spidelli Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 (edytowane) Witajcie, mam taki oto rower: na takich komponentach: Przed sezonem muszę i tak wymienić owijkę, więc i pancerze + linki. Zastanawiam się też nad modernizacją - wymianą klamek i zacisków na hydrauliczne - albo na Tiagrę albo na GRX. Centrala Marina w kilka godzin odpisała, że można, potrzebne są tylko adaptery PM na FM (dostałem nawet link do adapterów Wolt Tooth). Mam w związku z tym kilka pytań bardziej szczegółowych: 1) chcę kupić komplety klamek z zaciskami - czy na razie cała reszta może zostać : - przerzutki, - korba, - tarcze (napęd), - tarcze (hamulce)? Jeśli nie ma potrzeby, to chcę je wymieniać sukcesywnie, w miarę zużycia. 2) Cenowo nie ma wielkiej różnicy między Tiagrą a GRX, najbardziej zależy mi na zmianie tego, co dotychczas uważałem za niezbyt potrzebne w gravelu - doszedłem do wniosku, że przyda się hydraulika oraz przerzutka ze sprzęgłem czyli do wymiany: - klamki i zaciski - od zaraz - tylna przerzutka - niekoniecznie od zaraz, jeśłi stara Tiagra może zostać. 3) Jeśli Tiagra, to która - Shimano ma na stronie dwa modele: - BR-RS405 - BR-4770 < ja obstawiam ten. A może ktoś ma inny pomysł? Dzięki i pozdrawiam. Edytowane 28 Stycznia 2024 przez spidelli Cytuj
marcin_ostrów Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 Jak chcesz się bawić , to grupę grx kupisz za +/- 2500 , kompletną , z tarczami , kasetą , 2x11 . Nie wiem czy nie byłoby lepiej założyć takie coś , zdjąć obecny osprzęt i pogonić go na olx. 1 Cytuj
ernorator Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 1. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby klamki Tiagra/GRX działały z zaciskami post. Duży wybór, tańsze tylko często trzeba przewód z uchem zwykły przewód hydrauliczny bez ucha https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-deore-br-m6100-pd22279/ z uchem https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-slx-br-m7100-pd20166/ Poczytaj może któreś zaciski mają lekko większe odbicie klocków po hamowaniu, rzadziej będziesz musiał korygować zaciski. Np. nowe zaciski 105 7100/ \ultegra 8100 itd., niby mają o 10% większą szczelinę 2. Różnica w cenie między klamkami 10 a 11 jest nieduża, może wato iść w 11 biegowy napęd. Korba 10 powinna ogarniać 2x11. 3. Im nowszy sprzęt tym więcej części w obiegu 1 Cytuj
spidelli Napisano 28 Stycznia 2024 Autor Napisano 28 Stycznia 2024 @marcin_ostrów Dzięki, nie myślałem o wyższej grupie, Tiagra dość przyzwoita jest moim zdaniem, myślałem też, żeby proces trochę rozwlec w czasie, mam inne rowery do dyspozycji, więc pośpiechu nie ma, nie chcę też tak od razu wyskoczyć z kasy ale jeśli warto... Ten rower jest na gorsze asfalty, czasami szutry no i pod sakwy, raczej długodystansowiec niż na szaleństwa w błocie 3 minuty temu, ernorator napisał: działały z zaciskami post Czyli bez adaptera? Dobrze rozumiem? Cytuj
ernorator Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 Tak, zrobiłem tak hamulce w swoim Focusie. Klamki 105 2x11 5800 RS505 i zaciski SLX z linku + przewody z uchem 1 Cytuj
spidelli Napisano 28 Stycznia 2024 Autor Napisano 28 Stycznia 2024 (edytowane) 29 minut temu, marcin_ostrów napisał: to grupę grx kupisz za +/- 2500 , kompletną Na ten moment to tyle stoją 1x11 albo2x10. 2x11 sporo droższe... Przynajmniej na OLX Edytowane 28 Stycznia 2024 przez spidelli Cytuj
spidelli Napisano 28 Stycznia 2024 Autor Napisano 28 Stycznia 2024 Jeszcze jedna rzecz: mam drugi rower, który używam na szosie. Dlatego Cortina ma się odróżniać - ma być na gorsze drogi (szersza opona) i do turystyki. To nie ma być gravel do rąbanek ani na szosę, nie musi być uniwersalny. Cytuj
clavdivs Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 Możesz pokombinować z takimi adapterami. https://pl.aliexpress.com/item/1005004921361100.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTopMoreOtherSeller.3.13a2kRFVkRFV3K&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40000.327270.0&scm_id=1007.40000.327270.0&scm-url=1007.40000.327270.0&pvid=7e992c7b-8039-44ef-b24f-4ecf55ac298f&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.327270.0,pvid:7e992c7b-8039-44ef-b24f-4ecf55ac298f,tpp_buckets:668%232846%238108%231977&pdp_npi=4%40dis!PLN!13.65!15.14!!!3.30!3.66!%40211b600517064362016813926eb5c6!12000031025926167!rec!PL!!AB&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller|query_from%3A Jakbym mial dwa rowery z barankiem, ten na szose 2x11, a w drugim wybrał bym 1xx Cytuj
spidelli Napisano 28 Stycznia 2024 Autor Napisano 28 Stycznia 2024 @clavdivs Dzięki, ale 1xx to nie moja melodia, może muszę jeszcze dojrzeć do tego Mnie naprawdę ta Tiagra pasuje (napęd). Hamulce chętnie wymienię, to są Tektro, nawet nie Tiagra Cytuj
ernorator Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 Tiagra czy grx 2x10 to bardzo dobre grupy, spokojnie wystarczą do jazdy. Nie ma co się napinać na 11/12 jeśli nie czujesz potrzeby. 1 Cytuj
spidelli Napisano 28 Stycznia 2024 Autor Napisano 28 Stycznia 2024 Dokładnie, nie ma napinki - rower nie ma być uniwersalny, nie muszę mieć najlepszych elementów, nie musi być to też jednorodna grupa - np. w GRX tarcze hamulcowe są ceneterlock, u mnie - 6 śrub; korba - na razie jest FSA, jest drążona, fajny bajer bo kupiłem stojak na takie korby Potwierdźcie, że przerzutki i klamki od Tiagry są kompatybilne z GRX RX-400 Cytuj
clavdivs Napisano 28 Stycznia 2024 Napisano 28 Stycznia 2024 Specjalnie nie widzę przewagi 2x10 z takim 1x11, zakres podobny a łatwość obsługi po stronie 1xx, poza tym na 1xx łatwiej się lata w terenie, ale jak gust to gust. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-octane-one-flapjack-pd26139/?v_Id=156968&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAk9itBhASEiwA1my_6wvHmCXyZY-ZT8yJWiuFZErGmGJ5TaQScJSxfpTbmuNnmaZtrqmTLRoCIfMQAvD_BwE W tym rowerze masz Tiagre z grx400. Jakbym miał wybierać klamki hydrauliczne, wybrał bym GRX, sa wygodniejsze, maja większą klamkę punkt podparcia dla dłoni i palców. 1 Cytuj
spidelli Napisano 28 Stycznia 2024 Autor Napisano 28 Stycznia 2024 @clavdivs Dzięki! Właśnie mnie teren niespecjalnie interesuje, a przy sakwach chyba łatwiej coś dobrać przy dwóch tarczach z przodu. Na większe dziury to coś pokroju Gestalt X - większa opona wejdzie. Może jeszcze dokupię Choćby tego 2022. Wracając do tematu - kupię najpierw klamki i zaciski GRX i ogarnę razem z owijką i nowymi pancerzami. Następna będzie przerzutka tył. Korba - jak się nie da wymienić samych tarcz, to wymienię całość (chociaż podoba mi się taka drążona). No i suport też przy tej operacji. Taki jest plan. Cytuj
spidelli Napisano 29 Stycznia 2024 Autor Napisano 29 Stycznia 2024 Czy możecie polecić dobrą (solidną, trwałą) owijkę? Pancerze? Cytuj
ernorator Napisano 29 Stycznia 2024 Napisano 29 Stycznia 2024 Ja wszędzie mam pancerze OT-SP41 i linki nierdzewne shimano. Przed wprowadzeniem linki do pancerza daje kilka kropel oliwki do łańcucha. Ważne tez są końcówki, żeby były od strony narażonej na warunki atmosferyczne z końcówkami uszczelnionymi, najlepiej aluminiowymi. 1 Cytuj
spidelli Napisano 1 Lutego 2024 Autor Napisano 1 Lutego 2024 1) Czy ktoś miał do czynienia z owijką Selle Italia Shock Absorber KIT? Interesuje mnie ten model ze względu na wkładki żelowe. Kiedyś zakładałem na inny rower, zdaje się owijkę Pro z wkładkami i było ok. Rower przeznaczony do wielogodzinnej jazdy, więc zależy mi na dość miękkiej i względnie mięsistej owijce. Wiadomo, że ma się nie ślizgać i wytrzymać te 2 sezony Nie lubię jeździć w rękawiczkach, bo mam wrażenie, że wzmagają punktowy ucisk po kilku godzinach jazdy. Im grubsze wkładki, tym gorzej i nie ważne czy to najtańszy model z Deka czy droższe Bontragery 2) Tak z ciekawości - natknąłem się na owijkę skórzaną, z perforacją. Ktoś miał do czynienia? Czy skóra to dobry materiał? 3) Linki - CR ma linki MTB tylko stacjonarnie, wysyłkowo są Road: Zestaw linek i pancerzy przerzutkowych SHIMANO SIS-SP41 - CentrumRowerowe.pl Jeśli są ok, to zamówię bo chętnie wziąłbym się za grzebanie już w ten weekend a CR dostarcza błyskawicznie ale jeśli nie są, to poszukam innych Pozdrawiam Cytuj
ernorator Napisano 1 Lutego 2024 Napisano 1 Lutego 2024 Skóra to nigdy nie jest dobry materiał, chyba, że na SSmańskie płaszcze. Tak samo jak klei się tyłek do skórzanej kanapy czy fotela w samochodzie tak samo zerową oddychalność ma skórzana owijka. Owijaka o grubości 3mm+, najlepiej gdyby była elastyczna bo się lepiej i łatwiej nawija. Supacaz jest nie elastyczna, Lizardskin jest świetna ale droga, PRO bardzo lubię. 1 Cytuj
leejoonidas Napisano 1 Lutego 2024 Napisano 1 Lutego 2024 (edytowane) Najgrubszą owijkę jaką obecnie mam założoną to Bike Ribbon CICCIO 4.5mm Gravel Komfort, ale po dwóch sezonach wygląda kiepsko chociaż komfort jest fantastyczny, do drugiego roweru założyłem BikeRibbon GRAVEL PLUS 4mm i jest dość mocna, fajnie wygląda, daje duży komfort. Edytowane 1 Lutego 2024 przez leejoonidas 1 Cytuj
spidelli Napisano 1 Lutego 2024 Autor Napisano 1 Lutego 2024 Dzięki Panowie, chciałem mieć paczkę przed weekendem więc zamówiłem tę Italię, zobaczymy, co zacz. Drugi rower też będę robił jak skończę z pierwszym (Tiagra hydrauliczna za mechaniczną, linki, owijka ale bardziej "szosowo"). 4 godziny temu, ernorator napisał: chyba, że na SSmańskie płaszcze. Może być, chociaż wolę damskie spódniczki z tego materiału Cytuj
chrismel Napisano 2 Lutego 2024 Napisano 2 Lutego 2024 Może Ci się przyda: https://biostern.abstore.pl/chwyty-i-owijki-podkladki-zelowe-pod-owijke-pro,c64,p257,pl.html Cytuj
spidelli Napisano 2 Lutego 2024 Autor Napisano 2 Lutego 2024 (edytowane) @chrismel Niewykluczone, że to właśnie takie włożyłem do Tribana pod zwykłą owijkę. Triban miał stalowy widelec, pamiętam do dziś pobyt nad morzem i jazdę po koślawych betonowych płytach... Edytowane 2 Lutego 2024 przez spidelli Cytuj
spidelli Napisano 2 Lutego 2024 Autor Napisano 2 Lutego 2024 (edytowane) Jeszcze jedno - Cortina ma mocowanie kół w systemie Naild. Ponoć kilku producentów rowerów je stosowało ale standard okazał się ślepą uliczką ewolucji, chociaż jest ciekawy - jest to standardowa (jeśli chodzi o wymiary) sztywna oś zamykana jak QR - nie trzeba do tego żadnych kluczy - ramię mechanizmu ustawione na godzinie 9 to koło zamknięte, otwieramy je na godz. 3 (u mnie trzeba nacisnąć wewnętrzny "wąs" który odblokuje możliwość otwarcia QR). Teraz obrót na godz. 12 i można wyjąć oś. Marin miał w ofercie części zapasowe ale wyszły, odpisali mi, żebym zaopatrzył się w zamienniki z Robert Axle Project. Właśnie przesyłka wyruszyła do mnie, koszt całkowity - 135$. Nie wiem, czy mi się to przyda kiedykolwiek ale postanowiłem wziąć, póki jest. System ten to zwykła sztywna oś ale trzeba wykręcić oryginalny mechanizm, który blokuje oś w systemie Naild a na jego miejsce wkręcić ten od RAP, z wewnętrznym gwintem pod oś RAP. Ten system też nie jest powszechnym standardem ale w razie W mam jakieś zamienniki. Oczywiście jakikolwiek problem z przodu można rozwiązać przez wymianę widelca, ale gorzej z tyłem. Ten zakup nie ma bezpośredniego związku z modernizacją, osie zostają po staremu, zapas trafia do garażu na półkę. Gdyby ktoś potrzebował zestawu naprawczego do Naild, to - póki co - jest możliwość kupienia. RAP ma też adaptery pod przyczepki i trenażery ale szczegółowo oferty nie przeglądałem. Fajne jest to, że i Marin i RAP błyskawicznie odpisują na maile (uwzględniając różnicę czasu oczywiście). Edytowane 2 Lutego 2024 przez spidelli Cytuj
olo850 Napisano 2 Lutego 2024 Napisano 2 Lutego 2024 Dobrze rozumiem że kupiłeś za 135$ zamiennik działającej osi na wypadek gdyby się zepsuło? Udało Ci się zepsuć kiedyś oś w kole rowerowym? Oczywiście nic mi do sposobu wydatkowania cudzych środków pieniężnych, ale zakrawa na zbytnią ostrożność. Cytuj
spidelli Napisano 2 Lutego 2024 Autor Napisano 2 Lutego 2024 Nie, nie zepsułem osi w rowerze. A czy miałeś do czynienia z osiami Naild? Czy są trwałe i niezawodne? Czy widziałeś je dostępne w sprzedaży? Być może jest to zbytnia ostrożność, może lokata, kto wie? 😎 Cytuj
spidelli Napisano 3 Lutego 2024 Autor Napisano 3 Lutego 2024 (edytowane) Grubo ponad rok temu trafiłem na to forum: Marin/Naild thru axle system | Mountain Bike Reviews Forum (mtbr.com) Kupując rower nie miałem pojęcia, że to egzotyczny system, ba byłem wręcz pod wrażeniem jak sympatyczny sprzedawca pomagał mi odpiąć koło i zapakować rower do auta Klik-klik, ciach-ciach i gotowe W zeszłym tygodniu zagadnąłem Marina przez formularz kontaktowy o te osie - one są w sklepie ale od dawna niedostępne. Podejrzewam, że dostawca albo się wycofał albo nie przetrwał pandemii. W każdym razie oficjalnie Marin polecił mi osie RAP. Może zostanę z nimi jak Himmilsbach z angielskim ale trudno Piszę o tym, bo może ktoś ma takie osie i będzie szukał albo zestawu naprawczego albo osi do trenażera albo do przyczepki. Słabym punktem Naild wydaje mi się nie tyle oś, co element kotwiczący (ten w ramie/widelcu). I może mniej dotyczy do graveli, bardziej rowerów MTB. Ale jak to mawia moja żona przy pakowaniu się przed podróżą: Cytat lepiej nosić niż się prosić po czym wkłada coś tam do mojego plecaka 😎 Edyta: Moje ośki są już w Belgii, a wyruszyły z Oregonu przez Portland i Memphis To by było coś, przejechać taką trasę Edytowane 3 Lutego 2024 przez spidelli Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.