Endurfina Napisano 12 Lutego Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego kumpel podesłał mi jeszcze tego mondka https://www.bike-discount.de/en/mondraker-foxy-r-29-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego Dobry deal . Chocaiż wybrałbym tego : https://www.bike-discount.de/en/mondraker-foxy-r-29-se Wrzucić mu lepszy napęd i wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego (edytowane) Spoko tylko tam z rozmiarem trzeba uważać, wziąłbym M na 185cm. Edit: właśnie, wspomniałeś, że masz teraz 120/130mm. Jako to rower, rozmiar, ile ma reachu? Czy wydaje się za długi, za krótki? A może w sam raz? Trochę to też nakreśli mi twoje upodobania. Edytowane 12 Lutego przez Rumcajs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurfina Napisano 12 Lutego Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego Miałem, już poszedł w świat. Był to Marin Rift Zone z 22 r chyba. Jeździłem na L i wydawał się spoko, może rzeczywiście przez chwilę myślałem, że popełniłem błąd nie biorąc XL bo byłby bardziej stabilny, a z drugiej strony L była fajnie zwrotna. Nawet teraz ciężko mi stwierdzić czy było ok. na pewno przez niski zakres sztycy musiałem ją wysunąć z ramy dosyć mocno, co mnie wkurzało bo przy zjazdach nie mogłem tyłkiem zejść na odpowiednią wysokość, która byłaby dla mnie odpowiednia. Albo to tylko błędne myślenie i strach powodował tak niskie zejścia na nogach i próby odchylania się do tyłu 😳 ciężko stwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego (edytowane) 12 godzin temu, Rumcajs. napisał: Mam wrażenie, że żyjesz jeszcze starymi latami, kiedy Giant był w opłacalności i sensie zakupu (albo jesteś jakimś turbofanboyem) Takie życie kolego, że jak coś jest zarąbiste to się jest fanboyem 4 uczestników tej jednak skromnej w dyskutantów dyskusji ma Dżajanty więc wicie rozumicie... Natomiast tak poważnie bo tyknąłeś 1enduro to zerknij no sobie na propozycje Trance w zestawieniu. Ułatwię Ci zadanie i tam nie ma srania się o DPS'a a geo jest uznane i pochwalone jako nowoczesne. Tak pi%$#lisz trzy przez trzy bo ci się wydaje, że masz barana za dyskutanta. Jest taka maniera od kilku lat obrzydzania przez takich jak Ty maniaków porównań i cyferek wszystkiego co starsze niż z 3 lata. Masz do tego prawo ale nie musisz przy tym robić wycieczek co kto czym żyje. I tak im wyżej tym trudniej. Więcej obrywa sprzęt i ty bo nie jest to obojętne dla nadgarstków, barków i tak dalej. Więc jak masz lipny napęd i taki sam amor to właśnie tam to wychodzi. Uśmiechnij się bo naprawdę wszystkim z przed kilku lat naprawdę zaj$@cie się jeździ i bynajmniej nie jest to wynik braku funduszy na obecne rowery. Edytowane 12 Lutego przez Tyfon79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego 1 godzinę temu, Rumcajs. napisał: Spoko tylko tam z rozmiarem trzeba uważać, wziąłbym M na 185cm. Przesadziłeś, ewidentnie L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego 7 godzin temu, Endurfina napisał: na pewno przez niski zakres sztycy musiałem ją wysunąć z ramy dosyć mocno, co mnie wkurzało bo przy zjazdach nie mogłem tyłkiem zejść na odpowiednią wysokość, To właśnie jest problemem wielu ram, niektórzy nawet jak dają niską podsiodlowke, gdzie w teorii sztyca powinna się wsunąć, to jest np tunel na damper który i tak wyklucz użycie sztycy o długim skoku. Jeśli komuś zależy na tym to też trzeba to brać pod uwagę przy zakupie roweru. Przy twoim wzroście 200mm sztycy jak najbardziej jest uzasadnione i nie jest to przesada lub brak umiejętności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurfina Napisano 13 Lutego Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego Yt jeffsy core 2 wydaje mi się jest na lepszym osprzęcie niż nawet ten spec stump na carbonie czy się mylę ? Pojawił się temat mondrakera, ale w nim widzę kiepski napęd. Ktoś z góry wrzucił jeszcze tego https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-enduro-full-lapierre-spicy-cf-79-791061 Osprzęt widzę niczego sobie, cena bardzo dobra.. skok 170, niby nie tego szukam, ale kusi (cena do osprzętu). Pytanie zasadnicze, geometria ramy. Czy wydaje mi się, czy podjechać tym gdzieś to będzie męczarnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Jak dla mnie to najlepsze geo ma Mondraker . Napęd to pikuś , najłatwiejsza wymiana . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Lapierre jakoś mnie nie przekonuje, nie jestem w stanie powiedzieć dlaczego, tak po prostu nie kupiłbym go. @marcin_ostrów Czemu Mondraker ma najlepsze geo? @Endurfina Tak, jeffsy jest nie do przebicia jeśli chodzi o cena/osprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Bo ja lubię długie i stabilne rowerki Dlatego napisałem "jak dla mnie " . Lapierre nie skreślaj , moja dziewczyna jeździ na Spicym . Bardzo fajnie się zachowuje na trasach ( dała mi się przejechać ) co prawda za mały był ,ale wrażenia bardzo pozytywne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurfina Napisano 13 Lutego Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego (edytowane) Yt- najlepszy stosunek cena-osprzęt, look jak canyon ale ujdzie Spec- możliwość zmiany geo, look ( jak dla mnie) - chociaż z tym ustawianiem geo to wydaje mi się, że to bajer z którego w ogóle nie skorzystam albo przerobie 3 opcje i ustawię go pod enduro i tyle. Lapierre - osprzęt super,wygląd dla mnie petarda, ew. sprzedawalność to lichy temat i skok 170 nie koniecznie jest mi potrzebny Mondraker- słaby osprzęt, cena petarda, zawieszenie ohlinsa - obstawiam,że będzie drogo, ale jak ta zawiecha ma się do takiego foxa 36 performance? , napęd można zajechać w 2 lata/3 i wymienić na GX np ( jest taka opcja w ogóle, że spasuje tu?) Patrząc z perspektywy ostatniego roku, przychyliłbym się raczej do czegoś bardziej stabilnego. Na pewno mogło by mi to pomóc w momentach gdzie będę popełniał błedy w jeździe.. chyba, że to błędne myślenie - to proszę wyprowadźcie mnie z niego 53 minuty temu, Rumcajs. napisał: Lapierre jakoś mnie nie przekonuje, nie jestem w stanie powiedzieć dlaczego, tak po prostu nie kupiłbym go. @marcin_ostrów Czemu Mondraker ma najlepsze geo? @Endurfina Tak, jeffsy jest nie do przebicia jeśli chodzi o cena/osprzęt. mógłbyś mi tak łopatologicznie wytłumaczyć czy różnice w geometrii takiego yt jeffsy a tego mondrakera czy lappiera a speca są tak znaczne, że przełożą się bezpośrednio na zjazdach i ew podjazdach? Najbardziej mnie interesuje czy, któryś z nich będzie stabilniejszy na zjazdach ale np. podjazdy będą jego słabszą stroną ( pomijając mnie w tym wszystkim) Edytowane 13 Lutego przez Endurfina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego W Mondrakerze średnio mi się podoba kąt główki 66, tak wiem, że X lat temu to tyle było w DH ale mamy 2024 rok. Niby reachu strasznie dużo, bo 495 w L, ETT też długie, podsiodłówka nawet spoko ma kąt ale ten kąt główki wszystko psuje, chainstay też krótki (435mm) w porównaniu do reachu, przez co baza kół jest stosunkowo mała i rower w efekcie będzie nerwowy, mało zbalansowany. Takim wzorem, ideałem dla mnie jest geometria Commencala Mety V5. Możesz sobie zerknąć na ich tabelki, ale to tak tylko sugestia, żeby już nie być oskarżanym przez innych o tabelkowość i jakieś tam inne bezdety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Ja bym Ci radził przejechać się na rozważanych rowerach np. na specu którego łatwo wypożyczyć i wtedy decydować. Treść zadawanych pytań nie wskazuje na to, żebyś podejmował jakkolwiek świadomą decyzję. Nikt Ci nie powie co będzie dla Ciebie dobre przy tak formułowanych problemach. Pamiętaj też że celem jest kupienie najlepszego roweru pod względem rozpatrywanego zastosowania, a nie najbardziej przecenionego, a w tą stronę zaczyna zmierzać wątek. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego (edytowane) 34 minuty temu, Endurfina napisał: mógłbyś mi tak łopatologicznie wytłumaczyć czy różnice w geometrii takiego yt jeffsy a tego mondrakera czy lappiera a speca są tak znaczne, że przełożą się bezpośrednio na zjazdach i ew podjazdach? Najbardziej mnie interesuje czy, któryś z nich będzie stabilniejszy na zjazdach ale np. podjazdy będą jego słabszą stroną ( pomijając mnie w tym wszystkim) Mógłbym, w skrócie: Lapierre, stara gemetria, dosyć mały reach, płaska podsiodłówka (74,5) i krótki chainstay (433) będą cię mocno osadzać na tylnym kole podczas podjazdów, będzie mało efektywnie. Na zjazdach także namniej stabilny, bo po prostu cały rower jest krótki. Jeffsy - jest wypośrodkowany i mozno zbalansowany, kąt tu już ma bardziej dzisiejszą wartość i tylny trójkąt (442) jest dłuzszy, będziesz bardziej w centrum roweru. - IMO najlepszy wybór geometrycznie. Mondraker na podjazdach będzie lepszy od spicy ze względu na 76 kąt i chainstay 435, ale niewiele. Dla mnie problemem będzie tutaj dużo pracy przód tył ciałem, ze zwględu na długość środkowej części roweru. Na zjazdach będzie stabilny (bo finalnie jest długi) ale ta długość została tutaj wygenerowana przez środkową część roweru co jak już napisałem w poprzednim zdaniu, nie jest super podczas pokonywania zakrętów bo trzeba będzie dużo pracować przód-tył aby dociążać i odciążać poszczególne koła. EDIT: Jeszcze o speca pytałeś, on jest dla mnie najbliżej ideału, znakomity balans, a jego regulacje pozwalają z niego zrobić cos w stronę jeffsy jak i coś w stronę zjazdówki. Stabilności szukałbym raczej w dużej bazie kół osiągniętej poprzez dłuższy chainstay (najlepiej 440mm) oraz kąt główki (najlepiej 64). Możesz mi pisać na priv jak chcesz coś bardziej szczegółowo, żeby nie pisać tutaj elaboratów. Edytowane 13 Lutego przez Rumcajs. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego 22 godziny temu, Endurfina napisał: Patrząc z perspektywy ostatniego roku, przychyliłbym się raczej do czegoś bardziej stabilnego. Na pewno mogło by mi to pomóc w momentach gdzie będę popełniał błedy w jeździe.. chyba, że to błędne myślenie - to proszę wyprowadźcie mnie z niego Jak Ty miałeś tego Marina to zielony nie jesteś. Mogło ci się nie za fajnie śmiagać z innych względów. A stabilność to miedzy innymi koła. Mam dwa komplety u siebie gdzie jeden to 2,3 z tyłu oraz 2,35 z przodu względem 2,4 a 2,6 i w jeżdzie to są dwa różne rowery. Słynną Zawojańską Śmetanową rynnę nigdy nie pokonałem całej na pierwszym komplecie a na drugim robię to dużo pewniej i regularnie. Ogólnie masz fuksa bo w górach już nie ma w zasadzie do 1000 m śniegu wiec masz kasę na kaucję, wypożyczasz z dwa okazy i już masz 10 x więcej wiedzy niż dowiesz się tu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurfina Napisano 14 Lutego Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego Dziękuję Panowie serdecznie za wszystkie komentarze i pomoc w kwestii wyboru. Oglądałem Speca z olxa, ale odpadł ze względu na problemy z ew. gwarancją oraz brakiem misek do zmiany Geo. Właściciel stwierdził,że ich nie dostał. Nie był robiony żaden serwis 0 więc podliczając wszystko, zrezygnowałem z zakupu. Dyskutując przy okazji ze znajomymi doszliśmy do wniosku,że tak jak kupiłem trailówke i po sezonie zabrakło mi skoku oraz marny osprzęt dał o sobie znać. Tak będzie w przypadku Speca i innych sprzętów. Postanowiłem, że walimy odrazu z grubej i kupuję Lapierra Spicy CF 7.9 2023. Zdaje sobie sprawę z minusów o których tu pisaliście, ale trochę się zakochałem w nim 🙈. Doszedłem do wniosku, że na tą górę i tak się wdrapie, a czerpie przyjemność tylko ze zjazdów, więc godzę się na ciężką endurówkę. Jest jak na tą cenę, mocno doposażona i nie będę miał potrzeby wymiany czegokolwiek przez najbliższe x czasu. Rozsądek mówił jedno a serducho drugie. Życie zweryfikuje. Tak czy inaczej, dzięki za merytoryczne odpowiedzi i wiedzę. 😁👍 Pochwalę się jeszcze zdjęciem jak przyjdzie 😎 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego I ustawka w świątyni Polskiego enduro, czyli enduro trails na twisterku xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego W dniu 14.02.2024 o 16:32, Endurfina napisał: Jest jak na tą cenę, mocno doposażona i nie będę miał potrzeby wymiany czegokolwiek przez najbliższe x czasu. Rozsądek mówił jedno a serducho drugie. Życie zweryfikuje. Tak czy inaczej, dzięki za merytoryczne odpowiedzi i wiedzę. 😁👍 Heh no i cygańskie złoto wygrało. Ciekawe czy po dwóch zjazdach nie poczujesz potrzeby zmiany odrobinę problematycznego elementu, to jest ramy. Niemniej owocnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurfina Napisano 16 Lutego Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego Cygańskie złoto zawsze robiło zamieszanie 😂 ani ze mnie Piotrek Krajewski ani Szymon Godziek, żeby wymyślać czy rama będzie lepsza w tym albo gorsza w tamtym.. oczywiście nie twierdzę, że tak nie jest, jak chłopaki wyżej tłumaczyli. Natomiast ja tego absolutnie nie odczuje, a nawet jeśli to w tych pieniądzach i tak uważam, że warto. Ceny za rowery ostatnimi czasu mocno odleciały. Albo ja ciągle za mało zarabiam 😳 who knows 🧐 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endurfina Napisano 23 Lutego Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego Sprzęt dotarł 😎😍 jeszcze oklejanie folią żeby nie było zaraz płaczu i w teren 🙈 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego I akurat tydzień ma być pogodny Gdzie startujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego Opisz różnicę względem Marina, bo geometrycznie wydają się całkiem podobne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego Kozak maszyna. Z mojej strony gratulacje i oby się spisywał bo kij z resztą jak technicznie by coś szwankowało. Na wiosnę w teren i ćwiczyć kondychę i skila bo to jest co najmniej polowa sukcesu. A co do cen to zakup to pikuś przynajmniej u mnie. Na dniach odbieram moją kozę z rozbiórki na części pierwsze i o okolicach 2,5 tys trzeba zapomnieć. Niestety to najdroższa opcja pasji rowerowej jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 26 Lutego Udostępnij Napisano 26 Lutego W dniu 23.02.2024 o 12:09, Endurfina napisał: Sprzęt dotarł 😎😍 jeszcze oklejanie folią żeby nie było zaraz płaczu i w teren 🙈 Piękny, podoba mi się ta niecodzienna kolorystyka, gratuluję zakupu! Fajnie, że podzieliłeś się zdjęciem. Moim zdaniem, warto zrobić jeszcze serwis zerowy widelca i dampera, bo te, niestety, powszechnie opuszczają fabryki z niedostatecznie nasmarowanymi uszczelkami lub zbyt małą ilością oleju, a czasem nawet z opiłkami metalu wewnątrz, więc dla samego spokoju, nie zaszkodzi. Przy okazji chciałbym zapytać, czy okleić zamierzasz samodzielnie, czy zlecisz komuś? Osobiście jestem pod wrażeniem realizacji prac Bajkowego Garażu, choć osobiście nie korzystałem, ale mocno to rozważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.