Krypto.Szosowiec Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 A ja miałem Speedero i uważam je za bardzo dobre opony. Używałem ich z dętką. Montaż dość ciężki, ale na dobrych obręczach w zasadzie bez większych problemów. Przebiłem raz jedną oponę, na kawałku szkła. Wątpię żeby inne opony były wyraźnie bardziej odporne w takiej sytuacji. Na asfalcie i szutrach były naprawdę bardzo szybkie i komfortowe. Przestawały dawać radę dopiero w sypkim piachu. Gdyby były tylko w wersji nieco mniejszej niż 36c, chętnie bym je kupił do Road+. Cytuj
Mandoleran Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 No i się potwierdza jedno, nie tam jakieś tabelki, wykresy, opinie czy o zgrozo opłacone testy/recenzje. Trzeba samemu się przekonać , bo opinie jak widać całkiem skrajne 🙃. Jeździłem z fabrycznymi Schwalbami G-one Bite w 45 rozmiarze i były w mojej "oczywiście" opinii dobre ,nie jakieś wybitne ale dobre, wytrzymały ponad 5tyś km, a jeżdżę po wszelakich podłożach, czuć jedynie było że trochę zamulają na asfalcie. Kapeć był jeden gdzie musiałem knotem poratować, ale to tylko dlatego że zapomniałem mleka dolać. Zakładanie normalne, nie za lekko nie za ciężko, ale raczej w warunkach polowych bym nie chciał wymieniać dętki, dlatego u mnie mleko ma tylko racje bytu. Oczywiście po tylu km już miała całą masę nacięć/rys gdzie mleko swoje robiło, ale nadal ciśnienie normalnie utrzymywało i pewnie jeszcze trochę by dała rady - tym bardziej że bieżnik jakoś wyjechany za mocno nie był, a na dętkach pewnie nie jeden by pomyślał że opona jest prawie że nowa, ale mleko prawdę ci pokaże . Ciekawostka taka, że nawet bez mleka tak samo utrzymywały ciśnienie co na mleku. Teraz jeżdżę na Pirelli Cinturato Gravel H też w 45 rozmiarze ( były w extra cenie na stronie Canyona ) , ale realnie na mojej obręczy mają 48. Opony mimo niezłego balona są szybsze i na asfalcie i szutrze niż G-one bity i też nawet piasek nie jest za bardzo straszny, lubią jedynie zatańczyć jak dość mocno wchodzi się w zakręt na szutrze. Może pech, może kiepskie mleko ( bo w tym sezonie postawiłem na inne niż na sprawdzonego Stan'sa ) ale kapeć już był, bardzo malutki, ale mleko jakoś nie dało rady tego załatać, powietrze bardzo powoli ale uchodziło, trzeba było knota wbić i w końcu spokój. Póki co mają mało najechane, bo jakieś 1300km ale na razie jestem z nich zadowolony, nie są też "tempe" na wyboistym terenie i póki co też nic się nie poci, zakładanie trochę bardziej było problematyczne i też wymiana dętek na trasie odpada, a dziw mnie bierze że tyle osób mimo wszystko wybiera te dętki, no chyba że jazda wokół komina czy podjechanie samochodem to inna sprawa ( bo zawsze można w razie czego jakoś się dokulać ) Cytuj
Eathan Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 @Mandoleran też skorzystałem z tej oferty Canyona. Cinturato GRAVEL H w rozmiarze 700x45c. W Rondo mieści się to z małym zapasem. Jak jest za niskie ciśnienie to opona przy zakrętach przyciera o ramę. Jak się napompuje odpowiedni to jest idealnie. Poniżej kilka moich obserwacji po kilkuset kilometrach jest bardzo, bardzo komfortowo na tym balonie, byłem z szoku i bardzo mi się to podoba, piach - akurat wczoraj spora trasa przez piaski na Jutrze. Generalnie rower całkiem znośnie sobie radził. Byłem mile zaskoczony, bo nastawiłem się, że będzie padaka, twarde sztury - jest ogień, nie mam żadnych uwagi. Jedzie to pięknie, asfalt - rower świetnie się zmienia, jedzie się bardzo lekko, A teraz o minusach. Mokre podłoże - błoto, mokra ściółka. Jest słabo. Do tego stopnia, że np. wczoraj na Jutrze musiałem sprowadzić rower z mokrej górki, bo nie ma było szans zjechać. Momentalnie mamy poślizg i utratę kontroli. Podjazd nawet małego wzniesienia na błocie albo ściółce to spore wyzwanie i loteria. Wystarczy mocniej depnąć i zrywa przyczepność. Na koniec trwałość. Zrobiłem ok 1000 km. Nie mam żadnej dziury, mleko nie przecieka, opona bez żadnego problemu uszczelniła się na obręczy DT Swiss przy pomocy zwykłej warsztatowej pompki. Generalnie jestem bardzo zadowolony. Jak zjadę te gumy to rozważam wersję M albo XC. Mam nadzieję, że niewiele stracę na twardym i asfalcie ale sporo zyskam na błocie. Czy ktoś z Was w praktyce porównał wersje Pirelli Cinturato Gravel M i H? Cytuj
Mandoleran Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 @Eathan Cytat Jak jest za niskie ciśnienie to opona przy zakrętach przyciera o ramę. Jak się napompuje odpowiedni to jest idealnie. No to nie za bardzo idealnie, bo pewnie miejsca będzie bardzo mało, np. na błoto. Tak to u mnie wygląda: Jak widać jeszcze dość sporo miejsca jest w zapasie, z tyłu minimalnie mniej, zresztą Grizl wg. producenta mieści do 50. Ale faktycznie nie spodziewałem się że wyjdzie z niej taki balon, bo wcześniejsze G-one bity w rozmiarze 45 miały tyle samo na obręczy. Teraz już wiem że najlepiej Pirelli to kupować 40, bo pewnie wyjdzie z 44 realnie, no ale była cebula to trzeba było z niej skorzystać 1 Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 32 minuty temu, Eathan napisał: Jak jest za niskie ciśnienie to opona przy zakrętach przyciera o ramę Jak to jest możliwe, skoro opona odkształca się w dolnym punkcie? Chyba wsadziłeś oponę na absolutny styk, jeżeli dzieje się coś takiego. Cytuj
Eathan Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 @Mandoleran no z przodu podobnie. Miejsca jest całkiem sporo. Problem, o którym napisałem powyżej to tył. Z przodu nie ma żadnego problemu. @Krypto.Szosowiec zupełnie na styk nie. Wg. producenta rama mieści 50. Tutaj mam lekki luz ale bez szału. Przy dużym błocie zbiera już o tylne widełki. Tak jak napisał Mando - następny raz 40 bo realnie wyjdzie jak 44 i będzie IDEALNIE. Cytuj
Prz.Gal Napisano 27 Lipca 2024 Napisano 27 Lipca 2024 A co sądzicie o Schwalbe G-One RS Super Race 35 przy jeździe 90 % po asfalcie ale w każdą pogodę, bez znaczenia czy deszcz czy sucho. Cytuj
chrismel Napisano 27 Lipca 2024 Napisano 27 Lipca 2024 Bardzo fajna oponka. Na mokrym trzeba raczej uważać. Ale brałbym zdecydowanie wersją 40C. Ma lekko zaniżone wymiary. Cytuj
Prz.Gal Napisano 28 Lipca 2024 Napisano 28 Lipca 2024 (edytowane) Pod uwagę biorę jeszcze Tufo Gravel Speedero 36 oraz wTB Expanse 700x32 nigdy nie przypuszczałem że wybór opon to taka masakra 🤦🏻♂️ zależy mi na szybkości i uniwersalności pod kątem pogodowym. Wybór jest zbyt duży a nie widzę siebie wymieniającego opony 4 razy w roku. Edytowane 28 Lipca 2024 przez Prz.Gal Cytuj
Wojcio Napisano 28 Lipca 2024 Napisano 28 Lipca 2024 Mam speedero 40. Bardzo mnie rzuca na piachu. Córka i żona na Vittoriach terreno jadą znacznie pewniej. Do tego dziwny dźwięk na asfalcie. Ale na szosie, szutrze i leśnych drogach bez wielkiego piachu je lubię. 1 Cytuj
Wojcio Napisano 28 Lipca 2024 Napisano 28 Lipca 2024 Na asfalcie czuję się pewnie i toczę bardzo lekko. Ale to subiektywne, bo odniesienie mam albo do opon typowo górskich albo do Schwalbe Marathon, starych i twardych. Byłem pozytywnie zaskoczony skręcaniem na szutrze. 1 Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 17:33 Napisano Niedziela o 17:33 Nie chcę zakładać nowego wątku. Opony względnie uniwersalne ale raczej na dość przyzwoite drogi typy asfalt, gorszy asfalt, szuter - pod turystykę z sakwą i bez. Myślałem o 45: 1) PIRELLI Cinturato All Road, 2) WTB Vulpine S LFR, 3) ...? Prawdopodobnie na zimę wrzucałbym coś z bardziej agresywnym bieżnikiem i ciut szersze dlatego tu nie mam parcia na jakąś "dzielność" terenową - raczej szybko po asfalcie z jakimś tłumieniem nierówności.. Cytuj
revolta Napisano Niedziela o 18:30 Napisano Niedziela o 18:30 Panaracer gravelking sk albo na bazarku są na forum maxxis receptor 1 Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 19:05 Napisano Niedziela o 19:05 (edytowane) Dzięki ale te, które wrzuciłem, mają środkiem slicka, a klocki na bokach, szukam czegoś w tym rodzaju, chyba że to złudzenie wzrokowe, że takie opony są szybsze na asfalcie. Te Gravelkingi mają już wyraźniejszy bieżnik. Wprawdzie jeździłem na oponach z takim bieżnikiem ale chcę spróbować tych semi-slicków. Maxxis Receptor podobają się dla mnie, bieżnik jest symboliczny ale te z bazarku są na mniejszą obręcz. Maxxisy zapisuję na krótkiej liście. Są jeszcze Vittoria TerrenoZero albo Dry.... Edytowane Niedziela o 19:06 przez spidelli Cytuj
revolta Napisano Niedziela o 19:16 Napisano Niedziela o 19:16 To jak nie gravelking sk to zerknij na ss Cytuj
chrismel Napisano Niedziela o 20:31 Napisano Niedziela o 20:31 Panaracer SS to jakiś dramat. Bardzo nieudany model. A tak w ogóle proponuję jak zwykle https://www.bicyclerollingresistance.com/ i nie kombinowanie we własnym zakresie z porównywaniem opon na podstawie wyglądu. 1 1 Cytuj
spidelli Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu @chrismel Ustawiłem sobie filtr RR Med czyli opór na średnim ciśnieniu. Jakież było moje zdumienie, gdy okazało się, że najmniejszy opór stawiają slicki, następnie semi-slicki Akurat szukam semi-slicków Wcale tak źle nie wypadł SS: ...chociaż gorzej od klocuszkowanej A to i tak tylko jeden parametr - opory toczenia po bieżni.... Cytuj
chrismel Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu Jeżeli szukasz naprawdę najlepszych opon i uwzględniasz odporność na przebicie to lista jest bardzo krótka. 1 Cytuj
spidelli Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu Dzięki! Wciąż jednak ciekawi mnie jak się opona zachowuje w realu - o ile intencjonalnie nie mam zamiaru jeździć na nich w deszczu i błocie to jednak przy turystyce nie da się wykluczyć. Cytuj
pecio Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu (edytowane) @chrismel z tej króciutkiej listy jedyne warte założenia to Conti Terra Speedy . Challenge jak lubisz się mocować przy zakładaniu i mieć ewentualne problemy ( bo się te "ręczna włoska robota" rozklejały) , Schwalbiki pupy nie urywają , Jedynie Pirelli nie miałem ale amerykańce na forach nie notują jej wysoko. Ja w turystyce "mieszanej " jestem bardzo zadowolony z Continentali , jak dla mnie jedne z najlepszych gumek. Tylko bierz @spidelli w mieszance " czarna papryczka" ..... te droższe wersje.😁 Edytowane 17 godzin temu przez pecio Cytuj
chrismel Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Każda (bez wyjątku) opona ma wady i zalety. Nie ma opony idealnej. Terra Speed dla przykładu jest świetna ale ma niską trwałość (około 3000 km). Amerykańce mają dość specyficzne warunki. U nich drogi gravelowe to raczej porozrzucany gruz niż szuter klasy premium. Więc wymagania mają inne. Co opinii na forach to przeważnie nie są zbyt wartościowe bo większość użytkowników ma niewielką skalę porównawczą. Poza tym jest ogólna tendencja do lepszego oceniania produktów które już mamy. Do tego niektóre wypowiedzi nie są nawet poparte własnymi doświadczeniami tylko wyobrażeniami jak dana opona powinna się zachowywać. Ze swojego doświadczenia z wyborem opon mogę powiedzieć że najbezpieczniej bazować na BTRR i opinii Janka z Bikeshow. Cytuj
Greg1 Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Miałem Vittoria Terreno Dry w rozmiarze 35c i był to dramat - pływały na szutrze jak na lodzie. Fakt, że był to tańszy model. Wymieniłem na Maxxis Receptor 40c i jest bardzo dobrze, po szytrze i lekkim piachu idą jak wściekłe, trakcja bez zarzutu. Na asfalcie też dobrze ale nie mam porównania, jedynie z Terreno Dry 35c i Hutchitson Overide 35c. Notabene, te Overide 35c też bardzo fajne - szybkie i bardzo lekkie (330g sztuka - wersja pod dętkę), no ale "tylko" 35c Cytuj
pecio Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu (edytowane) Jest jeszcze jeden bardzo przyjemny pan 😁 Maksymilian Rambler . 47 minut temu, chrismel napisał: Terra Speed dla przykładu jest świetna ale ma niską trwałość (około 3000 km). Zależy dużo od stylu jazdy i warunków w których jest eksploatowana . Ale coś za coś. To jest raczej opona nazwijmy to górnolotnie zawodnicza w mieszance black chili . Ma dostać ostro w pupę zrobić to do czego została zaprojektowana i do kosza. Sezonu na niej się nie zrobi , choć komuś może nawet trzy lata posłużyć 🤣 Ja już mam dość niektórych "topowych" 😉 opon nad którymi spuszczali się amerykańce ( pije tutaj do RH) . W rzeczywistości były największą "fujówką"😉 oponą dla kogoś kto przestał kochać życie. Edytowane 15 godzin temu przez pecio Cytuj
kipcior Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Ramblera miałem fabrycznie w Silexie. To się dziurawiło podobnie jak Thundero. Pomiędzy kapciami jeździła ok. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.