fanatyklech Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia cześć, czołem witajecie. Z racji zakupu typowego roweru mtb, chcę mojego dotychczasowego gravela Cannondale Topstona na GRx'ie dostosować do warunków szosowych. Jaką oponę polecacie w budżecie do 300zł za komplet? Wstępnie wytypowałem następujące propozycje: 1. https://sklep.rowery.pl/opona-rowerowa-szosowa-duro-700-x-28c-stinger 2. https://bikemia.com/opona-specialized-700x28-roadsport-elite-44-opo28-901-339-b 3. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-lugano-ii-pd21646/?v_Id=137781 4. https://sklep.rowery.pl/opona-szosowa-duro-hypersonic-700-x-28c obręcz jaką posiadam to: WTB ST i23 TCS, 28h, tubeless ready którą oponę wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia https://www.bicyclerollingresistance.com/ Na pewno coś z topki bo jak kupisz np. jakieś Lugano to będzie się toczyć wolniej od topowej opony gravelowej w rozmiarze 40C. Poza tym brałbym rozmiar 32C. Opory toczenia będą praktycznie takie same jak 28C a komfort większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia Schwalbe One, Vittoria Rubino Pro, trochę ponad budżet Veloflex Corsa. Tylko to oczywiście wszystko pod dętkę, bo TLR sensownych w tej cenie nie znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia Według tabeli WTB, nie możesz zainstalować opon 28c na tych obręczach. Ktoś pewnie napisze że według samej szerokości, można to zrobić, natomiast producent chyba wie lepiej. W moim przypadku, przy obręczach DT jest identyczna sytuacja. Niby mógłbym zainstalować 25c według "ogólnej" wiedzy, a producent jasno wskazuje 30c. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia W konkluzji tego testu jest rozważanie szerokość komfort opór toczenia Test dobrych opon 23-28 szersza opona pozwoli też od wielkiego halo pojechać kawałek, łącznik, dojazd na działkę po drodze gorszej jakości. bardzo lubię mieszankę na oponach GrandPrix (bez numeru 5000) ale nie miałem szerokich. szukając opon zobaczyłem ostatnio to :Urban 35 waga dobra, trzeba poszukać opinii użytkowników. Mieszanka ta sama którą doceniam w zwykłych GP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia @itr Od połowy zeszłego roku mam GP5000 32C w gravelu. Zdarza mi się przejechać w nich dość często łączniki szutrowe. Zbieram się żeby to podliczyć dokładnie ale na oko było ich jakieś 200-300km na 6000km całkowitego przebiegu. Są delikatnie pouszkadzane ale myślę że te 10000km z czego będzie 500km szutru powinny wytrzymać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia 3 godziny temu, fanatyklech napisał: Wstępnie wytypowałem następujące propozycje: 1. https://sklep.rowery.pl/opona-rowerowa-szosowa-duro-700-x-28c-stinger 2. https://bikemia.com/opona-specialized-700x28-roadsport-elite-44-opo28-901-339-b 3. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-lugano-ii-pd21646/?v_Id=137781 4. https://sklep.rowery.pl/opona-szosowa-duro-hypersonic-700-x-28c Wszystkie do niczego biorąc pod uwagę dostępny budżet. Opony duro były "dobre i tanie" ale kosztowały wtedy połowę dzisiejszych cen. Schwalbe to kartofel Jeśli granica 300 jest nieprzekraczalna to stawiałbym na conti grand sport race albo vittoria rubino pro, jeśli możesz trochę go przewalić to dochodzi tufo comtura duo. Wszystkie te modele są w miarę sensownym kompromisem między odpornością, szybkością i komfortem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia Opony duro były "dobre i tanie" ale kosztowały wtedy połowę dzisiejszych cen. Ja jeszcze w ubiegłym roku za zwijane Hypersonic 700x23 (żółte paski, realnie balon 25 mm) płaciłem poniżej 60 zł za sztukę i pod względem wagi, wykonania, oporów toczenia czy nawet komfortu są naprawdę OK (a w stosunku do ceny wręcz rewelacyjne), ale przyczepność na mokrym to jest dramat. Nie spodziewałem się cudów i zwalniałem na zakrętach po deszczu dość znacznie (rowerem gdzie mam je zamontowane i tak jeżdżę prawie wyłącznie w ładną pogodę), a i tak kilka razy mnie nieprzyjemnie zaskoczyły, choć obyło się bez wywrotki. W rozmiarze 700x28 i kolorze czarnym być może będzie lepiej, ale wolę uprzedzić. 130 zł za Stingery to już przesada, ale jest jeszcze inny model w rozmiarze 700x28 za znacznie lepszą cenę: Opona szosowa Duro Dorado 700 x 28c - ERLI.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia (edytowane) W świecie opon szosowych doradzać należy tylko opony które nie zawiodą kiedy zrobi się mokro, i jeśli na szali jest położenie się pod TIRa to wydanie 60 zł zamiast nawet 260 wydaje się … no na własne ryzyko… ten kawałek gumy jest na wagę życia. Dorośli jesteśmy i dołożenie kilku stów do opon jest możliwe. Tak, kilka razy miałem opony tanie, miałem też opony tanie i świetnie trzymające, ale to nawet seria może mieć znaczenie…. Pozornie takie same gumy a jednak nie, tak było z Detonatorami ( robili jakieś wypusty z różnicami drobnym drukiem) i jeden mówił super inny tragedia. W tym miejscu polecam mieszankę Black Chili bo na niej jeździ mi się dobrze, Ponieważ ktoś podał, że obręcz WTB ma dopuszczenie min. 32 to dałem link do dziwnej opony ( bo wrzuconej do miejskich) aż 35 mm, ale w wadze 360g czyli jak na ten wymiar obiecującej. Cena 15O zł, ja bym drążył. Chrismel daje dobrą opnię nt klasykaGP 5000 , do rozważenia, droższy… miewałem przygody z oponami szosowymi, w górach i deszczu i naprawdę, to nie jazda po krzakach, na asfalcie nie ma co kombinować. GP urban test Edytowane 22 Stycznia przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia Ja w uszosowionym gravelu mam Schwalbe Pro One i Conti GP5000 32mm. Mialem tez Conti GP4Sesons, moim zdaniem lepsza od GP5000, wytrzmala 15000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanatyklech Napisano 22 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 4 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Według tabeli WTB, nie możesz zainstalować opon 28c na tych obręczach. Ktoś pewnie napisze że według samej szerokości, można to zrobić, natomiast producent chyba wie lepiej. W moim przypadku, przy obręczach DT jest identyczna sytuacja. Niby mógłbym zainstalować 25c według "ogólnej" wiedzy, a producent jasno wskazuje 30c. Ooo dziękuję za cenną uwagę. Jestem laikiem w tym temacie :) zatem jaką najmniejszą oponę jeżeli chodzi o rozmiar mogę założyć na te obręcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia Założysz węższe i pojedziesz, ale ponieważ nie jest to zalecane, a opony mogą np zerwać się z obręczy producent zakazuje…. My też nie nakłaniamy do złego… Im węższa opona tym zakres ciśnień się podnosi i ryzyko zsunięcia z hukiem wzrasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 22 Stycznia Udostępnij Napisano 22 Stycznia Godzinę temu, fanatyklech napisał: jaką najmniejszą oponę jeżeli chodzi o rozmiar mogę założyć na te obręcze? Przeczytaj ze zrozumieniem te testy i przestaniesz się upierać przy wąskich oponach bo to nic nie daje. Nawet kolarze z zawodowego peletonu przechodzą na coraz szersze opony. https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-comparison https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-comparison Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 23 Stycznia Udostępnij Napisano 23 Stycznia Dodaję temat to obserwowanych, bo też chcę na wiosnę wymienić opony na bardziej "szosowe". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 23 Stycznia Udostępnij Napisano 23 Stycznia 10 godzin temu, fanatyklech napisał: Ooo dziękuję za cenną uwagę. Jestem laikiem w tym temacie zatem jaką najmniejszą oponę jeżeli chodzi o rozmiar mogę założyć na te obręcze? https://www.wtb.com/pages/tire-rim-fit-chart Węższa opona to niższa waga, uczucie nieco większej dynamiki i zwinności roweru. Tyle że dwa ostatnie wynikają z ciśnienia. Szersza opona pozwala na jazdę na niższym ciśnieniu, nie zwiększając przy tym oporów toczenia. Efektem ubocznym jest właśnie to, że szeroka opona nie daje tego uczucia dynamiki roweru. Kwestia czego szukasz i czego oczekujesz. Według mnie, 25c i 28c to opony na naprawdę dobre asfalty. 30c i 32c to już mieszanina, gorszych i lepszych nawierzchni, ścieżek rowerowych itd. Jeżeli chodzi o zakup opon, to napiszę krótko: Możesz zaoszczędzić te 100 zł i kupić jakieś zupełnie przeciętne. Natomiast według mnie, warto dopłacić i kupić coś z Topowych produktów. Nie będziesz żałował, a opon nie zmienia się co miesiąc. Ja opon Schwalbe nie lubię, a Lugano które kiedyś miałem fabrycznie były dramatycznie złe. Spójrz na Continental GP5000, zwykłą zwijaną wersję lub chociażby Vittoria Corsa N.ext. Te drugie są niesamowicie lekkie, a osiągami odstają tylko trochę od GP5000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.