spidelli Napisano Środa o 18:05 Autor Napisano Środa o 18:05 (edytowane) Ok, wyszło na to, że o ile korba to Gossamer (tyle jest w katalogu Cortiny) i tyle wynika z napisów na ramionach korby, o tyle w archiwum FSA nie ma nic na ten temat. Metodą porównawczą wyszło mi, że te tarcze to: 1) FSA Pro Road 110mm 10/11s tarcza 46T 2) FSA Pro Road 110mm 10/11s tarcza 36T. Drugą raczej zgaduję ale na zewnętrznej widać te same napisy, kołki i nity w tych samych miejscach. Nawet stopień zużycia moich tarcz jest z czym porównać i chyba nie jest jeszcze tragicznie. Ale do rzeczy, ta przyjemność to koszt 236 zł i 197 zł. Kasa nie do odzyskania, bo ani roweru nie sprzedam za Bóg wie jaką cenę ale powiedzmy, że nawet byłbym skłonny wyłożyć taką kwotę i potrzymać jeszcze rower u siebie. Pozostaje jeszcze kwestia suportu, od FSA to jakieś 160 - 180 zł. Czyli robi się 600 zł albo przy suporcie Shimano 500 zł. Przejście na Tiagrę to koszt nieco niższy, bo korba z tarczami to jakieś 430 - 450 zł za korbę i 70 zł za suport czyli 500 z haczykiem. Nie wiem, czy istnieje tu problem dostępności części przy kolejnej wymianie, nawet jeśli założyć, że łatwiej będzie zdobyć Tiagrę niż tarcze do FSA to właściciel roweru, ktokolwiek nim będzie po prostu przejdzie na Tiagrę. Chyba że jest haczyk w linii łańcucha a Q-factor. Dla Tiagry są znane, dla FSA - zagadka.... Edytowane Środa o 18:06 przez spidelli Cytuj
Eathan Napisano Czwartek o 05:36 Napisano Czwartek o 05:36 Każdy mój kontakt z korbami FSA utwierdza mnie w przekonaniu, że to ZŁO, które należy wycinać przy samej ziemi. Brak części, iluzoryczna dostępność oraz chore ceny. 1 Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 07:08 Autor Napisano Czwartek o 07:08 Generalnie mogę to potwierdzić ale jak z jakością? Cytuj
Eathan Napisano Czwartek o 07:17 Napisano Czwartek o 07:17 Rower 1 - tarcza z przodu sprawiała problem z nowym łańcuchem po ok. 3000 km Rower 2 - w nowym rowerze podczas pierwszego serwisu odkryłem zerwany gwint w jednej ze śrub mocujących tarczę. W obu przypadkach wyleciało FSA i wjechała korba Shimano. Tutaj człowiek wie, czego się spodziewać, da się kupić wszystko co jest potrzebne. Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 07:30 Autor Napisano Czwartek o 07:30 Ja nie kojarzę problemów a mam w dwóch rowerach, w obu przebieg ponad 5000 km (odkąd zacząłem rejestrować aktywności w rozbiciu na profile), w Cortinie wymieniam bo zapiaszczony i "stanął" po kilku tygodniach roweru na wieszaku - dało się obrócić ręką ale za pierwszym podejściem czuć było, że go przykleiło. Z plusów - drążone korby - można rower nadziać na stojak i prosty serwis zrobić. Cytuj
pecio Napisano Czwartek o 08:14 Napisano Czwartek o 08:14 (edytowane) @spidelli skoro robisz na sprzedaż to nie wymieniaj korb tylko zrób z suportem . Korby są w jeszcze dobrym stanie. Bez sensu ładować kasę w ten zamknięty już "projekt". Zrobić "kortinkę" i jak najszybciej pogonić aby nie kusiło. A rowery , szpej ciężko dziś schodzą i trzeba mocno z ceny z chodzić . Więc tej wpompowanej kasy nigdy nie odzyskasz. Edytowane Czwartek o 08:17 przez pecio 1 Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 08:34 Autor Napisano Czwartek o 08:34 (edytowane) Wiem, że kasy nie odzyskam i marne szanse, że ktoś doceni ramę serii 4 czyli max odchudzrnia alu u Marina, nie wszystkie modele dostają, ze współczesnej palety chyba tylko Team Marin ma 4-kę. W pierwszej kolejności pogobię fulla bo stoi i się kurzy, potem Gestalta ale na razie stoi w chomiku, a Cortinka na końcu albo zostanie jako przełajka. Z drugiej strony - ściągnąłem do niej zamienniki osi z USA, oryginalą, dedykowaną pod otwory w ramie stopkę z UK więc nie oddam jej za grosze. W salonie postawię między choinką a TV a nie oddam 😎 Edytowane Czwartek o 08:35 przez spidelli 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano Czwartek o 09:16 Napisano Czwartek o 09:16 A że tak zapytam, po co Tiagra ? Nie prościej za +/- 350 wrzucić grxa z suportem Shimano ? https://www.olx.pl/d/oferta/shimano-grx-fc-rx600-2x10-i-2x11-rz-172-5m-46-30-gravel-CID767-ID14Ey11.html?reason=seller_profile Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 09:42 Autor Napisano Czwartek o 09:42 Nie upieram się ale klamki są Tiagry 🙂 Cytuj
rowerowe_lowe Napisano Czwartek o 10:00 Napisano Czwartek o 10:00 Ja w moim Orbea zostawiłem tak na prawe tylko ramę-nawet kolor zmieniłem i jestem mega zadowolony Cytuj
pecio Napisano Czwartek o 10:03 Napisano Czwartek o 10:03 (edytowane) A co mają klamki do korb , ma się zgadzać z przełożeniami na "zmieniarkach" . Możesz mieć korby "duracza " i klamki "sorki" byle słuszna linia partii się zgadzała. Ja na Twoim miejscu "dochlastałbym " te korby i zobaczył czy suport da się reanimować. Potem myślałbym o zmianie. Edytowane Czwartek o 10:06 przez pecio Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 10:17 Autor Napisano Czwartek o 10:17 Klamki Tiagry, zaciski Ultegry, jeszcze mi GRXa brakuje 🤣 Cytuj
pecio Napisano Czwartek o 10:24 Napisano Czwartek o 10:24 Rower ma działać jak szwajcarski zegarek , jeździć , długo służyć a z czego zbudowany ............to najmniej istotny szczegół. Chyba ,że masz wybitnie estetyczno - wystawowe intencje . Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 10:39 Autor Napisano Czwartek o 10:39 Linia łańcucha. Przy FSA tajrmnica, zero dokumentacji. Są pewne różnice między GRX a Tiagrą i pewnie równie minimalne przy FSA ale to tylko domysły. Ten projekt na pewno nie jest zarobkowy 🙂 Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 12:39 Autor Napisano Czwartek o 12:39 Tak się droczę trochę, nie odrzucalbym ani GRX ani Tiagry ale gdyby Wasze uwagi wpłynęły wczoraj... Wczoraj poleciało zamówienie na graty FSA 😎 Wahałem się do ostatniej chwili ale poszło FSA. Cytuj
pecio Napisano Czwartek o 13:11 Napisano Czwartek o 13:11 No to @Eathan zamówi mszę w intencji.......🤣........FSA 😉 1 Cytuj
Greg1 Napisano Czwartek o 13:12 Napisano Czwartek o 13:12 (edytowane) Zawsze można nie odebrać Edytowane Czwartek o 13:12 przez Greg1 1 Cytuj
olo850 Napisano Czwartek o 13:42 Napisano Czwartek o 13:42 Jak planujesz sprzedać to większe prawdopodobieństwo że nabywca będzie zadowolony z GRXa niż z FSA. Nawet nieświadomemu kupcowi GRX będzie się lepiej kojarzyło. Ja bym zwrócił. Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 14:04 Autor Napisano Czwartek o 14:04 Zawsze jest opcja zwrotu klamotów, zgadza się. Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 17:07 Autor Napisano Czwartek o 17:07 (edytowane) Ale nie oszukujmy się, czy włożę 400 zł na GRX czy 600 na FSA, szanse na sprzedaż niszowego roweru nawet z tak fajną ramą ale w cenie, która odzwierciedlałaby dodatkowo wartość nowych części jest zerowa. A za pół darmo nie oddam, bo nic mnie nie goni - najwyżej pojeżdżę, zamortyzuję i sprzedam jako używkę Rowery customowe mają chyba średnią sprzedawalność, bo dla ludzi szukających używany rower liczy się cena, a customowcy i tak zrobiliby lepiej, co najwyżej szukają ramy, do której przykręcą swoją biżuterię. Nie nastawiam się na to, że w poniedziałek rower ląduje na OLX. Wręcz przeciwnie, mam trochę lakieru z poprzednich naprawek więc spróbuję zamalować wszystkie ubytki, projekt będzie do zabawy. Jeździć czym mam, szybko to bym się fulla pozbył po mi pół garażu zajmuje. A reszta - w swoim czasie... Edytowane Czwartek o 17:07 przez spidelli 1 Cytuj
olo850 Napisano Czwartek o 19:11 Napisano Czwartek o 19:11 No z takim podejściem inna sprawa. Ze sprzedażą fulla dopiero jest bieda, gravele chociaż w modzie, a nowych fulli w dobrych promocjach zatrzęsienie. U mnie zerowy odzew przez kilka tygodni. Cytuj
spidelli Napisano Czwartek o 19:15 Autor Napisano Czwartek o 19:15 @olo850 Słyszałem właśnie, że kiepsko, dlatego się nie nastawiam, popytam wśród znajomych; jak już się będę potykał w garażu (a niewiele brakuje) to może dojrzeję do zejścia z ceny Cytuj
marcin_ostrów Napisano Czwartek o 20:37 Napisano Czwartek o 20:37 Bardzo kiepsko. O Reigna w ciągu miesiąca nikt się nie zapytał, nawet próbując zbić cenę o 40 % 1 Cytuj
wr81 Napisano Czwartek o 21:15 Napisano Czwartek o 21:15 Roweru nie sprzedawałem ale kilka części wrzuciłem w grudniu na próbę w dziale Sprzedam forum i też zero zapytań, negocjacji czy nawet propozycji zamian.. Co do Reigna to już przynajmniej ta oferta z Mount7 - Reign1 za 1999EUR się wyprzedała.... Cytuj
spidelli Napisano Piątek o 04:40 Autor Napisano Piątek o 04:40 Niezawodny Steven z Marina odpisał: Cytat Your Cortina's bottom-bracket shell width is 68mm, with industry standard, 1.37″ x 24 tpi_'English' BSA threading, and the frame is designed for standard 135/142mm {non-Boost} spacing, with a 47-50mm 1X chainline and a 44-46mm 2X chainline. Z tego co sobie sprawdziłem: Tiagra FC-4700: Chainline: 43.5 mm Q-Factor: 150 mm GRX FC-RX600: Chainline: 47 mm Q-Factor: 151 mm Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.