Skocz do zawartości

[Enduro 15000] 150/160mm skoku


Rekomendowane odpowiedzi

@KSikorski To są ci co razem z bike-discount lecą? Lub z jakimś innym sklepem?

10 godzin temu, NerfMe napisał:

Tak, ale według specyfikacji tu jest korba X1

To jest GX Lunar.

Zresztą, prawda taka, że do wytarcia anody wcale wiele nie trzeba. 

Edytowane przez Rumcajs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2024 o 10:54, sznib napisał:

To jednozawias; najgorszy typ zawieszenia z wymienionych tu rowerów.

W dniu 26.01.2024 o 12:12, sznib napisał:

Nie porównywałem, ale fizyki nie oszukasz i jednozawias zawsze swoje wady będzie posiadał. Czterozawias zawsze będzie lepszy niż jednozawias, a VPP w rożnych odmianach lepszy niż wcześniej wymienione. Nie chodzi tylko o jazdę w dół, ale i podjeżdżanie i pływ zawieszenia na bujanie, czy usztywnianie podczas hamowania.

https://www.1enduro.pl/systemy-zawieszenia-porownanie/

Nie chciało mi się wtedy wklejać pierwszej części tego opracowania Michała i walczyć z wiatrakami. Skoro pojawiła się już druga część, chciałbym to tu tylko zostawić do przemyślenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe choć nie śledzę w zasadzie specjalnie jego twórczości (1enduro) to nie pamiętam by jednak brał kiedykolwiek pod uwagę cokolwiek poza 4 zawiasem dla siebie... Nagle Dartmoor jak zrobił 4 zawias to i brał by go pod uwagę czy inny gwiazdor elektrycznego enduro taki sobie sprawił choć wcześniej tylko Spec i Spec. A zawias w tym nowym Levo Pana 1enduro jak pisze pracuje wzorowo. Co ma gość napisać by nie zrobić w dzisiejszych "modnych" czasach jatki jaki to mój Trek czy inny jest cudowny i tak dalej? Musi nawijać makaron na uszy. Ja bym jednak wolał słuchać tych co nie żyją z nawijania na uszy czy nie chcą za wszelką cenę być gwiazdami. Co nie zmienia faktu, że zawias faktycznie to tylko cześć składowa i liczy się wytrzymałość, małoawaryjność i szpeja zamontowane na ramie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Endurfina napisał:

https://bikepark24.pl/Rower-Specialized-Stumpjumper-Evo-Elite-Alloy-Satin-Aluminum-Gunmetal.html
 

dostępne S5 - rozumiem, że REACH 498 to zdecydowanie za dużo ?

Ja mam gdzieś 187-188 cm i 500 mm reach w rowerze trailowym, niekoniecznie 498 to zdecydowanie za dużo. Jeżeli lubisz długie rowery powinno być ok, obecna rozmiarówka speca zakłada możliwość dopasowania rozmiaru mniejszego i większego (nie powinieneś mieć problemów z wysokością siodła etc. chyba że sztyca 210 okaże się za długa). Ja bym rozważył, dobra oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko znaleźć stumpjumpera w wersji alu na 29 kołach i foxem36 w tym rozmiarze. Dlatego zaczynam rozglądać się za ew alternatywą. Z jednej strony wolałbym uniknąć ramy w karbonie a z drugiej pojawiło się takie ogłoszenie 

https://m.olx.pl/d/oferta/santa-cruz-bronson-mk-4-1-l-cc-dvo-onyx-race-face-shimano-CID767-IDXVOwx.html
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, santa zawsze na propsie. 
Tylko widać że to ulep składany na ramię CC (czyli tej lżejszej). Bronson zbiera super opinie za swoje prowadzenie i zwinność ale nie będzie to super podjeżdżający rower (jak każda santa ze skokiem większym niż 120mm). Ja mam nomada mk6 (takiego jak ten typek na jego drugim ogłoszeniu) i jak na swoją wielkość i pozornie długi chainstay, rower jest bardzo zwinny. Plus Bronsona jest taki, że z jego seryjnych 150mm da się zrobić 160 w przyszłości ;).

Generalnie o gwarancji na ramę zapomnij, jest dożywotnia ale na pierwszego właściciela i rejestrujesz ramę na podstawie paragonu, zakładam że może być to rama ściągana zza granicy bo w Polsce framesety oficjalnie nie były dostępne, ewentualnie crash replacement. Zanim ktoś będzie krzyczał, że to deore i w tej cenie to można mieć Caprę na AXS, trzeba wziąć pod uwagę, że to santa i one zawsze są w cenie. Karbonu się nie bój samego w sobie, jedni producenci mają problemu z Alu a z carbonie nie, inni na odwrót, a inni robią nieśmiertelne ramy wyłącznie w carbonie. 
właśnie a propo Capry i YT, patrzyłeś na YT Jeffsy? 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie patrzę, byłem święcie przekonany,że tam siedzi 27.5/29 :o

szkoda, że paleta kolorów jest taka uboga. Ale mimo,że spec bardziej mi się podoba,  to nie mam przekonania do karbonu, mam pewne obawy jak zachowa się po którymś kontakcie z ziemią lub drzewem. A nie ukrywam zdąża się .. 

Jeffsy w tym momencie jest nr.1 Ciekawe się prezentuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Endurfina napisał:

Udało się znaleźć, czy cena wg was za osprzęt NX będzię ok ? (sram i jego oznaczenia nadal nic mi nie mówią 😜 )

Cena nawet zła nie jest. Jeszcze kilka lat temu z podstawą Fox'a z przodu były problemy. Jak jest obecnie tego nie wiem. To jest potencjalny problem bo resztę nawet jak padnie w miarę tanio i szybko wymienisz. Nie da się w tej cenie w takich markach mieć wszystkiego na tip top. Co do pytania to zależy. Pamiętam jak wyciągnąłem znajomego na NX'e i Yarim "trochę" wyżej niż wyciąg na Mosornym w tym żółtą rynnę to minę miał na koniec dnia nie tęgą. Zapewne gdyby tylko jeżdzić bardziej przy dole to było by inaczej. Ogólnie ten Spec to agresywniejsza trailówka z nawet ujowymi laczkami. Ale napis robi robotę i wielu się nadal jara nie wiadomo czym dokładnie. Jak masz w takie coś wchodzić to masz dużo pewniejszy sprzęt w postaci Trance X. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena zapewne jest do urwania. Trzeba się potargować i zobaczyć na czym się stoi.

18 minut temu, Tyfon79 napisał:

Pamiętam jak wyciągnąłem znajomego na NX'e i Yarim "trochę" wyżej niż wyciąg na Mosornym w tym żółtą rynnę to minę miał na koniec dnia nie tęgą. Zapewne gdyby tylko jeżdzić bardziej przy dole to było by inaczej.

@Tyfon79 Mógłbyś pisać trochę klarowniej twoje posty bo nijak nie można zrozumieć co masz na myśli. Że co? Yari i NX na wyższym położeniu geograficznym przestają działać? Czy teren tam trudniejszy?

Czy w specu płaci się za napis a Giancie jest pewniejszy Trance X to wątpię bardzo. Nie ten skok zawieszenia i nie tak dobra geometria. Stumpy jest bardziej agresywny niż poprzedni Reign i oferuje większy zakres regulacji. Osprzęt w Giantach za ~13k też jest słaby w porównaniu do np. Canyona czy YT. 

Też kiedyś uważałem, że Spec to tylko napis, ale akurat ten model, konkretnie Stumpjumer EVO (oraz jego elektryczne wcielenia w postaci Levo i Levo SL) wyszedł im wyśmienicie i jest wart wydania +2-3k względem konkurencji. Pozostałe modele Speca mnie nie urzekają.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejadę w tygodniu zobaczyć ten sprzęt 

https://m.olx.pl/d/oferta/specialized-stumpjumper-evo-comp-2023-s4-CID767-IDY7eVm.html
 

jak opis bedzie adekwatny do sprzętu to może jakieś negocjacje i łyknę temat. 
Lub zdecyduje się na tego poniżej. Przynajmniej bedzie pełna gwarancja a w tej samej cenie co wyżej bedzie już gx i parę gram mniej 

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-stumpjumper-evo-comp-29-gx-eagle-2023-składane-rowery-elektryczne/139893623/p?queryID=cd3fb633fa65ea3e4cbbaef49e4a91bd&buscador_search

 

Patrzyłem w stronę trance x, ale w tej cenie nie widzę lepszego osprzętu. Nie chciałbym wchodzić w kwoty 20+. Te 15 naciągnięte do 17 jeszcze przełknę.Laczki w postaci kryptotali w wersji enduro pachną i czekają na nowy sprzęt. Myślę, że w moim przypadku szukanie typowej zjazdówki nie ma sensu.. Miałem trailówke na 125/130mm skoku i było w miarę fajnie. Więc dopełnieniem będzie takie 150/160mm i lepszy osprzęt. Z czasem, wiadomo, będzie można wymieniać szpeje. Ale pchanie się w ostre enduro i skoki po 170/180mm to jeszcze nie czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie 20+? Ja widzę za jedynkę jakieś śmieszne kwoty typu 13-14 tys a masz równie dobry zawias za to lepszą amortyzację, napęd i koła. Katalogowo to cena gdzieś 17 tys. Czy to jest dostępne to już nie wnikam bo nie ja jestem na kupnie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-29-1-2022

^Ani amortyzacja, ani napęd, ani koła nie są lepsze. O sztycy to już w ogóle szkoda gadać w tym giancie. 

Mam wrażenie, że żyjesz jeszcze starymi latami, kiedy Giant był w opłacalności i sensie zakupu (albo jesteś jakimś turbofanboyem), teraz raz że to drogie a dwa, że nie oferują spójnego wyposażenia tylko takie ulepy. No bo sorry, katalog 17k i fox DPS, SLX z korbą jakąś pozagrupową, hamulce tektro i ta ich pseudostyca? Takie ulepy widuje się w tanich marinach i tego typu markach. 

Geometria tego roweru też nie króluje, 470mm podsiodłówka w L to wartość o 5 lat do tyłu. 

Edytowane przez Rumcajs.
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzetowo Trance X nie wypada zbyt opłacalnie. O ile zwykły Trance i Reign są w miarę konkurencyjnie wycenione, o tyle Trance X jest drogi w stosunku do konkurencji. 

Natomiast nie wiem o co chodzi ze sztycą. Moja giantowa sztycą od 4 tys. kilometrów działa bez zarzutów, jedna zmiana linki i jeden serwis przez ten czas tylko robiłem, natomiast problemów żadnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...