spidelli Napisano 16 Lutego 2024 Autor Napisano 16 Lutego 2024 Zanim zaczniemy liczyć - dane wejściowe: Cytuj
pecio Napisano 16 Lutego 2024 Napisano 16 Lutego 2024 (edytowane) Tak na zdjęciu po prawej z paluchami dzierżącymi kabelek. Nikt nie wpycha oliwek solo do gniazda i nie czopuje "transportowo" klamek. A przeliczenia wyjdą Tobie w ramach tolerancji klucza. Daj mniej 0,2 na podziałce bez liczenia. To nie apteka...😁 Edytowane 16 Lutego 2024 przez pecio 1 Cytuj
spidelli Napisano 16 Lutego 2024 Autor Napisano 16 Lutego 2024 Klamki są czopowane bo są wstępnie zalane. Oczywiście nie wszystkie, bo Tiagry przyszły suche ale z buteleczką oleju. GRX są zalane i zaczopowane, a instrukcja każe tylko wpiąć kabel z insertem i zacisnąć śrubę. Wrócę z Dino to wrzucę fotki 😉👍 Cytuj
pecio Napisano 16 Lutego 2024 Napisano 16 Lutego 2024 Tzn zle się wyraziłem są zatykane na czas transportu tylko nikt tam nie wpycha pod korki oliwek Cytuj
spidelli Napisano 17 Lutego 2024 Autor Napisano 17 Lutego 2024 @pecio Ten napęd o który pytałem jest w Cortinie. Wieczorem zweryfikuję przebieg bo mam tu małą zagwozdkę - mam 46/36 z przodu i 11-34 z tyłu, obie przerzutki Tiagry. Na pewno na tył pójdzie kaseta 11-36 (już kupiona) i GRX za Tiagrę. Zastanawiam się nad wymianą przodu na 46/34 ale to dopiero na musiku, jak będzie trzeba. I teraz seria wątpliwości: 1) jeśli dostanę tarcze na przód (a korba jest FSA) to korbę zostawię, bo jest drążona; pytanie kiedy wymienić wkład suportu? Jak nie dostanę tarcz to kupię nową korbę i wtedy wymienię też suport; 2) skoro tył też jeszcze posłuży, to zastanawiam się czy go ruszać już teraz czy zostawić i zmienić cały napę kompletnie, np. za rok; 3) teraz i tak wymieniam linki i pancerze, więc mógłbym wymienić napęd, to co zdejmę spokojnie wykorzystam w drugim rowerze, kaseta jest identyczna - 11-34, korba to kompakt 50/34, nawet kiedyś myślałem, żeby małe tarcze zamienić w obu rowerach.... Cytuj
pecio Napisano 17 Lutego 2024 Napisano 17 Lutego 2024 1. Jak ośka gładko, lekko bez chrobotania i innych podejrzanych dźwięków się kręci to bez sensu wymieniać. Jak jest na łożyskach maszynowych to można dekielki pościągać i zobaczyć stan smaru/kulek. Jak jest w miarę czysto to można delikatnie dołożyć smaru. Jak brudno to wypłukać izopropanolem i dać czysty nowy smar. 2. Pytanie drugie bardziej natury ekonomiczno-psychologicznej . Ale jeżeli robiłbym przód to ja osobiście zrobiłbym też tył. Ale to moja opinia. 3. Pytanie pozostaje w związku z pytaniem numer dwa. 1 Cytuj
spidelli Napisano 17 Lutego 2024 Autor Napisano 17 Lutego 2024 Ok czyli napęd kompleksowo No to muszę pomyśleć czy teraz czy za rok... Chociaż pewnie dostępność części zadecyduje Zrobiłem od nowa lewą klamkę i połączyłem z zaciskiem, na razie na sucho. Zalewał będę razem z tyłem, żeby się na raz tym olejem babrać. Nasadka płaska do klucza troszkę irytująca, nie można z niej korzystać jak z grzechotki bo się przestawia względem osi klucza - starałem się pilnować, żeby była po długości. Dół kliknął bez dokręcania do styku, góra już na styku. Trochę się boję czy nie za mocno, wyjdzie po zalaniu olejem. Wg instrukcji jest 5-7 Nm, ja ustawiłem na 5. Cytuj
pecio Napisano 17 Lutego 2024 Napisano 17 Lutego 2024 (edytowane) Zobaczysz. Jak się będzie "pocić" to lekko dociągniesz. Edytowane 17 Lutego 2024 przez pecio Cytuj
spidelli Napisano 17 Lutego 2024 Autor Napisano 17 Lutego 2024 Oby to nie był przeciek z pęknięcia od zbyt mocnego dociągnięcia - co linkował @TheJW Cytuj
clavdivs Napisano 18 Lutego 2024 Napisano 18 Lutego 2024 Jak dla mnie dużo ceregieli przy dokręcaniu przewodów. Jak będzie przeciek, odkręcasz skracasz przewód nowa oliwka i kolejna próba. Hmm naprawdę trudno zrobić to na wyczucie? Cytuj
spidelli Napisano 18 Lutego 2024 Autor Napisano 18 Lutego 2024 (edytowane) Nie mam kompletnie wyczucia, a rozwalić taką klamkę to żadna sztuka - najprościej właśnie dokręcając za mocno. Z innego wątku: Tu co prawda gość pisze, że jakąś lipną oliwkę zastosował. A mierniczę się z tym, bo nigdy nie robiłem hydrauliki... Powiedzcie mi proszę jedną rzecz - czy prawidłowe zaciśnięcie oliwki oznacza, że połączenie jest "na mur" i nie ruszamy, bo oznacza to konieczność wymiany/zarobieni przewodu na nowo, czy też zaciśnięcie tworzy połączenie przewód - oliwka i można to odkręcić i ponownie zakręcić? Edytowane 18 Lutego 2024 przez spidelli Cytuj
clavdivs Napisano 18 Lutego 2024 Napisano 18 Lutego 2024 No dobrze nie doceniłem, zepsuć można i młotek, jak widać. Cytuj
spidelli Napisano 18 Lutego 2024 Autor Napisano 18 Lutego 2024 No można Jak się robi pierwszy raz to jest cykoria Zwłaszcza, że kupiłem tych klamek hurtowo, na dwa rowery, więc z konta trochę zeszło... Cytuj
spidelli Napisano 18 Lutego 2024 Autor Napisano 18 Lutego 2024 (edytowane) Było: Jest: albo tak: Linkę przerzutki mogę jeszcze skrócić albo wydłużyć, raczej skrócę jak na pierwszym zdjęciu. Hamulec jest na krótko, bo wzorowałem się na rowerze żony: Tak mi się w sumie bardziej podoba, chociaż funkcjonalnie chcę mieć możliwość w miarę swobodnego mocowania szpeju na obejmy i żeby się też torba Frontloader nie opierała na linkach Edytowane 18 Lutego 2024 przez spidelli Cytuj
pecio Napisano 16 Marca 2024 Napisano 16 Marca 2024 Druga wersja , choć dla mnie i tak dalej za długie pancerze. Cytuj
spidelli Napisano 16 Marca 2024 Autor Napisano 16 Marca 2024 @pecio Skręcić kierownicę na maksa i dodać z centymetr zapasu? Wciąż mam z czego skracać Cytuj
pecio Napisano 16 Marca 2024 Napisano 16 Marca 2024 (edytowane) Skręć na maksa w lewo , potem w prawo i zobacz jak się układają. Czy nigdzie nie obciągają i nie " jadą" po główce. Potem jak coś przyczepiasz na kierę to sprawdź jak się to się ma wszystko razem. Przymiarki zrób na " sucho". Jak wszystko będzie super to wtedy tnij. Hydraulikę na przód masz potwornie za długą i obciera główkę , przy okazji następuje destrukcja przewodu. Edytowane 16 Marca 2024 przez pecio Cytuj
spidelli Napisano 16 Marca 2024 Autor Napisano 16 Marca 2024 Główka już była otarta, stary przewód przetarł, nawet gruba folia nie pomogła. Nie lakierowałem tego, tylko przykleiłem nowy kawałek ale mam jakiś mat gdzieś w garażu, to może psiknę. Hydraulikę robiłem patrząc na "fabryczną" w rowerze żony, bałem się dać za krótką, jak się przemogę to skrócę W sumie od strony zacisku skucha wyjdzie taniej niż od klamki 🤣 Cytuj
pecio Napisano 16 Marca 2024 Napisano 16 Marca 2024 U mnie tak lecą druciki. Fakt , typ kiery i szpeju inny ale istota sprawy ta sama. 1 Cytuj
spidelli Napisano 18 Maja 2024 Autor Napisano 18 Maja 2024 (edytowane) Babrałem się długo, nie szła mi ta robota, nigdy nie robiłem hydrauliki wcześniej. Pół płynu rozchlapałem po garażu, bo mi ciągle ten wężyk wypadał, Szajbajk oszukuje Było: 1) mechaniczna Tiagra, 2) hamulce Tektro Spyre-C, 3) kaseta Tiagra HG-500, 11-34T. Jest: 1) hydrauliczna Tiagra ST-4720, 2) zaciski Ultegra BR-RS785 (niestety standard Post Mount, adapter WoolfTooth nie pasował), 3) przewody SM-BH90-J-SSR, 4) kaseta Shimano Deore CS-HG50, 11-36 do korby 46/36 lepiej pasuje, 5) nowy łańcuch Shimano Tiagra CN-4601, 6) nowe linki/pancerze SHIMANO SIS-SP41, baryłki też od Shimano, 7) nowe - stare platformy, oryginalnie były pedały z noskami i paskami, zaraz to zdjąłem i jeździłem bez ale te pedały były jednostronne, trzeba było szukać "dobrej strony" każdorazowo, 😎 owijka SELLE ITALIA Shock Absorber KIT - miała być żółta, przyszła biała, nie sprawdziłem pół roku temu, nie było opcji zwrotu. I tak zaraz się uświni, więc będzie do wymiany. Kupiłem ją bo miała wkładki pod spód - na górny i dolny chwyt, z górnego zrezygnowałem za grubo i owijki brakowało na dobre wykończenie Następna będzie czarna, zdecydowanie. Teraz nie ma już czasu. Naprawy lakiernicze okolice otworów na bagażnik, miejsce, gdzie była stopka na obejmy (uszkodzenia mechaniczne, otarcia) oraz dolny tylny widelec (wytarty błotem). Lakier kupiony na czuja z Allegro, za drugim razem trafiony. Byłem u lakiernika ale nie miesza fluoroscencyjnych. Niestety pooklejałem tylko najbliższe okolice a wiało tego dnia, więc mam natryśnięte to i owo nadprogramowo. Nie będę tego czyścił, rower zaraz się ubłoci Robocizna moja, taka sobie ale trudno, co robić Jutro może wpadnie 100-ka, jakieś jazdy w tygodniu a za tydzień Mazury. Ten klient czeka na zamianę mechaniki na hydraulikę: Ale o tym w następnym odcinku Edytowane 18 Maja 2024 przez spidelli 4 Cytuj
pecio Napisano 18 Maja 2024 Napisano 18 Maja 2024 Z tą białą owijką faktycznie wygląda jak rogaty muflon 😁 1 Cytuj
spidelli Napisano 19 Maja 2024 Autor Napisano 19 Maja 2024 Tylko 45 km wpadło, bo chcę resztę niedzieli wykorzystać na przegląd sprzętu i pakowanie. Za tydzień wyjazd na Mazury, na tydzień, wielka pętla. Był nieśmiały pomysł na Wilno ale za mało urlopu Rower ok, przerzutki wyregulowane, bagażnik założony, licznik Polara, eTrex i lampka od Sigmy na kokpicie i można świat doganiać Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.