Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
12 godzin temu, pecio napisał:

A co ty będziesz tym PM600 smarował. To jest masakrycznie lepki smar. W łożyska to plus 20 wat więcej mocy 😉 aby się zakręciły. Kiedyś był rekomendowany przez RS do komory powietrznej.

Tłumacz się Pan teraz 🤣

Napisano

@spidelli z czego mam się wyspowiadać ?  To bardzo dobry smar , mało tego jeden z najlepszych ale do specyficznych zastosowań. Nie da się w rowerze jednym smarem wszystkiego obskoczyć. W mojej skrzynce "chemicznej" do samego roweru mam tylko osiem rodzajów  smarów ,  sześć olejów , nie liczę nabiału  ( mleczka), talku,  płynów czyszczących,  rozpucholi ( benzyny eks. itd ) , alkoholi izo , wosków.

  • Haha 1
Napisano

 

Wracając do głównego wątku:

Linia łańcucha: 44 - 46

Q-factor: wychodzi jakieś 148 - 150, zależy jak suwmiarka podejdzie ;) bo sobie ramię założyłem pod pomiar w taki sposób: |_|

Nie mam pojęcia, jakie tu obowiązują zasady, ale Tiagra z CL 43,5 jest z jednej strony, a GRX z CL 47 - z drugiej, QF to 150 i 151.

Obstawiam, że obie korby by podeszły, mam rację?

 

Jest jeszcze kwestia kasety - mam 34 i 36 (ta jest nowsza), przerzutka stara czyli Tiagra poszła w kosz, czeka GRX RD-RX400, który przyjmie obie kasety i do 16 zębów różnicy z przodu.

Jeszcze jedno - korba FSA jest 175.

Wychodzi na to, że mogę rzucać monetą albo szukać niższej ceny :) Chyba że coś źle kombinuję - w takim razie proszę o uwagi.

 

 

Napisano (edytowane)

Jak dobrze pamiętam  to sugerowałem użycie PM600 pod dekiel suporu. Nie mylić z łożyskami . Tylko dokładnie i precyzyjnie pisząc pomiędzy łożysko a finalny dekielek suportu czopujący całość pakietu a na którym wspiera się korba.

A do QF to się tym zbytnio nie sugeruj. Teoretycznie powinno być około 150. Ale tu teraz dochodzą osobiste preferencje i budowa anatomiczma kolarza. Możesz się lepiej czuć na szerszym QF. Najważniejsxa jest linia łańcucha bo od tego zależy jakość pracy napędu.

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 1
Napisano

Klocki FSA dotarły ale jeszcze przesyłki nie otwierałem. 

Zastanawiam się nad GRX - korba GRX FC-RX600-2 46/30 z suportem wyjdzie poniżej 470 PLN.

Dla tylnej przerzutki RD-RX400 maksymalna różnica to 16 zębów (46 - 30 = 16).

Kaseta 11-36 mieści się w widełkach dla tylnej przerzutki. 

Całkowita pojemność tyłu - 41T (36-11) + (46-30) = 25 + 16 = 41 czyli ok.

Linia łańcucha to 47 czyli 1 mm poza wartością podaną przez Stevena. Przymykam na to oko.

 

Większym problemem w kwestii linii łańcucha będzie rozjazd korby GRX (47) z przednią przerzutką Tiagry, gdzie linia to 43,5 (chyba, że to nie jest problem).

Koszt przerzutki GRX to nieco ponad 100 zł ale przerzutka jest na hak, a nie na obejmę - widziałem w jednym ze sklepów adapter do przerzutek szosowych i zastanawiam się nad tym, czy nie spróbować.

Napisano

Shimano SM-AD91 - powinno pasować.

Z pierwszych przymiarek korba + suport + przerzutka + adapter obejmy = 620 zł vs 654 zł za klocki FSA. 

Przekonuje mnie zmiękczenie napędu z 46/36 i 36-11 na 46/30 i 36/11 czyli schodzę poniżej 1:1 (0,83) co otwiera nowe możliwości, a już przy 1:1 twierdziłem, że podjeżdża lepiej niż toporny full z 32:51 (0,63)

Napisano

Sprawa jest pozornie błaha - zostaję przy FSA zakładając nowe tarcze i nowy suport. Zostaje stara Tiagra z przodu, tylna Tiagra poszła w kosz, czeka GRX.

Odsyłam FSA, przechodzę na korbę GRX, przednią przerzutkę GRX (coś mi tak średnio adapter SM-AD91 w pierwszych przymiarkach pasuje, ewentualnie w R+ mogę kupić pasujący ale nie brandowany przez Shimano).

Z ciekawości sobie zważyłem starą korbę FSA i GRX:

image.thumb.jpeg.530c9e56056866ccc93f38ac5aa2b2ed.jpeg

image.thumb.jpeg.346ec9a2a76bbb0150d505457fa479da.jpeg

Bez folii wyjdzie na to samo - kolejny, poza drążoną korbą, plusik na GRX ;) 

Napisano

W międzyczasie zrobiłem drugą przymiarkę przerzutki przedniej GRX do adaptera obejmy - nijak mi ten srebrny element nie pasuje (podkładka):

image.png.c95f70ad02a62c321a30cc1aa54135d1.png

 

Tiagra w Revolcie:

image.thumb.jpeg.8fba1d2d042bd3f22612b04565215c80.jpeg

... i 105-ka w Contendzie:

image.thumb.jpeg.7686c22f5d2d82d83554629c43472611.jpeg

Na szczęście jest rower żony - GRX i dokładnie taki sam adapter:

image.thumb.jpeg.66a7f1c4cd56b40813b507a8b8fe9fd1.jpeg

i moja przymiarka bez srebrnej podkładki:

image.thumb.jpeg.6b3f7205736c38368fce2ad955494fa3.jpeg

Napisano

Części FSA odesłane. Zastanawiam się czy nie odesłać suportu BB-RS501 i w to miejsce nie wziąć Tokena TK878EX, który jest serwisowalny (wymienne łożyska i zaślepki). Warto?

 

Może nie powinienem łączyć wątków ale chyba powinienem też wymienić kupione w zeszłym roku klamki Tiagry na GRX, skoro obie przerzutki będą GRX. Kolejny wydatek ok 800 zł.

Chodzi mi po głowie pomysł na kolejny projekt - monstercrossa na ramie MTB, gdzie jedynym kompromisem byłaby rama (cena) ale już np. napęd jednorzędowy z przodu (błoto ma moc przekonywania), karbonowe sztyce, kierownice itp.

I tak od łyczka do rzemyczka - a jakby tak Cortinę przerobić na 1x12? Monstercrossem nie będzie, bo ma geny CX więc opona 40 to w zasadzie limit. Ale rama jest lekka, koła są lekkie, wymiana sztycy to nie problem, kierownicy - też w zasadzie nie, skoro klamki wylatają...

Na razie zliczałem się bez sztycy i kierownicy i wyszło tak:

1) lewa klamka BL-RX610 (nowość, z reguły lewe klamki obsługują albo przerzutkę albo dropper) - 600 PLN;

2) prawa klamka ST-RX610 - 630 PLN,

3) korba FC-RX610 40T - 440 PLN,

4) przerzutka tył RD-RX812-GS - 330 PLN,

5) kaseta 10-45 SLX CS-M7100 - 300 PLN,

6) suport BB-RS501/Token TK878EX - 80/130 PLN.

Razem jakieś 2500 PLN.

Chyba że ktoś podpowie, jak zrobić 1x11 ;) 

 

Korba FC-RX600-10 i przerzutka FD-RX400-F do odesłania albo... w Revolcie jest z przodu Tiagra i korba FSA... :D 

Napisano

Nie  "zdanżam" 😉za tymi karkołomnymi pomysłami. Czyli Cortina idzie do ludzi czy jednak zostaje  ?  Jak dla mnie pomysł z 1x12 jest zacny  choć ja bym troszeczkę inaczej podszedł do realizacji .

 Tak. Suport Tokena ja ze swojej strony mogę polecić.

Napisano

Cortina zostaje. To jest za fajna rama dla byle chama  ;) A serio - rama jest fajna, koła są lekkie, nawet jakbym po taniości zrobił to ile dostanę za taki rower? Może mi się części zwrócą... Nie ma sensu.

Mam części do odbudowy w wersji 2x10 ale i tak klamki Tiagry będę musiał wymienić na GRX. Wersja 1x12 to taka fanaberia ale jest to moment na podjęcie decyzji - co zbędne odesłać, część wsadzę w Revolta... 

Inaczej - mam projekt w budowie i kolejny w głowie i chyba je połączę :) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...