Skocz do zawartości

[Continental Grand Prix 5000 All Season] do gravela


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś używa tych opon w gravelu ?

W tym roku skończą mi się zwykłe GP5000 i zastanawiam się nad zakupem wersji AS. Do tej pory GP5000 oszczędzałem ale i tak na 6000 km wyszło jakieś 200-300 km łączników szutrowych których nie mogę ominąć. Chciałbym zacząć planować trasy mniej rygorystycznie więc szutrów zrobi się więcej jednak będzie to max 10%. Zastanawiam się czy ta opona dałaby radę przejeździć 10000 km proporcji 9000 km asfaltu 1000 km szutru. Ma ktoś jakieś doświadczenia ? W necie niestety nic nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, ale jezdzilem po szosie 😜. GP 4-season wytrzymaly u mnie 15000km. Teraz mam GP5000. Kupilbym znow GP4-Season, ale mi strzelila w trkcie pandemii i 4-Season byly niedostepne.
GP4-Season sa zdeydowanie bardziej terenowe od GP5000. 

PS. Dopatrzylem ze pytasz o All Season 😁. Takich nie mialem, ale nie wyglada bardziej terenowo od GP5000. Rozwaz GP4-Season.

Edytowane przez JWO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, JWO napisał:

Takich nie mialem, ale nie wyglada bardziej terenowo od GP5000. Rozwaz GP4-Season

Ma inną mieszankę oraz wzmocnione ścianki boczne. Nie wiem tylko jak z wytrzymałością na drobne rozcięcia przy jeździe po szutrze. Nie potrzebuję żadnych własności terenowych, slick jest dla mnie wystarczający więc to jak wygląda jest dla mnie idealne bo zapewnia mi dobre trzymanie na asfalcie a akurat na tym mi zależy. Natomiast 4 Seazon jest już niedostępne a poza tym miała bardzo duże opory toczenia.

@ernorator Spokojnie 42C. Problem polega na tym że zależy mi na niskich oporach toczenia oraz odporności na przebicie. W tym momencie wybór mam zawężony do dwóch opon. Ww. oraz Challenge Strada Bianca Pro HTLR. Z tą drugą są dwa problemy. Marna przyczepność na mokrej nawierzchni oraz nie trzymanie ciśnienia na mleku. Jak nie będę miał wyjścia to pomimo tego i tak się na nią chyba zdecyduję ale zdecydowanie lepszą alternatywą byłby dla mnie Conti gdyby tylko miała trochę większą wytrzymałość na szuter niż bazowe GP5000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To typowa opona gravelowa. Na komplecie w porównaniu do opon szosowych i najszybszych gravelowych tracimy jakieś 15W. Jak ktoś jeździ sporo po szutrze warta rozważenia. Ale przy jeździe w ponad 90% po asfalcie nie ma sensu.

Tak w ogóle to mamy rowery szosowe i odpowiednie dla nich opony szosowe. Mamy rowery gravelowe i odpowiednie dla nich opony gravelowe. Mamy też rowery Road+ i nie mamy żadnych dedykowanych do nich opon z górnej półki. Conti robi oponę GP Urban która w teorii mogłaby się nadać ale ma zbyt delikatne ścianki boczne. Jest też pancerny Gatorskin ale opory toczenia są na nieakceptowalnym poziomie. Przydałaby się klasyczna GP5000  wersji Road+ czyli z dołożonym wzmocnieniem ścianek bocznych bo to jest największym problemem w tych oponach przy zjeździe na szuter. Odrobina pecha, ześlizgnięcie się z większego kamienia na mniejszy o ostrych krawędziach i koniec jazdy.

specialized.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opony, która jest szybka lekka i komfortowa i trwała…  

Nawet ostrożny człowiek może zagapić się i zniszczyć ulubioną gumę. Nawet Marathona z niebieską wkładką można poznać z malutkim soplem szkła, który  przejdzie jak przez masło  na wylot w środku bieżnika. 

Jest jeszcze jedna cecha: czas, oraz ekspozycja na  UV, światło… niektóre mieszanki  nagle otwierają się na defekty… ( nie tylko przebieg zwiększa ryzyko awarii) To zobaczyłem u Schwalbe i Michelin.

im większy balon i niższe ciśnienie tym mniejsza podatność na draśniecie ścianki i lepsza szansa na uszczelnienie mlekiem uszkodzenia.

ostatnio mam w dwóch rowerach na tylnym kole parszywe z serii sparciałych zwijki Zafiro 28… i są w sumie dobre…. Gumiaste, nie turbo, ale trzymają jesień deszcz… wcześniej drutówki 23 z tą nazwą były jak się trafi ( zabierane z Decathlon) wady bąble śliskie na mokrym, inna seria klejąca bez uwag,  czyli zła kontrola jakości ( raz niebo raz bagno)  …   Plusem jazdy ma parszywych oponach ( ale nowych, ze złym nastawieniem) jest brak oczekiwań. I nagle okazuje się że jest lepiej… ale jeśli opona jest śliska po deszczu czy jak są 3 stopnie bez lodu- czy droga czy tania wywalajmy ją z naszych kół.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps czas szybko leci, jeszcze „niedawno” cieszyłem się z nowej opony GP 3000 a nie 5000… przejechałem na niej kilka dni w Sudetach ( 200km?)  i zjechałem na 100 m na szuterek…  dzięki temu mam gdzieś w piwnicy uczciwie zaszytą  i zaklejoną oponę na zapas z prawie zerowym przebiegiem… długo po tej sytuacji schodziłem z startowej szosówki idąć na odwodnienie  w krzaki, żeby tylko nie skasować  opony metr od asfaltu. W końcu jednak mi przeszło. Ale do gum GP z  tysiącami nie wróciłem, mam zwykłe Gp, ostatnio Classic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, itr napisał:

Nie ma takiej opony, która jest szybka lekka i komfortowa i trwała…

Wiadomo że trzeba iść na kompromisy. Ale da się zrobić oponę która przy odrobinie szczęścia czy może raczej braku pecha wytrzyma sporo i jednocześnie będzie szybka. Najlepszym przykładem jest wymieniona przeze mnie Challenge Strada Bianca Pro HTLR. Opory toczenia jak w oponie szosowej a Janek z kanału Bikeshow jeździł na niej nie po szutrze ale po kamolach i nic się nie stało. Tylko że na rynku brakuje więcej takich opon "po środku" czyli w zasadzie do jazdy po szosie ale z możliwością bezpiecznego przejechania kawałka po szutrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, chrismel napisał:

To typowa opona gravelowa. Na komplecie w porównaniu do opon szosowych i najszybszych gravelowych tracimy jakieś 15W. Jak ktoś jeździ sporo po szutrze warta rozważenia. Ale przy jeździe w ponad 90% po asfalcie nie ma sensu.

Tak w ogóle to mamy rowery szosowe i odpowiednie dla nich opony szosowe. Mamy rowery gravelowe i odpowiednie dla nich opony gravelowe. Mamy też rowery Road+ i nie mamy żadnych dedykowanych do nich opon z górnej półki. Conti robi oponę GP Urban która w teorii mogłaby się nadać ale ma zbyt delikatne ścianki boczne. Jest też pancerny Gatorskin ale opory toczenia są na nieakceptowalnym poziomie. Przydałaby się klasyczna GP5000  wersji Road+ czyli z dołożonym wzmocnieniem ścianek bocznych bo to jest największym problemem w tych oponach przy zjeździe na szuter. Odrobina pecha, ześlizgnięcie się z większego kamienia na mniejszy o ostrych krawędziach i koniec jazdy.

specialized.jpg

Bo Road+ to nadal niby rower szosowy. Zauważ że typowo szosowe opony, coraz częściej pojawiają się w rozmiarach które jeszcze niedawno były uznawane za strefę Gravel.

Vittoria Corsa N.ext?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie jest z szerokością ale z wytrzymałością. Głównie na boczne rozcięcia. GP5000 w rozmiarze 32C które mam całkowicie wystarczają mi do okazjonalnego przejechania łączników szutrowych. Tylko że robię to z duszą na ramieniu. Są opony które tą wytrzymałość posiadają ale nie są to topowe konstrukcje o bardzo niskich oporach toczenia. Weźmy za wzór wspomnianą przeze mnie wielokrotnie Challenge Strada Bianca Pro HTLR. Jedną z jej wad jest nietrzymanie ciśnienia na mleku. Włóżmy więc do niej dętkę i mamy opór toczenia dla rozmiaru 40C przy ciśnieniu 3 bary na poziomie 17 Watt. Czyli mamy oponę 40C którą możemy jeździć nawet po kamieniach o oporach toczenia dokładnie takich samych jak lekko wzmocnione opony szosowe 32C (np. takie jak wspomniana przez Ciebie Vittoria Corsa N.ext). Zakładanie ich w tym momencie nie ma żadnego sensu. Na tą chwilę jedynym sensownym konkurentem jak dla mnie wydaje się Continental Grand Prix 5000 All Season z oporami toczenia na poziomie 12.5W w rozmiarze 35C pod warunkiem że wytrzyma trochę szutru. Ale tego niestety nie wiem. Stąd mój post i pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek  z BSz. zawsze polecał jak wąż ogrodowy contact speedy. DRUTOWE. Opona ciężka, ale może zimę, wiosnę sobie zrobisz kilka tysięcy, a na high season wrzucisz  szosowe gumy premium i najlepsze miesiące lato  już bez szutrów? Przy mnie jak kolega przeciął  nowego Pirelka Ceratodziurato z boku w piasku… to zacząłem się zastanawiać czy warto zamleczyć  swoje grawel koła… :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Problem w tym że przeważnie jeżdżę w koło komina i  jak nie chcę jeździć cały czas tej samej trasy to w każdym innym wariancie mam łączniki szutrowe. Nie są długie ale nie da się ich ominąć. Dlatego nie potrzebna mi opona gravelowa ale szosowa tylko odrobinę wytrzymalsza. W sumie to pewnie nawet na tych GP5000 przy odrobinie farta dałbym radę ale przy jej cieniutkiej bocznej ściance ten fart kiedyś się skończy. Dlatego kiedy zużyję je do końca chciałbym kupić coś co mniej mnie będzie stresować. Przeglądałem wszystko co jest na rynku i mam tak naprawdę tylko dwie opcje:

Continental Grand Prix 5000 All Season

Challenge Strada Bianca Pro HTLR

Jak mi ktoś kto zrobił jakiś tam przebieg na tej pierwszej nie potwierdzi że daje radę na szutrze to biorę Strada Bianca, wkładam dętkę i będę bardzo uważał na mokrym.

PS. Pirelli Cinturato, jeżeli mówimy o oponach gravelowych, są słabe pod kątem odporności na przebicie i rozcięcie. Nie tak jak papierowe Tufo ale do czołówki nie należą na pewno.

 

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrismel  - Jest jeszcze druga droga - najtańsze z najlepszych... wtedy cięcie boku może mniej boleć... Problem z komfortem  oporem toczenia i  wzmocnieniem boku ... chyba zawsze gdy włożą coś w boczną ściankę  opony to parametry laboratoryjne  lecą na łeb na szyję.    

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze to problem jak się gdzieś utknie na trasie kilkadziesiąt km od domu. Masz rację że parametry powinny spadać ale niektórym udaje się chyba omijać prawa fizyki. Jak się nad tym zastanowić to te dwie opony o których pisałem są tego przykładem. Takich opon jest na rynku więcej tylko że na parametr odporności na przebicie niewiele osób zwraca uwagę i nie zyskują odpowiednio wysokich miejsc w rankingach gdzie decyduje przede wszystkim stosunek opory toczenia/cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...