Silver400 Napisano 27 Stycznia 2024 Napisano 27 Stycznia 2024 Cześć, Rower to ściekowy hardtail, aktualnie jeżdżę na Vittoria Mezcal grafen TNT w rozmiarze 2.35 z tyłu. Muszę kupić nową oponę ze względu na zużycie. Rower coraz rzadziej widzi góry, za to coraz częściej długie szutrowo asfaltowe trasy. Pytanie czy ktoś przerabiał bezpośrednie porównanie tej samej opony (w tej samej wersji) ale zmiany o jeden rozmiar w tym wypadku myślę o zejściu z rozmiaru 2.35>2.25 oczekuje oczywiście mniejszych oporów toczenia na logikę, pytanie ile stracę na dzielności terenowej. Cytuj
PawelW84 Napisano 27 Stycznia 2024 Napisano 27 Stycznia 2024 Przerabiałem w Barzo. Nie zauważyłem różnicy na asfalcie pezy zmianie na szersza. Za to w terenie zdecydowanie na + W Mezcalu tym bardziej nie powinno być to zauważalne ze względu na tą L-KE na środku bieżnika (opony) po której toczy się opona na utwardzonych nawierzchniach. Cytuj
kipcior Napisano 27 Stycznia 2024 Napisano 27 Stycznia 2024 Nie testowałem takiego wariantu ale spodziewałbym się, że w ogóle nie poczujesz na takiej oponie z tyłu. W teorii może będzie ciut szybciej ale to będą marginalne różnice. A skoro oponę wymieniasz to pewnie bieżnik się kończy. Więc jak kupisz nową, nawet węższą, to i tak w terenie będzie lepiej. Aktualnie mam ciągle jeszcze Mezcala G+ 2,25 z tyłu. Za to z przodu mam teraz 2,6 Smart Sam DD. Taka dziwna kombinacja jest i szybka i dobrze sobie radzi w terenie, bo i tak głównie przód się liczy. Drugi Smart Sam z tyłu robił za kotwicę, a przy Mezcalu to inny rower. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Stycznia 2024 Napisano 27 Stycznia 2024 45 minut temu, Silver400 napisał: Cześć, Rower to ściekowy hardtail, aktualnie jeżdżę na Vittoria Mezcal grafen TNT w rozmiarze 2.35 z tyłu. Muszę kupić nową oponę ze względu na zużycie. Rower coraz rzadziej widzi góry, za to coraz częściej długie szutrowo asfaltowe trasy. Pytanie czy ktoś przerabiał bezpośrednie porównanie tej samej opony (w tej samej wersji) ale zmiany o jeden rozmiar w tym wypadku myślę o zejściu z rozmiaru 2.35>2.25 oczekuje oczywiście mniejszych oporów toczenia na logikę, pytanie ile stracę na dzielności terenowej. Zmniejszenie rozmiaru opony, nie zmniejsza oporów toczenia. Cytuj
itr Napisano 27 Stycznia 2024 Napisano 27 Stycznia 2024 Różnica może być homeopatyczna… w pewnym momencie zastanawiałem się czy czułem różnicę między rangerem 2,8 na tylnym kole 27,5 i 3,0 na 29, i analiza wspomnień na nic nie wskazała… węższa opona z tyłu może mieć trzy zalety… 1) więcej miejsca na błoto w ramie 2) więcej miejsca w przypadku scentrowania koła w ramie. 3) niższa masa Inny typ opony albo większa różnica szerokości może dawać mniejsze opory związane z bieżnikiem, lepszą pracę w błocie ( węższa) w piasku( szersza) … Jednak ten sam bieżnik o 2 mm szerszy ( tak było w Racing Ralf 2,4 i 2,25) raczej nie wpłynie na odczucia… Sam w czasach ścigania stosowałem zestaw 2,25 zamiast 2,1 i był dużo lepszy… ale w pewnym momencie z tyłu wylądowała prawie gładka Spec Renegate opisana 1,9 ( chyba szersza, ale niska) i na takiej turbo gumie z mlekiem latałem jak gumiś po gumijagodach…. Także jeśli gdzieś na promocji jest węższy Mezcal to tragedii nie będzie… Cytuj
Silver400 Napisano 27 Stycznia 2024 Autor Napisano 27 Stycznia 2024 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, całkowicie rozwiązaliście moje wątpliwości. Zostaje 2.35, w ostateczności przy super promocji 2.25. Na ten moment znalazłem je w cenach odpowiednio ~160 i ~140zl a to żadna różnica. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.