spidelli Napisano 4 Stycznia Autor Napisano 4 Stycznia @marcin_ostrów Tu w zasadzie nie ma żadnego problemu. Ta ośka jest sprawna. Szkody są kosmetyczne - przerzutka ukruszyła ten pierścionek plastikowy i trochę zajechała tę złotą w zasadzie nakrętkę po zewnętrznym gwincie, który tylko trzyma ten plastik - plastik wkłada się jeden w drugi i nakręca, żeby mechanizm nie był na wierzchu. Ośka 12 x 148 jest dostępna w US ale ten sklep nie wysyła poza Stany, a w brytyjskim, obsługującym Europę jest sama oś. Natomiast obstawiam, że plastiki i złoto będą pasowały. Ośka w kosz (albo na Allegro, może ktoś potrzebuje ). Koszt to 70 $ + koszty prywatnej przesyłki do PL (jak kogoś w US odgrzebię a bez szans nie jestem). Ale to tylko fanaberia, bo najważniejszy jest gwint wewnętrzny do przyłapania endcapu od zewnętrznej strony ramy: Być może taniej wyjdzie zlecić wykonanie tego złotego elementu w kraju. A i może plastiki ktoś wydrukuje... Co do samych osi, to sobie u Roberta zamówiłem zamienniki: Te trzy elementy po prawej są jednak potrzebne w nowym systemie - złotko i dwa plastiki. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 4 Stycznia Napisano 4 Stycznia (edytowane) A ok, czyli oś juz masz pod zwykły gwint . Tak na moje niefachowe oko , od zewnątrz możesz przyłapać czymkolwiek , nie musi być cygańskie złoto 😛 A tak off topikowo , nie rozumiem dlaczego producenci kombinująz tymi mocowaniami. Osobiście miałem wynalazki od SR i Cane Creeka . SR wymieniałem 3 razy , CC był bezproblemowy , ale weź wytłumacz dziewczynie że tu się nie kręci jak w drugim rowerze się kręciło Edytowane 4 Stycznia przez marcin_ostrów 1 Cytuj
spidelli Napisano 4 Stycznia Autor Napisano 4 Stycznia Myślę, żeby zostawić te stare osie na razie, wszystko wygląda ok, tyle że już nie jak nowe Tu się wgryzła ta blacha od przerzutki: Ja bym sobie te części sprowadził na wszelki wypadek; chociaż jak ktoś jest w stanie taką nakrętkę jak ta złota zrobić (gwint w środku, gwint wewnątrz, frez na klucz 21) to i taki kapsel z amelinium chyba wyczaruje? Byłoby lepij niż w fabryce Cytuj
spidelli Napisano 4 Stycznia Autor Napisano 4 Stycznia (edytowane) W sumie takie nisko i średniopółkowe rowery za bardzo się nie różnią osprzętem, może mając dostęp do części w cenach, jakie nam się nie śniły jeden producent wrzuci pełną grupę do roweru, inny zaoszczędzi na korbie i da pozagrupową ale da takie wynalazki jako amazing? Ten rower to taki gravelo-cyclocross, może mam być szybszy w boksie przy zmianie kół A na pewno nie muszę się w terenie martwić siłą dokręcania, jakby mi przyszło koło ściągać z jakiegoś powodu. Chociaż, w tym rowerze jest też dodany ten szykowny radiator na widelcu, a AX1 był te 6 lat temu dość drogo wyceniany- prawie 6 koła Test: Marin Cortina AX 1 - CX czy gravel? więc raczej chodziło w tym wypadku o markieting. AX2 to już w ogóle był odlot, hydrauliczny Apex ale ceny ówczesnej nie znam. Z drugiej strony, pewnie producenci takich wynalazków mają jakiś dar przekonywania producentów rowerów, Naild narodził się i zmarł jeszcze przed pandemią, więc raczej nie był wpychany do rowerów "z braku laku". Edytowane 4 Stycznia przez spidelli Cytuj
spidelli Napisano 4 Stycznia Autor Napisano 4 Stycznia 2 godziny temu, marcin_ostrów napisał: weź wytłumacz dziewczynie I to jest chyba najtrudniejsze w kolarstwie 😎 1 Cytuj
Marinbiker Napisano 4 Stycznia Napisano 4 Stycznia (edytowane) @spidelli dobrze, że nie kupiłem Cortiny, a też miałem na nią chęć, a raczej właśnie serce miało 😉. Ostatecznie pojawił się Four Corners 👍. Po konwersji z 2x9 do 1x9 40T/11-34, hula prawie bezproblemowo. Martwi mnie tylko czasem zintegrowany z ramą hak... Trzymam kciuki wszystkie za szczęśliwy koniec napraw. Szukałbym kogoś, kto wydrukuje te plastiki, ale pewnie to już dawno rozkminiałeś. Edytowane 4 Stycznia przez Marinbiker 1 Cytuj
spidelli Napisano 4 Stycznia Autor Napisano 4 Stycznia (edytowane) Nie, plastików jeszcze nie ogarniałem - po pierwsze chciałem kupić w UK ośkę 12 x 148 na części ale w UK jest tylko ośka, zupełnie zbędna, a w US - cały zestaw ale nie wysyłają poza US. Po drugie - może znajomy mi dorobi to złoto, jak nie on to może poszukam gdzie indziej. Może da się też te plastiki zrobić z amelinium? Wreszcie opcja, o której wspominasz - drukarka 3D ale powiem szczerze, że kupowałem kiedyś takie oczka/obejmy na latarki Convoy do uchwytów GoPro, drukowane na takiej drukarce i dość topornie to wyglądało (na uchwyt do latarki ok, ale tu jest drobny gwint, wymagana większa precyzja). Chyba że są lepsze drukarki. Na razie chcę te ubytki lakieru uzupełnić i złożyć napęd testowo, tak żeby mieć pewność, że rama nie ucierpiała. Mam też pewien pomysł na zamiennik Cortiny A co do 4F to na kanale dystrybutora Piotr mówił, że uszkodzenie haka jest traktowane jako uszkodzenie ramy, a ta podlega pod dożywotnią gwarancję. Jeśli faktycznie tak jest to nie wygląda to najgorzej. Możesz dopytać mailowo, ja kiedyś się tam u nich upewniałem co do jakichś szczegółów gwarancji ale nie pamiętam, już o co chodziło Chyba o pieczątkę w książeczce z serwisem 0? Edytowane 4 Stycznia przez spidelli 1 Cytuj
smw44199 Napisano 4 Stycznia Napisano 4 Stycznia Na drukarce żywicznej może ktoś Ci dorobi taki plastikowy kapsel, który będzie wyglądał jak fabryczny. Na bambulabie też super wychodzą. Kierunek z drukarką 3D jest bardzo dobry, tylko trzeba to narysować. Może są gotowe projekty. Poszukaj na printables.com, czy thingiverse.com 1 Cytuj
spidelli Napisano 4 Stycznia Autor Napisano 4 Stycznia 16 minut temu, Marinbiker napisał: miałem na nią chęć, Nie mów, że te ośki Cię zniechęciły? Ja pojęcia nie miałem, co to za cudo, a sprzedawca mi pokazywał, jak to działa, pomagając odpiąć koło przy samochodzie.... 1 minutę temu, smw44199 napisał: Może są gotowe projekty Wątpię bo to totalna egzotyka ale nic nie tracę sprawdzając - dzięki! 2 Cytuj
Marinbiker Napisano 4 Stycznia Napisano 4 Stycznia @spidelli nie, nie ośki. Nie miałem wtedy o NAILD pojęcia 😁. Po prostu ktoś sprzedawał ją używaną w zbyt dużej odległości od mojej miejscowości a Four Corners pojawił się w super cenie, w sklepie 15 km ode mnie (w lokalnych króluje Kross). 1 Cytuj
spidelli Napisano 5 Stycznia Autor Napisano 5 Stycznia Szukam informacji nt. komponentów do tego roweru i znalazłem katalog Marina z 2018: 1 Cytuj
spidelli Napisano 11 Stycznia Autor Napisano 11 Stycznia (edytowane) Wymieniłem łożyska sterów, na razie wstępnie, bo rower wisi bez kół na stojaku. Trzeba się powoli wziąć do demontażu korby i suportu. Suport "stał" w miejscu po myciu roweru z błota, ruszył bez problemu pod naciskiem dłoni ale ten mały "bunt" dał mi do myślenia - kilka tys. km nakręcone, może pora wymienić. Tarcze chyba jeszcze nie wymagają pilnej wymiany ale najpierw muszę kupić klucz do suportu, potem zobaczę, co siedzi w środku i ewentualnie zamówię suport z korbą, jak będzie potrzeba. Edytowane 11 Stycznia przez spidelli 1 Cytuj
spidelli Napisano 13 Stycznia Autor Napisano 13 Stycznia (edytowane) Udało się znaleźć fachowca, który dorobił: Edytowane 13 Stycznia przez spidelli 2 Cytuj
Eathan Napisano 13 Stycznia Napisano 13 Stycznia (edytowane) @spidelli na przyszłość dla potomnych => Blackbird - Mechanik Rowerowy / https://www.facebook.com/profile.php?id=100063570069428 Pewnie też ogarnie Edytowane 13 Stycznia przez Eathan 2 Cytuj
spidelli Napisano 13 Stycznia Autor Napisano 13 Stycznia @Eathan Dzięki! Na pewno ogarnie, lepiej mieć więcej opcji niż mniej Cytuj
spidelli Napisano Sobota o 15:39 Autor Napisano Sobota o 15:39 Z drukareczki - próbne na razie: A schodząc na ziemię: ktoś ma pomysł, jak to ruszyć? Kręcę zgodnie ze strzałką czyli anti-clockwise i d..a. Kluczem do korby nie daję rady, krótka dźwignia, mimo użycia WD-40. Wziąłem zwykły torx L i "przedłużyłem" rurką, - lipa. Boję się mocniej podziałać siłą, bo może coś robię odwrotnie Cytuj
spidelli Napisano Sobota o 16:55 Autor Napisano Sobota o 16:55 Poszło. Nie pomogły czułości i dużo lubrykantu, nie pomogło ciepło z sucharki do włosów i jeszcze więcej WD-eczki ale przed rurką każdy wymięka 2 Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 12:47 Autor Napisano Niedziela o 12:47 (edytowane) Suport wydłubany: On był już weryfikowany rok czy dwa temu w serwisie, widać ślady walki przy odkręcaniu, mnie poszło o tyle łatwiej, że dałem radę na wiszącym rowerze. Smaru było sporo, tu jest do zdjęć przetarty, natomiast wszędzie zgrzyta piach, a palec po włożeniu do dziurki jest czarny. Pytanie, czy te łożyska można reanimować czy dać sobie spokój? Suport mogę wymienić, nie jest to dla mnie problem, poszły nowe łożyska do sterów, czeka nowy GRX na tył, w zeszłym roku wpadła hydraulika. Mogę też korbę wymienić, żeby nie być ograniczonym w wyborze suportu: Rower sobie wisi na haku, nie ma pośpiechu, mam co innego do jazdy, tutaj mogę się pobawić, zwłaszcza, że rama wymaga pryśnięcia lakierem bo łańcuch trochę narozrabiał i bagażnik znowu wytarł lakier w miejscu montażu. Edytowane Niedziela o 12:48 przez spidelli 1 Cytuj
pecio Napisano Niedziela o 13:00 Napisano Niedziela o 13:00 (edytowane) Zdejmij z suportu osłony a potem igłą cieniutką podważ zaślepki zewnętrzne łożysk . Potem rozpuchol w wanience i szczoteczka do zębów. Jak będzie już czysto i sucho daj smaru delikatnie w bieżnie po czym odwrotna procedura czyli wciskasz miedzy bieżnie zaślepkę , dekiel . Podczas zakładania smaru ruszaj łożyskami aby się równomiernie powciągało. Potem sprawdzasz stan prac. Jak jest gładko i bez luzów to superaśnie . Jak do pupy do zakup nowego suportu. Możesz jeszcze miedzy łożysko a ten dekiel dać coś pokroju PM600 . Świetnie izoluje główne łożysko od syfu i przedłuża eksploatację. Oczywiście pod warunkiem ,że działają uszczelniacze między tutką a bieżniami. Edytowane Niedziela o 13:08 przez pecio 1 Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 13:15 Autor Napisano Niedziela o 13:15 @pecio Dzięki, spróbuję je reanimować, wyrzucić zawsze zdążę Tymczasem do wypłaty mogę tylko uzupełniać wiedzę, bo pieniążków zostało tyle co na paliwo do fabryki 🤣 Cytuj
leejoonidas Napisano Niedziela o 15:12 Napisano Niedziela o 15:12 (edytowane) Po pierwszej jeździe w deszczu lub po mokrej ziemi tak zreanimowane łożyska lub jedno z nich szybko padnie, stanie w miejscu i nawet nie będziesz o tym wiedział. Robiłem takie reanimacje łożysk, każda próba podważenia uszczelki igłą kończy się rozszczelnieniem łożyska i korozją w środku a na końcu jego zablokowaniem, co spowoduje wytarcie osi korby przez nieobracające się łożysko. W suportcie FSA dodatkowo łożyska bezpośrednio stykają się z osią korby, nie ma tam żadnej tulei plastikowej tak jak jest w Shimano, metal trze o metal. Edytowane Niedziela o 15:15 przez leejoonidas 1 Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 15:23 Autor Napisano Niedziela o 15:23 @leejoonidas są nawet rdzawe ślady na korbie. Czyli wymiana, bo jak ma stanąć to szkoda roboty... Cytuj
pecio Napisano Niedziela o 15:28 Napisano Niedziela o 15:28 @leejoonidas w Tokenie masz tak samo . Oś bezpośrednio w łożysko i nigdy nie miałem problemów. Ale fakt przy nie umiejętnym serwisie można "wyciorać " ładnie ośkę korby co jest bardzo częstym przypadkiem . Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 15:30 Autor Napisano Niedziela o 15:30 Wszędzie to y..ne błoto.... Mógłbym spróbować je reanimować, ot choćby w celach edukacyjnych ale z drugiej strony jak ma się zepsuć w ciągu sezonu to szkoda roboty... Cytuj
pecio Napisano Niedziela o 15:53 Napisano Niedziela o 15:53 Jak wypucujesz odpowiednio , zmienisz blaty będzie jak nówka wyglądać. Tu nie ma co się zepsuć .... momentem obrotowym z kopyta z ośki śrubki nie zrobisz 😁 Jedynie suport do wymiany bo może faktycznie się okazać bezcelowość reanimacji . 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.