Skocz do zawartości
  • 0

Kaseta - pomoc w zrozumieniu


Gość Karmazynowy jeleń

Pytanie

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Nikt nic nie wie nt. tych kaset? @uzurpator @Dokumosa Podrzucicie łyk wiedzy? Z tego co ja wyczytałem, to w SRAM wszystko ze wszystkim jest zamienne (taki amerykański styl mechaniki), ale czy to tak do końca jest?

  • 0
Napisano

Tu https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/compatibility-map/road/axs-components-compatibility-map.pdf jest tabela kompatybilności. Wychodzi, że zadziała. Co do nowego Reda, to chyba nie oczekujesz, że siedzi tu połowa zarządu korporacji i coś wie. Pozostają Ci jedynie plotki i podjęcie decyzji, czy te o 13 rzędach sa prawdziwe, czy może te, że w kwestii rzędów nic się nie zmieni...

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Jak można tak zdanie poza tematem, @Brombosz, właśnie przeczytałem, że szukasz info nt. mostka z amortyzacją, chyba ten sam sen mieliśmy hehe Tak kilka dni temu przeglądałem informacje na ten temat i jak zapadnie klamka, że nie zmieniam roweru, to w lutym do mojej domanki wstawię ten mostek i tę sztycę:

https://www.rosebikes.pl/cane-creek-eesilk-stem-with-damping-6-stem-suspension-2721898?product_shape=42&article_size=80mm

https://allegro.pl/oferta/sztyca-ergon-cf-allroad-pro-carbon-27-2-345mm-14055490079

Zauważ, że nowa wersja mostka, nie ma już tej blokady. Ona nie spełniała oczekiwań użytkowników i zdaje się, wywalili ją. Napiszę jak coś czy to się sprawdza, czy wywaliłem na śmietnik.

  • 0
Napisano
Godzinę temu, Gość Karmazynowy jeleń napisał:

Czy np. w takim rowerze: https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-roubaix-sl8-sport-apex-2024-chlorowodorek-betainy-z-pepsyną/140416038/p

można by te kasety swobodnie zamienić? Czy wymagałyby to zmiany piasty?

Teraz jest jasność, o co Ci chodzi. Na dzień dobry nie ma mowy kompatybilności, bo kasety Force'a (jak cały szosowy AXS od Rivala wzwyż) są na bębenek XDR, a te od Apexa pod stary 11-rzędowy bębenek Shimano/Sram (mimo że to też grupa AXS), więc nie wymienisz ich ta sobie. Zresztą nie bez przyczyny ten Apex zaczyna się od 11 zębów a nie od 10 jak inne kasety SRAMa... Pozostaje tylko pytanie, czy tu chodzi o 11-rzędowy bębenek szosowy czy mtb. SRAM podaje For 11-speed road driver bodies, ale już w opisie podanej przez Ciebie aukcji jest mowa Kaseta pasuje na standardowy bębenek - NIE typu XD, a typy Shimano/Sram MTB, w przypadku zastosowania na szosie, może być potrzeba użycia podkładki, co sugeruje konstrukcję jednak pod 11-rzędowy bębenek mtb, który jest krótszy niż 11-rzędowy bębenek szosowy. Tę różnicę wyrównujesz właśnie podkładką.

Czy w tym specu wymiana kasety z katalogowego Apexa na np. Force'a będzie wymagała zmiany piasty? To już musisz szukać sam, bo nie wiem, czy coś opisane jako  Specialized Full Sealed Bearing Thru Axle Hub da się przekonwertować na XDR jak np. piasty DT Swiss, gdzie wystarczy, że dokupisz nowy bębenek i end cap z prawej strony...

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Serdecznie dzięki, choć nie powiem, że dużo z tego zrozumiałem. Przy rowerze sam majsterkuję, ale piasty, bębenki, centrowanie, szprychy jak były czarną magią tak już chyba pozostaną. Męczę tak, bo cały czas mam z tyłu głowy, że ta wymiana roweru to może być ucieczka z deszczu pod rynnę. Elektroniczne przerzutki są mi tylko potrzebne do tego, żeby móc zmieniać biegi leżąc na lemondce. Jeżdżę po płaskim, więc te zmiany muszą być o ząb, inaczej sensu nie mają, bo nie mam potrzeby większych skoków. Ot powieje wiatr pyk lżejszy, przestaje wiać, pyk. Do tego dochodzą sztywne osie, gdzie codziennie przewożę rower samochodem i problem. Hamulce hydrauliczne, gdzie w ogóle nie są mi potrzebne kolejny. Zaraz przy pakowaniu roweru, coś nie zabezpieczę, nacisnę dźwignię, klocki się zejdą a niej daj Bóg ufajdam płynem wykładzinę.

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

@wojtasin, dobre to jest, podoba się mnie! 280g za 90mm, ale teraz mi dałeś do myślenia... Jednak pracuje dużo lepiej, tym bardziej, ze ja praktycznie nie jeżdzę w górnym chwycie a na lemondce i dolnym. Wtedy przy braku dźwigni, w innych ta amortyzacja faktycznie ginie.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...