagi 2marekm. Też jestem w grupie słusznej wiekowej użytkuje rower dla czystej przyjemności. Rower ma dawać i daje kupę przyjemności. Silnik zamontowałem w damce żony stąd dążenie do zminimalizowania baterii , która musiała się zmieścić między rurami ramy. Domyślnie ma spełniać formę wspomagacza przy podjazdach i nic więcej. Osobiście lubię się zmęczyć poczuć trasę w nogach i d....pie. Bezcenne. Widziałem konstrukcie przypominające stacje ładowania akumulatorów , palące gumę pod światłami . Konstrukcję bardziej na tory motocyklowe niż ścieżki rowerowe. Tego akurat nie popieram i takie wehikuły powinny być traktowane jak elektryczne motocykle. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2marekm Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego Od chwili konwersji, za chwilę minie dwa lata, przejechałem rekreacyjnie około 6000 km. Aktualnie wygląda znacznie lepiej. Ma nowe sidełko Bontrager Commuter Fluid i amortyzowaną sztycę SR-Suntour. Jadąc ze Słupska do Kudowy włożyłem rower do środka auta nawet bez zdejmowania przedniego koła, a nie mam dużego samochodu (Opel Astra).Coś pięknego mieć rower wspomagany elektrycznie, a muszę Wam powiedzieć, że jestem grubo po 70tce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.