Krypto.Szosowiec Napisano 28 Stycznia Udostępnij Napisano 28 Stycznia Cześć, Mam szosę Endurance Road+. Aktualnie mam opony Continental GP5000 32c. Producent deklaruje że wejdą opony 35c. Jakiś czas temu sprzedałem Gravela, jednak cały czas mam ochotę od czasu do czasu wjechać na jakieś drobne szutry. Jeżdżę głównie po mieście i drogach dojazdowych wzdłuż dróg ekspresowych/ autostrad. Z tego powodu, nawet jakieś małe urozmaicenie wydaje się kuszące. W związku z tym, myślę nad oponami które będą sensownie jechały po asfalcie, a jednocześnie nie będę zgrzytał zębami ze strachu na szutrach. Z Gravela mam doświadczenie tylko z oponami 40+. Problem jest taki, że nie jestem pewny czy powiedzmy opona 33-35c, daje na tyle dużo komfortu, że będę w stanie jechać po szutrze bez utraty plomb. Ktoś ma doświadczenie z taką konfiguracją? Wiem że na ogół sytuacja jest odwrotna, gdy ktoś chce wsadzić opony szosowe do Gravela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 28 Stycznia Udostępnij Napisano 28 Stycznia Mam road+ który generalnie służy jako lekki gravel/szutrówka. Szczególnie na szutrach, w terenie 35c robi różnicę. Nie zakładam jednak szerokich slicków, a opony z lekkim bieżnikiem. Z 35c polecić mogę duro moe joe 700x35c (tania, lekka, pancerna, ale czasami może przyjść taka co lekko bije), conti terra trail. Duro ma bardzo dobrą przyczepność na szutrach, dobrze sobie radzie w błocie, na asfalcie...cóż to na pewno nie będzie conti gp5000, ale jedzie przyzwoicie, Mlekiem nie zalejesz, a szkoda. Możesz spróbować opcji na przód conti terra trail na przód i conti terra speed na tył. Jest jeszcze Panarace gravelking w różnych wariantach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 28 Stycznia Udostępnij Napisano 28 Stycznia Zwróć uwagę na opony turystyczne: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/continental-grand-prix-urban https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/continental-contact-urban Żadnej nie testowałem ale podrzucam bo można je ominąć szukając wśród opon szosowych i gravelowych. Mam zresztą podobny problem jak Ty i nie znalazłem idealnego rozwiązania. Po prostu brakuje na rynku opon typu Road+ z najwyższej półki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 28 Stycznia Udostępnij Napisano 28 Stycznia (edytowane) A opony do cyclocrossu CX to co? Maxxis Razzo, Maxxis Re-Fuze, Conti Speed King CX, Contact Speed i wiele innych. Schwalbe Spicer Plus, Edytowane 28 Stycznia przez leejoonidas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 28 Stycznia Udostępnij Napisano 28 Stycznia Dorzucę jeszcze do listy Hutchinson Overide 700x35c - mam i całkiem nieźle sobie radzi zarówno na twardym jak i na szutrach. Oczywiście to nie jest opona na błoto czy piaskownicę ale poza tym jest o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 29 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 11 godzin temu, chrismel napisał: Zwróć uwagę na opony turystyczne: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/continental-grand-prix-urban https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/continental-contact-urban Żadnej nie testowałem ale podrzucam bo można je ominąć szukając wśród opon szosowych i gravelowych. Mam zresztą podobny problem jak Ty i nie znalazłem idealnego rozwiązania. Po prostu brakuje na rynku opon typu Road+ z najwyższej półki. Bo Road+ to takie nie do końca wiadomo co. Z jednej strony szosa, z drugiej strony coś co jeszcze niedawno było nazywane Gravelem. Na rynku są dostępne Topowe modele szosowe w rozmiarze Road+, tylko po głębszym zastanowieniu, można mieć wątpliwości po co one istnieją. Z jednej strony komfort, z drugiej wciąż szmaciane ścianki i zero trzymania po asfaltem. Aktualnie mam 32c, chwilę miałem 34c. Co z tego że szerokość pozwala wjechać poza asfalt, jak jazda to będzie proszenie się o kłopoty. 12 godzin temu, nossy napisał: Mam road+ który generalnie służy jako lekki gravel/szutrówka. Szczególnie na szutrach, w terenie 35c robi różnicę. Nie zakładam jednak szerokich slicków, a opony z lekkim bieżnikiem. Z 35c polecić mogę duro moe joe 700x35c (tania, lekka, pancerna, ale czasami może przyjść taka co lekko bije), conti terra trail. Duro ma bardzo dobrą przyczepność na szutrach, dobrze sobie radzie w błocie, na asfalcie...cóż to na pewno nie będzie conti gp5000, ale jedzie przyzwoicie, Mlekiem nie zalejesz, a szkoda. Możesz spróbować opcji na przód conti terra trail na przód i conti terra speed na tył. Jest jeszcze Panarace gravelking w różnych wariantach. Myślałem chociażby o Vittoria Terrano Zero, natomiast odpadają ze względu na wagę. Terra Speed to już typowe opony na których lepiej spędzać więcej poza asfaltem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia No właśnie o te boczne ścianki chodzi. Natomiast co do trzymania poza asfaltem to bieżnik nie jest potrzebny jeżeli nie jeździmy po błocie, piasku lub nie ciśniemy. Przy spokojnej jeździe na slickach można swobodnie się poruszać po szutrówkach czy leśnych ścieżkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 29 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia Wiem, próbowałem, natomiast nie jest to rodzaj opony, który daje jakąkolwiek pewność prowadzenia poza asfaltem. Moimi ulubionymi oponami były Tufo Gravel Speeder, no ale najmniejszy rozmiar to 36c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia Przy takich wymaganiach zainteresuj się może ofertą opon przełajowych 33C. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.