KSikorski Napisano 28 Lutego Napisano 28 Lutego (edytowane) 4 godziny temu, spidelli napisał: Niezawodny Steven z Marina Też niejednokrotnie z nim pisałem, jak dla mnie wzór obsługi posprzedażowej. Edytowane 28 Lutego przez KSikorski 1 Cytuj
spidelli Napisano 1 Marca Autor Napisano 1 Marca (edytowane) . kropka taktyczna Edytowane 1 Marca przez spidelli Cytuj
spidelli Napisano 1 Marca Autor Napisano 1 Marca 12 godzin temu, pecio napisał: A co ty będziesz tym PM600 smarował. To jest masakrycznie lepki smar. W łożyska to plus 20 wat więcej mocy 😉 aby się zakręciły. Kiedyś był rekomendowany przez RS do komory powietrznej. Tłumacz się Pan teraz 🤣 Cytuj
pecio Napisano 1 Marca Napisano 1 Marca @spidelli z czego mam się wyspowiadać ? To bardzo dobry smar , mało tego jeden z najlepszych ale do specyficznych zastosowań. Nie da się w rowerze jednym smarem wszystkiego obskoczyć. W mojej skrzynce "chemicznej" do samego roweru mam tylko osiem rodzajów smarów , sześć olejów , nie liczę nabiału ( mleczka), talku, płynów czyszczących, rozpucholi ( benzyny eks. itd ) , alkoholi izo , wosków. 1 Cytuj
spidelli Napisano 1 Marca Autor Napisano 1 Marca Wracając do głównego wątku: Linia łańcucha: 44 - 46 Q-factor: wychodzi jakieś 148 - 150, zależy jak suwmiarka podejdzie bo sobie ramię założyłem pod pomiar w taki sposób: |_| Nie mam pojęcia, jakie tu obowiązują zasady, ale Tiagra z CL 43,5 jest z jednej strony, a GRX z CL 47 - z drugiej, QF to 150 i 151. Obstawiam, że obie korby by podeszły, mam rację? Jest jeszcze kwestia kasety - mam 34 i 36 (ta jest nowsza), przerzutka stara czyli Tiagra poszła w kosz, czeka GRX RD-RX400, który przyjmie obie kasety i do 16 zębów różnicy z przodu. Jeszcze jedno - korba FSA jest 175. Wychodzi na to, że mogę rzucać monetą albo szukać niższej ceny Chyba że coś źle kombinuję - w takim razie proszę o uwagi. Cytuj
pecio Napisano 1 Marca Napisano 1 Marca (edytowane) Jak dobrze pamiętam to sugerowałem użycie PM600 pod dekiel suporu. Nie mylić z łożyskami . Tylko dokładnie i precyzyjnie pisząc pomiędzy łożysko a finalny dekielek suportu czopujący całość pakietu a na którym wspiera się korba. A do QF to się tym zbytnio nie sugeruj. Teoretycznie powinno być około 150. Ale tu teraz dochodzą osobiste preferencje i budowa anatomiczma kolarza. Możesz się lepiej czuć na szerszym QF. Najważniejsxa jest linia łańcucha bo od tego zależy jakość pracy napędu. Edytowane 1 Marca przez pecio 1 Cytuj
spidelli Napisano wczoraj o 10:42 Autor Napisano wczoraj o 10:42 Klocki FSA dotarły ale jeszcze przesyłki nie otwierałem. Zastanawiam się nad GRX - korba GRX FC-RX600-2 46/30 z suportem wyjdzie poniżej 470 PLN. Dla tylnej przerzutki RD-RX400 maksymalna różnica to 16 zębów (46 - 30 = 16). Kaseta 11-36 mieści się w widełkach dla tylnej przerzutki. Całkowita pojemność tyłu - 41T (36-11) + (46-30) = 25 + 16 = 41 czyli ok. Linia łańcucha to 47 czyli 1 mm poza wartością podaną przez Stevena. Przymykam na to oko. Większym problemem w kwestii linii łańcucha będzie rozjazd korby GRX (47) z przednią przerzutką Tiagry, gdzie linia to 43,5 (chyba, że to nie jest problem). Koszt przerzutki GRX to nieco ponad 100 zł ale przerzutka jest na hak, a nie na obejmę - widziałem w jednym ze sklepów adapter do przerzutek szosowych i zastanawiam się nad tym, czy nie spróbować. Cytuj
spidelli Napisano wczoraj o 11:31 Autor Napisano wczoraj o 11:31 Shimano SM-AD91 - powinno pasować. Z pierwszych przymiarek korba + suport + przerzutka + adapter obejmy = 620 zł vs 654 zł za klocki FSA. Przekonuje mnie zmiękczenie napędu z 46/36 i 36-11 na 46/30 i 36/11 czyli schodzę poniżej 1:1 (0,83) co otwiera nowe możliwości, a już przy 1:1 twierdziłem, że podjeżdża lepiej niż toporny full z 32:51 (0,63) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.