Maksymtracz97 Napisano 27 Stycznia Udostępnij Napisano 27 Stycznia Witam, dopiero zacząłem swoją przygodę z jazdą downhillową na moich oponach maxxis minion dhr II nie ma napisanego zakresu ciśnienia tylko napis 50 psi i z tąd wynika pytanie jest to ciśnienie zalecane czy maksymalne? z góry dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 27 Stycznia Udostępnij Napisano 27 Stycznia Jest to cisnienie przy jakim producent jest pewny, że oponie nic złego się nie stanie i zwykle w oponach tego typu jest ono o wiele za wysokie. Niezależnie od tego co napisano na oponie do tego typu jazdy ciśnieniem wyjściowym może być ok. 1,5 bar. A to czy ma być trochę więcej, czy mniej zależy od wielu czynników takich jak: 1. Waga użytkownika 2. Rodzaj nawierzchni 3. Styl jazdy 4. To czy masz dętkę czy nie 5. Rozmiar opony 6. Twardość mieszanki 7. Oplot I pewnie jeszcze sporo innych zmiennych, o których nie wiedzą nawet najwięksi wyjadacze. A i jeszcze jedno... Niezależnie od tego jakie będziesz miał ciśnienie, to jeżeli na obu oponach masz napis dhr, to nigdy nie będzie dobrze, gdyż "r" oznacza - rear, a dla nie wtajemniczonych oznacza to oponę przewidzianą na tył 😛 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 27 Stycznia Udostępnij Napisano 27 Stycznia Akurat dhr II można spokojnie zakładać na przód, sporo osób tak robi. Co do ciśnienia - z 50 psi w DH daleko nie pojedziesz 🙂 Tak jak napisał Maciek celuj gdzieś między 1,3 a max 2 bary jak dużo ważysz i jeździsz na dętkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 27 Stycznia Udostępnij Napisano 27 Stycznia Na każdej oponie masz napisane zakresy tylko ujowo czasem widać. 50 PSI to masz miedzy 2,5 do 3,4 bara zapewne. Szczerze to raczej logiczny jest tutaj max bo na innej mam napisane od 1,4 bara do 2,8 bara o ile pamiętam przy 40-tu PSI. Wszyscy latają raczej miedzy okolicami 1,5 na mleku i pod 2 bary na dętce. Więcej to już beton jest i tragicznie to trzyma się w terenie. A czy przód czy tył to nie ma znaczenia w tych konkretnych modelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 27 Stycznia Udostępnij Napisano 27 Stycznia DHR II na przód dają fabryki bo DHF ma w zakrętach przewagę dopiero przy mocnych pochyleniach. Ciekaw jestem jaką masz wersję tej opony i co to dla Ciebie DH, bo jest kilka wariantów o różnej wytrzymałości i te lżejsze będą wymagały wyższych ciśnień. Nadal raczej nie 50psi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.