Skocz do zawartości

[Opony] Road+


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam szosę Endurance Road+. Aktualnie mam opony Continental GP5000 32c. Producent deklaruje że wejdą opony 35c.

Jakiś czas temu sprzedałem Gravela, jednak cały czas mam ochotę od czasu do czasu wjechać na jakieś drobne szutry. Jeżdżę głównie po mieście i drogach dojazdowych wzdłuż dróg ekspresowych/ autostrad. Z tego powodu, nawet jakieś małe urozmaicenie wydaje się kuszące.

W związku z tym, myślę nad oponami które będą sensownie jechały po asfalcie, a jednocześnie nie będę zgrzytał zębami ze strachu na szutrach. Z Gravela mam doświadczenie tylko z oponami 40+.

Problem jest taki, że nie jestem pewny czy powiedzmy opona 33-35c, daje na tyle dużo komfortu, że będę w stanie jechać po szutrze bez utraty plomb.

Ktoś ma doświadczenie z taką konfiguracją? Wiem że na ogół sytuacja jest odwrotna, gdy ktoś chce wsadzić opony szosowe do Gravela.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam road+ który generalnie służy jako lekki gravel/szutrówka. Szczególnie na szutrach, w terenie 35c robi różnicę. Nie zakładam jednak szerokich slicków, a opony z lekkim bieżnikiem. Z 35c polecić mogę duro moe joe 700x35c (tania, lekka, pancerna, ale czasami może przyjść taka co lekko bije), conti terra trail. Duro ma bardzo dobrą przyczepność na szutrach, dobrze sobie radzie w błocie, na asfalcie...cóż to na pewno nie będzie conti gp5000, ale jedzie przyzwoicie, Mlekiem nie zalejesz, a szkoda. Możesz spróbować opcji na przód conti terra trail na przód i conti terra speed na tył. Jest jeszcze Panarace gravelking w różnych wariantach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na opony turystyczne:

https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/continental-grand-prix-urban

https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/continental-contact-urban

Żadnej nie testowałem ale podrzucam bo można je ominąć szukając wśród opon szosowych i gravelowych. Mam zresztą podobny problem jak Ty i nie znalazłem idealnego rozwiązania. Po prostu brakuje na rynku opon typu Road+ z najwyższej półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, chrismel napisał:

Zwróć uwagę na opony turystyczne:

https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/continental-grand-prix-urban

https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/continental-contact-urban

Żadnej nie testowałem ale podrzucam bo można je ominąć szukając wśród opon szosowych i gravelowych. Mam zresztą podobny problem jak Ty i nie znalazłem idealnego rozwiązania. Po prostu brakuje na rynku opon typu Road+ z najwyższej półki.

Bo Road+ to takie nie do końca wiadomo co. Z jednej strony szosa, z drugiej strony coś co jeszcze niedawno było nazywane Gravelem.

Na rynku są dostępne Topowe modele szosowe w rozmiarze Road+, tylko po głębszym zastanowieniu, można mieć wątpliwości po co one istnieją. Z jednej strony komfort, z drugiej wciąż szmaciane ścianki i zero trzymania po asfaltem. 

Aktualnie mam 32c, chwilę miałem 34c. Co z tego że szerokość pozwala wjechać poza asfalt, jak jazda to będzie proszenie się o kłopoty.

12 godzin temu, nossy napisał:

Mam road+ który generalnie służy jako lekki gravel/szutrówka. Szczególnie na szutrach, w terenie 35c robi różnicę. Nie zakładam jednak szerokich slicków, a opony z lekkim bieżnikiem. Z 35c polecić mogę duro moe joe 700x35c (tania, lekka, pancerna, ale czasami może przyjść taka co lekko bije), conti terra trail. Duro ma bardzo dobrą przyczepność na szutrach, dobrze sobie radzie w błocie, na asfalcie...cóż to na pewno nie będzie conti gp5000, ale jedzie przyzwoicie, Mlekiem nie zalejesz, a szkoda. Możesz spróbować opcji na przód conti terra trail na przód i conti terra speed na tył. Jest jeszcze Panarace gravelking w różnych wariantach.

Myślałem chociażby o Vittoria Terrano Zero, natomiast odpadają ze względu na wagę. Terra Speed to już typowe opony na których lepiej spędzać więcej poza asfaltem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o te boczne ścianki chodzi. Natomiast co do trzymania poza asfaltem to bieżnik nie jest potrzebny jeżeli nie jeździmy po błocie, piasku lub nie ciśniemy. Przy spokojnej jeździe na slickach można swobodnie się poruszać po szutrówkach czy leśnych ścieżkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...