Skocz do zawartości

[opona] 2.35 vs 2.25 Vittoria Mezcal


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Rower to ściekowy hardtail, aktualnie jeżdżę na Vittoria Mezcal grafen TNT w rozmiarze 2.35 z tyłu. Muszę kupić nową oponę ze względu na zużycie. Rower coraz rzadziej widzi góry, za to coraz częściej długie szutrowo asfaltowe trasy. Pytanie czy ktoś przerabiał bezpośrednie porównanie tej samej opony (w tej samej wersji) ale zmiany o jeden rozmiar w tym wypadku myślę o zejściu z rozmiaru 2.35>2.25 oczekuje oczywiście mniejszych oporów toczenia na logikę, pytanie ile stracę na dzielności terenowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem w Barzo. 

Nie zauważyłem różnicy na asfalcie pezy zmianie na szersza. Za to w terenie zdecydowanie na +

W Mezcalu tym bardziej nie powinno być to zauważalne ze względu na tą L-KE na środku bieżnika (opony) po której toczy się opona na utwardzonych nawierzchniach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie testowałem takiego wariantu ale spodziewałbym się, że w ogóle nie poczujesz na takiej oponie z tyłu. W teorii może będzie ciut szybciej ale to będą marginalne różnice. A skoro oponę wymieniasz to pewnie bieżnik się kończy. Więc jak kupisz nową, nawet węższą, to i tak w terenie będzie lepiej.

Aktualnie mam ciągle jeszcze Mezcala G+ 2,25 z tyłu. Za to z przodu mam teraz 2,6 Smart Sam DD. Taka dziwna kombinacja jest i szybka i dobrze sobie radzi w terenie, bo i tak głównie przód się liczy. Drugi Smart Sam z tyłu robił za kotwicę, a przy Mezcalu to inny rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Silver400 napisał:

Cześć, 

Rower to ściekowy hardtail, aktualnie jeżdżę na Vittoria Mezcal grafen TNT w rozmiarze 2.35 z tyłu. Muszę kupić nową oponę ze względu na zużycie. Rower coraz rzadziej widzi góry, za to coraz częściej długie szutrowo asfaltowe trasy. Pytanie czy ktoś przerabiał bezpośrednie porównanie tej samej opony (w tej samej wersji) ale zmiany o jeden rozmiar w tym wypadku myślę o zejściu z rozmiaru 2.35>2.25 oczekuje oczywiście mniejszych oporów toczenia na logikę, pytanie ile stracę na dzielności terenowej. 

Zmniejszenie rozmiaru opony, nie zmniejsza oporów toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica może być homeopatyczna…  w pewnym momencie zastanawiałem się czy czułem różnicę między rangerem 2,8 na tylnym  kole 27,5 i 3,0 na 29, i analiza wspomnień na nic nie wskazała…

węższa opona z tyłu może mieć trzy zalety… 

1) więcej miejsca na błoto w ramie

2) więcej miejsca w przypadku scentrowania koła w ramie. 
3) niższa masa 

Inny typ opony albo większa różnica szerokości może dawać mniejsze opory związane z bieżnikiem, lepszą pracę w błocie ( węższa)  w piasku( szersza) …

Jednak ten sam bieżnik o 2 mm szerszy ( tak było w Racing Ralf 2,4 i 2,25)  raczej nie wpłynie na odczucia…

Sam w czasach ścigania stosowałem zestaw 2,25 zamiast 2,1 i był dużo lepszy… ale w pewnym momencie z tyłu wylądowała prawie gładka Spec Renegate opisana 1,9 ( chyba szersza, ale niska)  i na takiej turbo gumie z mlekiem latałem jak gumiś po gumijagodach….  Także jeśli gdzieś na promocji jest węższy  Mezcal to tragedii nie będzie…

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...