Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Marzy mi się szersza opona w mojej Cortinie. W tej chwili jest 40 mm (tak też suwmiarka podaje) ale to praktycznie max, w widełkach zostaje po ok. pół cm z obu stron (mimo sztywnej osi koło nie jest idealnie między widełkami).

Wygląda to mniej więcej tak:

DSC_2731.thumb.JPG.f0365a98c8246e1aca18b32e0bf47e62.JPG

 

Pomyślałem o obręczy 27,5 ale szału nie ma:

DSC_2732.thumb.JPG.c970cdfc38b81599b2dc4456ef602ccb.JPG

 

Nie wiem czy jest sens kupować obręcze jeśli ma wejść opona 45. Dla 50 może jeszcze bym zaryzykował ale chyba marne szanse?

Napisano (edytowane)

To CONTINENTAL Race King ShieldWall w rozmiarze 29 × 2.00" z innego roweru, przyłożona na próbę (koło z QR, do tego przednie, bo za duży cyrk by był) - nie da się dopchnąć tak żeby się osie wpasowały w otwory w ramie. Ale jakby cofnąć te - no właśnie - pół cala czy więcej? Standardowo mam 28"....

DSC_2733.thumb.JPG.f702d459d5ebb57945e5cfc4490da486.JPG

Edytowane przez spidelli
Napisano

Kompletnie się nie opłaca. Jeździłem ostatnio na różnych szerokościach opon i tak od 40C do 50C już dużych różnic nie ma. Nie wydałbym więcej niż cena opony. Dopiero jak weszłoby MTB powyżej 2" to byłby jakiś sens walczyć. Ale mam dla Ciebie rozwiązanie. Musisz kupić kolejny rower. Przy okazji zapytaj sąsiada czy nie chce sprzedać domu. No bo gdzieś przecież musisz je trzymać :)

  • Haha 1
Napisano

Tematu kół jeszcze nie odpuszczam, na OLX jakiś jegomość zaplata koła, podpytam o cenę.

Na tych obręczach jeszcze może bym 45 wcisnął ale już przy 40-kach mam lakier wytarty od błota.

Napisano (edytowane)

@spidelli obawiam się, że to trochę walka z wiatrakiem. Cortina była projektowana jako rower z rodziny CX, a nie gravel, więc pod opony w rozmiarach 35C-38C max. Bez wymiany obręczy na 27,5 się nie obędzie, jeśli chcesz szerszego kapcia. Tu jednak też byłbym sceptyczny. Dodaj piasty pod nietypowe osie, zapleć koła i robi się spory koszt. Ja bym odpuścił, choć jazda na 45C to bajka. Wiem, bo właśnie zmieniłem opony 😉

Pozdrawiam i kibicuję 😎

Edytowane przez Marinbiker
  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Po ostatniej przygodzie w błocie

image.thumb.jpeg.ac60b07f6c3e7acad59030240bbbb76c.jpeg

podczas której wykręciłem przerzutkę do góry wrócił temat GRX. Wcześniej ktoś mnie zniechęcił pisząc, że klamki Tiagry mają za słabe "młynki". Dlatego została Tiagra, mimo że łańcuch czasami tłukł o ramę. 

Tymczasem kupiłem 2 haki, prawdopodobnie ostatnie w PL bo wprost od dystrybutora, a dziś miałem już nową przerzutkę w koszyku (starej nawet nie będę ratował, leci w kosz, chyba że jakieś śrubki zostawię na zapas) i zorientowałem się, że max koronka dla średniego wózka to 34. Ja radośnie swego czasu zmieniłem kasetę 11-34 na 11-36 no i teraz mam zonka. W sumie jakoś to jeździło, nie kojarzę problemów więc mógłbym a) zostawić jak jest, b) przejąć się i wrócić do starej kasety ale przy korbie 46-36 kaseta 11-36 jakoś lepiej wygląda i c) zaryzykować i wziąć GRX400, który ma i sprzęgło i przyjmie 36 zębów.

Nasz forumowy Kolega @krakonos zrobił coś podobnego czyli spasował mechaniczne Tiagry (ja mam hydrauliczne) z przerzutką GRX400:

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

@spidelli Cortina wygląda jakbyś ją na myjni błotem umył 😉

W GRX-a bym wszedł, na Twoim miejscu. Sam się zastanawiam nad konwersją do 10S... Dawaj znać jak coś postanowisz, bo z zaciekawieniem śledzę ten wątek 😎

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

@Marinbiker GRX zamówiony. Dziś zdjąłem koło i jedna szprycha pogięta, wziąłem oba i zawiozłem do serwisu - przód do centrowania, tył do wymiany szprych(y).

Przerzutka tak się wygięła, że uszkodziła mi plastikowy kapsel i znajdującą się pod nim nakrętkę systemu Naild. Generalnie te osie są nie do dostania, potwierdzone w Kalifornii :) 

Są jeszcze elementy 12 x 148 do kupienia (do MTB) - oś do kosza, a nakrętka i kapsle na rower. Mimo że te uszkodzenia to tylko kosmetyka, to i tak spróbuję to ściągnąć :) 

 

Nie wiem czy 2 tygodnie borowiny w Ciechocinku nie wyszłoby taniej niż to moje błoto 🤣

  • Haha 1
Napisano

Endcup systemu Naild tkwiący w skrzywionym haku:

image.png.e824b620f1bab1925f1649e389962dc8.png

image.png.91943ed5fd9cb1d588470d81b65385d2.png

image.png.c771eaf5d2e4c08225d3d8e381cd3490.png

 

Hak na wymianę mam ale czekam jeszcze na przerzutkę, koła z naprawy więc chyba zrobię wszystko kompleksowo, tj. uzupełnię ubytki lakieru, tam gdzie dotarła przerzutka oraz przy mocowaniach bagażnika. 

Mam też oryginalną stopkę, kupioną za funty w UK - nie miałem czasu jej założyć bo śruby z kompletu są za długie, nie było kiedy przyciąć.

Napisano

@spidelli dobry z Ciebie jest rzeźnik. Tak zamordować kortinkę 😭 Z tego co widzę  patenty na mocowanie koła zarówno z przodu jak i z tyłu .... takie pogryzione jabłko wśród rowerów 😁

Napisano (edytowane)

@pecio Tak, była taka włoska firma Naild, jedynie strona po nich pozostała. W ten system wszedł Marin z dwoma czy trzema modelami - Cortina AX1 i AX2 (droższa), Marin Four Corners Elite (chyba niedostępny u nas droższy model, taki dzisiejszy odpowiednik Four Corners 2 na sztywnych osiach) i jakiś góral, bo jest też rozstaw 12 x148. 

Któryś z producentów rowerów chyba też jeszcze  w to wchodził. Kilka modeli na rynku. Obecnie brak części zamiennych, chociaż ta ośka do górala jest w US (nie  wysyłają do Europy) i w UK (wysyłają do PL) tylko czekam na potwierdzenie, że to te same ośki, bo zdjęcia się różnią w obu sklepach. Mnie tam ośka nie potrzebna tylko plastikowy kapsel (no mój przerzutka wyszczerbiła) i aluminiowa nakrętka (też uszczerbiona). Te uszkodzenia są kosmetyczne, nie wpływają na pracę czy montaż ale to tak jak chodzić z dziurą w jedynce - wiesz, że wszyscy to widzą ;) 

Co ciekawe, w US jest manufaktura, która robi zwykłe sztywne osie do rowerów z Naild Thru Axles for Bicycles | 12mm and 15mm | The Robert Axle Project (tam można zobaczyć, kto jeszcze z producentów bawił się w ten standard, bo na stronie jest świetne narzędzie do dobierania osi - zaczyna się od producenta roweru, potem model, rozmiar osi itp. itd).

Generalnie osie Naild może i fajnie się otwierają/zamykają - ustawia się ośkę na godziny 12 - 3 - 9 i wyjmuje, żadnego Niuta nie trzeba do dokręcania ale:

- w trenażer nie wsadzisz,

- przyczepki nie podczepisz.

Ból jest taki, że 2 elementy i tak muszą zostać ze starej osi - wywala się tylko oś i jej mocowanie po przeciwnej stronie i w to miejsce wjeżdża tuleja z gwintem na zwykła oś:

image.thumb.png.67656390e75744062cdc3a24d2e444f3.png

Ten kolorowy element to endcap - przechodzi przez ramę i hak, w nim kotwiczy się ośka po magicznej sekwencji liczb a te dwa czarne elementy to plastikowe nakrętki ochronne - ten pierścień plastikowy nakręca się na ten złoty element, a pierścień przytrzymuje ten czarny kapturek.

Żeby przejść na osie Roberta trzeba usunąć ten malinowy? bordowy? element i w to miejsce włożyć tuleję do której wejdzie zwykła ośka od Roberta. Cała reszta czyli 2 plastiki, srebro i złoto - zostają bo rama nie ma gwintu - srebrny element z jednej strony ma kołnierz a z drugiej dokręca się ten złoty element - gwint w środku (ten na zewnątrz to tylko na kapsel z plastiku).

Cóż, kupowałem ten rower sercem, w dodatku w pandemii i nie miałem pojęcia, że ma takie egzotyczne podzespoły :) 

Narobiłem sobie szkód z głupoty ale do tego momentu nie zdawałem sobie sprawy, że glina może tak oblepić napęd, że zrzuci łańcuch za największą koronkę. No a dalej już poszło, bo ja myślałem, że walczę tylko z błotem i kręciłem dalej wykręcając hak, przerzutkę, uszkadzając kapsel i nakrętkę, wreszcie krzywiąc szprychę.

 

BTW - odebrałem koła - przód wycentrowany, tył - jedna szprycha wymieniona i wycentrowany. Uwielbiam małe sklepy/serwisy rowerowe :) 

Edytowane przez spidelli

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...