martingg Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 Cześć, opłaca się dokładać do 34 350pln względem 32? Specyfikacja ta sama, 100mm, 29’, goleń 32mm vs 34mm. Goleń to tylko możliwość montażu szerszej opony? Ktoś może porównywał je z Sid ultimate na tłumiku Charger Race Day? Bez ścigania zwykła jazda po szutrach, lasach, asfalcie. Cytuj
Wojcio Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 Grubsza goleń to ogólnie wyższa masa i większa sztywność a sztywność może się przekładać na płynną pracę. 32 do 34 nie porównam. Sam się przesiadłem z 34 na 36. Na ścieżce, szutrowce 34 jest super. Ale na wertepach gorszych niż schody 36 jest lepszy. Solidniejszą konstrukcję czuje się też przy hamowaniu. W przypadku jazdy rekreacyjnej nie w górach, to jednak bym brał 32 chyba, że masa jeźdźca jest znaczna, albo apetyt na istotne zjazdy występuje. W mojej opinii: 32 - wycieczki w łatwym terenie, wyścigi XC (bo lekki). 34 - ścieżki w górach, łatwiejsze bike parki bez nastawienia na skakanie, wycieczki w górach, 36 - trudniejsze trasy w górach, ale z podjeżdżaniem, małe skakanie, enduro jak zawodnik albo trasa z tych lżejszych, 38 - epickie loty i szalone zjazdy. Poważne zawody enduro. Wszystko poza zawodami DH na wysokim poziomie, ale to z uwagi na skok. skok poszczególnych modeli też jest do tego proporcjonalny. 2 Cytuj
Rafał87 Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 średnica goleni nie ma nic wspólnego z szerokością opony. większa średnica goleni to większa sztywność, kiedyś sidy miały 28mm i wystarczało, 32mm jest optymalne do normalnej jazdy terenowej, czy warto dopłacić to już sobie sam odpowiedz, 34mm będzie też nieco cięższy. 1 Cytuj
martingg Napisano 28 Stycznia 2024 Autor Napisano 28 Stycznia 2024 30 minut temu, Wojcio napisał: Grubsza goleń to ogólnie wyższa masa i większa sztywność a sztywność może się przekładać na płynną pracę. 32 do 34 nie porównam. Sam się przesiadłem z 34 na 36. Na ścieżce, szutrowce 34 jest super. Ale na wertepach gorszych niż schody 36 jest lepszy. Solidniejszą konstrukcję czuje się też przy hamowaniu. W przypadku jazdy rekreacyjnej nie w górach, to jednak bym brał 32 chyba, że masa jeźdźca jest znaczna, albo apetyt na istotne zjazdy występuje. W mojej opinii: 32 - wycieczki w łatwym terenie, wyścigi XC (bo lekki). 34 - ścieżki w górach, łatwiejsze bike parki bez nastawienia na skakanie, wycieczki w górach, 36 - trudniejsze trasy w górach, ale z podjeżdżaniem, małe skakanie, enduro jak zawodnik albo trasa z tych lżejszych, 38 - epickie loty i szalone zjazdy. Poważne zawody enduro. Wszystko poza zawodami DH na wysokim poziomie, ale to z uwagi na skok. skok poszczególnych modeli też jest do tego proporcjonalny. Właśnie … waga. Gdzieś widziałem iż sugerowana waga max fox 32 to 125kg. Nie widzę nigdzie gdzie jest sugerowana waga max dla Sid ultimate Cytuj
Wojcio Napisano 29 Stycznia 2024 Napisano 29 Stycznia 2024 W RS maksymalne ciśnienie to 162PSI, co w akurat w pike (ale pewnie i w nowym SID) starcza na e-bike dla ridera do ok. 135kg. (dla nowego SID ultimate 100mm) - nie mówi to nic o wytrzymałości, ale jak kto cięższy, to już nie napompuje go prawidłowo. Jeśli w twoim przypadku walka jest kilogramy rowerzysty, a nie o gramy widelca, zaś budżet jest elastyczny to sugeruję możliwie grube golenie, bo gnący się widelec nie pracuje ładnie. Cytuj
martingg Napisano 29 Stycznia 2024 Autor Napisano 29 Stycznia 2024 135kg to mam jeszcze trochę zapasu w zupełności wystarcza. Zamówiłem fox 32 factor i sid ultimate ... zobaczęco dojedzie jeden dla mnie drugi dla drugiej polówki. Co do FOX to teoretycznie według tabel jest takie same obciążenie max dla 32 i 34 patrząć po ustawieniach https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=2829#settingforkairpressure Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.